Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Link building

Trzecim bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest link building. Opracowanie strategii link buildingu, która przyniesie oczekiwane efekty nie jest już takie proste jak przed zmianami w październiku 2013 roku.

Link jest to odnośnik, odsyłacz HTML prowadzący do danej strony internetowej bądź dokumentu.
Odpowiednio stworzone linki oraz ich źródła mogą zapewnić wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Link wygląda następująco:

<a href=”http://www.nazwadomeny.pl”>opis linku</a>

Cel Link Buildingu

Celem link buildingu jest pozyskanie wartościowych odnośników do pozycjonowanej witryny.
Metod pozyskiwania linków jest wiele jednak nie wszystkie są skuteczne i bezpieczne.

Rodzaje linków

1. Linki mogą być wewnętrzne bądź zewnętrzne.

• Linki wewnętrzne

Są to linki prowadzące do innych podstron w obrębie jednej strony internetowej. Mają służyć użytkownikom w sprawnej nawigacji po witrynie, by nie mieli problemów w poruszaniu się po poszczególnych podstronach i znaleźli informacje których szukają.

• Linki zewnętrzne

Wyróżniamy dwa rodzaje linków zewnętrznych:

– przychodzące, czyli linki zamieszczone na innej witrynie, które prowadzą do naszej strony.
– wychodzące, czyli linki zamieszczane na naszej witrynie, które prowadzą do innej strony.

2. Wyróżniane są również linki naturalne oraz nienaturalne.

• Linki naturalne

Są to najbardziej wartościowe linki. Linki naturalne pozyskuje się dzięki bezinteresownemu reklamowaniu naszej strony internetowej przez innych użytkowników.

• Linki nienaturalne

Są to linki, które zdobywane są w celu manipulacji pozycji w wyszukiwarce. Zawsze wiążą się z ryzykiem otrzymania kary.

Jak zdobywać linki?

Ważne jest aby linki do witryny pochodziły z prawdziwego Internetu, a nie tego stworzonego pod roboty wyszukiwarki.

Wyróżniamy Internet A oraz Internet B:

Internet A – tworzony dla robotów Google, przykładowo są to katalogi, blogi, fora.

Internet B – prawdziwy, tworzony i przeznaczony dla użytkowników.

Pozyskiwanie linków z Internetu A:

Istnieje wiele sposobów zdobywania linków, najpopularniejsze pochodzą z internetu tworzonego pod wyszukiwarkę:

• SWL (System Wymiany Linków) – zautomatyzowana wymiana linków pomiędzy stronami.

• Presell pages – strony www, które zawierają katalog artykułów dotyczący działalności firmy. Celem pressel pages jest zamieszczanie odnośników, które prowadzą do pozycjonowanego serwisu.

• Zaplecza – strony zakładane są w celu pozycjonowania docelowej witryny. Umieszczane treści i odnośniki do promowanej strony www mają polepszyć jej pozycję.

• Katalogi – umieszczane są wizytówki firm wraz z linkiem.

• Fora, blogi – tworzone przez specjalistów branży SEO w celu zdobywania jak największej ilości linków.

Pozyskiwanie linków z internetu B:

Zdobywanie linków z internetu skierowanego do użytkowników jest o wiele trudniejsze i wymaga więcej pracy.

Najbardziej preferowane linki przez wyszukiwarkę to linki naturalne, które są:

– dodawane ręcznie,

– pozyskane w wyniku bezinteresownego reklamowania strony internetowej przez innych

użytkowników.

Jak zdobyć wartościowe linki?

– prowadź bloga i pisz unikalne artykuły,

– zamieszczaj na zaufanych stronach artykuły sponsorowane,

– publikuj wpisy gościnne na blogach,

– bądź ekspertem w swojej branży i udzielaj się w przestrzeni internetowej,

– organizuj akcje marketingowe,

– twórz i wdrażaj projekty marketingowe,

– wykorzystaj kanał social media.

Narzędzia do analizy linkowania

– Majesticseo

– Ahrefs

– SEO Odkurzacz

Kolejna część kursu:

Monitorowanie stron >>

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to