Reklama na Google – panel Ads i skróty klawiszowe, które musisz znać

Rewolucja w Google AdWords zwanym teraz Google Ads trwa. Przygotowaliśmy zestawienie nowości, które warto znać. Nowy panel Ads prawdopodobnie od października zostanie z użytkownikami na stałe i nie będzie już możliwości przełączania się na poprzedni widok. Poznaj skróty klawiszowe i ustawienia, które ułatwią Ci codzienną pracę z reklamami na Google. #wiemyjak

Reklama na Google

Skróty klawiszowe – panel Ads

Nowy panel Ads posiada skróty klawiszowe, dzięki którym szybko przełączysz się pomiędzy widokami i raportami. Występuje kilka rodzajów skrótów klawiszowych, więc są różne sposoby ich uruchomienia.

Sposoby uruchomienia skrótów klawiszowych:

  • klawisz 1+ klawisz 2 – użyjesz go przytrzymując najpierw klawisz 1 i w tym czasie naciskając klawisz 2,
  • klawisz 1, a następnie klawisz 2 – najpierw musisz nacisnąć klawisz 1, następnie puścić go i nacisnąć klawisz 2,
  • klawisz – w tym przypadku wystarczy nacisnąć jeden konkretny klawisz.

Za pomocą tych skrótów klawiszowych szybciej zaczniesz działać w panelu Ads:

  • ? – wyświetlanie lub ukrywanie listy skrótów klawiszowych,
  • G, a następnie T – wyszukiwanie strony,
  • Shift + N – tworzenie nowego elementu,
  • Shift + W – wyświetlanie lub ukrywanie panelu użytkownika po lewej stronie.

Poniższe skróty pozwolą Ci sprawnie poruszać się po panelu Ads:

  • G, a następnie O – otwieranie strony „Informacje ogólne”,
  • G, a następnie Y – otwieranie strony „Możliwości”,
  • G, a następnie C – otwieranie strony „Kampanie”,
  • Shift + A – otwieranie widoku „Wszystkie kampanie” po wejściu do kampanii,
  • G, a następnie J – otwieranie strony „Grupy reklam”,
  • G, a następnie A – otwieranie strony „Reklamy i rozszerzenia”,
  • G, a następnie K – otwieranie strony „Słowa kluczowe”,
  • G, a następnie S – otwieranie strony „Ustawienia”,
  • G, a następnie U – otwieranie strony „Zarządzane konta”.

Reklama na Google – poznaj kilka nowości w Google Ads

W nowej wersji Google AdWords znajdziesz stronę „Przegląd”, składa się ona z dwóch typów kart – podsumowania oraz statystyk. Karty podsumowania umożliwiają porównanie dotychczasowej skuteczności. Panel Ads pozwala na porównanie ze sobą maksymalnie czterech najważniejszych wartości.

Karty podsumowania obejmują m.in.:

  • dane analizy aukcji,
  • odbiorców w sieci reklamowej i wideo,
  • największe zmiany w kampanii i grupie reklam,
  • lokalizację geograficzną osób, które weszły w interakcję z Twoimi reklamami,
  • słowa kluczowe dla sieci reklamowych i wideo,
  • najczęściej wyświetlane reklamy,
  • skuteczność według dnia tygodnia i pory dnia.

Karty statystyk zawierają ważne spostrzeżenia, niezwiązane z zakresem dat. Wśród kart trendów można znaleźć godzinowy rozkład skuteczności – dzięki czemu dowiesz się kiedy liczba kliknięć w ciągu dnia jest wysoka. Poznasz nowe słowa, przez które klienci trafiają na Twoją www oraz dane demograficzne, gdy nastąpi znacząca zmiana odsetka wyświetleń w określonych lokalizacjach. Za pomocą statystyk w nowym panelu Ads łatwiej jest planować budżet i optymalizować jego koszty.

W nowym panelu pojawiła się również zakładka Rekomendacje, która służy do analizy konta Google Ads, a w zasadzie jego skuteczności. Tutaj znajdziesz informacje dotyczące nowych funkcji, dowiesz się jak ulepszyć wyniki swoich kampanii, zoptymalizować stawki, dobrać właściwe słowa kluczowe i zwiększyć skuteczność reklam. Zakładka pomaga przede wszystkim w aktualizowaniu kampanii.

Teraz w panelu Ads szybciej i sprawniej można testować różne warianty reklamy. Są dwa sposoby, dzięki którym możesz dopracowywać tworzone kampanie: wersje robocze i eksperymenty reklamy oraz odmiany reklam. Te narzędzia pozwalają na poznanie efektów zmian jeszcze przed ich wprowadzeniem, umożliwiają analizowanie zróżnicowanych wersji reklam na całym koncie. By zwiększyć konwersję, warto testować, obserwować i cały czas pracować nad contentem.

Nowy panel Ads i skuteczne kampanie

Reklama na Google wymaga sprawnego zarządzania kampaniami. Nowy interfejs właśnie to umożliwia. Wprowadzone zmiany w panelu Ads faktycznie wpływają na działanie użytkownika, który teraz ma więcej możliwości działając z AdWords. Oprócz powyższych zmian Google wprowadziło jeszcze opcję tworzenia niestandardowych kolumn na poziomie słów kluczowych oraz rozszerzenia promocji, które pozwalają na wyróżnianie np. ofert specjalnych. W nowym Google Ads znajdziesz historię wersji dla reklam, dostosowanie stawek dla połączeń, łatwiejsze i dokładniejsze monitorowanie konwersji.

Nowy panel Ads to kampanie wideo. Teraz możesz dotrzeć do użytkowników spoza YouTube, dzięki kampaniom wideo Out-Stream oraz zwiększyć liczbę konwersji, za pomocą kampanii TrueView, które pozwalają na dodanie do reklam wideo wezwań do działania i nakładek na nagłówki.

Nowa wersja Google Ads zawiera funkcjonalności, które na pewno usprawnią pracę i dadzą nowe możliwości optymalizacji kampanii, zmaksymalizują wartość konwersji oraz zwiększą zasięgi. Przyzwyczajenie się do zmian w interfejsie nie jest proste, ale praca na nowym panelu to z pewnością nowe możliwości.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

28/09/2018
Natalia Wolak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Mateusz pisze:

    Świetny poradnik! Szukałem takie wpisu. Dzięki :)

  2. dorota pisze:

    Mało kto się tym interesuje, ale naprawdę warto znać te skróty; ułatwiają pracę

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to