Dlaczego nie warto odkładać pozycjonowania stron na później?

W Polsce bardzo popularne jest powiedzenie „Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj” dotyczy ono wielu dziedzin naszego życia. Doskonale odnosi się również do konieczności pozycjonowania strony. Wszelkiego rodzaju działań związanych z pozycjonowaniem stron lepiej nie odkładać na potem, gdyż każda chwila zwłoki działa na niekorzyść strony i firmy, a ściślej rzecz biorąc na jej widoczność w wyszukiwarce oraz liczbę osób, do których dociera informacja o ofercie.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Jak brak pozycjonowania wpływa na działalność firmy?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie stron www dla sprawnej działalności firmy pisaliśmy już w kilku poprzednich wpisach. Jego brak lub nieumiejętne pozycjonowanie bądź też opóźnienia w rozpoczęciu działań mogą spowodować znaczny spadek strony na liście wyszukiwania. A badania statystyczne pokazują, że internauci z reguły otwierają strony znajdujące się na pierwszych dwóch, maksymalnie trzech stronach wyszukiwania. Na dalsze strony zagląda mało kto. Widoczność w wyszukiwarce to szansa na docieranie do nowych klientów.

Każdy dzień zwłoki może powodować, że reklama dociera do małej liczby osób, a co za tym idzie, zmniejsza się szansa na to, że towar lub usługa zostaną zauważone i wybrane przez klienta.

Dlatego nie warto zwlekać z rozpoczęciem pozycjonowania strony www. Tym bardziej że prawidłowo przeprowadzona optymalizacja i pozycjonowanie to długotrwały proces. Zdobywanie widoczności traw nawet kilkanaście miesięcy. Istotne jest także ciągłe realizowanie prac, gdyż przerwanie ich w momencie uzyskania zadowalającej pozycji w wyszukiwarce może również wpłynąć na spadek na liście, bo przecież konkurencja nie śpi i również pracuje nad tym, by być widocznym w wyszukiwarce.

Kiedy zacząć pozycjonować i optymalizować stronę internetową?

Prace związane z optymalizacją strony internetowej warto rozpocząć już na etapie jej tworzenia. Bardzo ważny jest wybór szablonu strony, zarówno jeśli chodzi o portal informacyjny, stronę branżową, blog czy sklep internetowy. Na pozycję strony może wpłynąć chociażby to, czy szablon i jego układ są czytelne, a także czy są dostosowane do urządzeń mobilnych. Obecnie dobrym rozwiązaniem, docenianym nie tylko przez użytkowników strony, ale i roboty Google są szablony responsywne, czyli takie, które samodzielnie dostosowują się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na jakim będą wyświetlane.

Kolejną ważną kwestią, która pomaga pozycjonować stroną i na którą należy zwrócić uwagę już na początku, jest zawartość witryny. Chodzi tutaj zarówno o treści, jak i grafiki umieszczane na stronie. Teksty muszą przejawiać dużą wartość merytoryczną i być ciekawe dla odbiorców. Nie mogą być sztucznie naszpikowane słowami kluczowymi, gdyż będzie to wyglądało nienaturalnie dla czytelnika, a roboty Google mogą to odebrać jako próbę użycia niedozwolonych metod SEO i nałożyć na stronę filtr lub ban.

Jeżeli chodzi o grafiki, to w miarę możliwości powinny być przygotowywane na potrzeby strony z dokładnym opisem i słowami kluczowymi w „altach” co również ułatwi wyszukanie strony.

Dlaczego pozycjonowanie strony warto zacząć jak najwcześniej?

Pozycjonowanie strony warto zacząć jak najszybciej z uwagi na to, że strona dobrze pozycjonowana dociera do wielu potencjalnych klientów. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja zwiększa szansę na sprzedaż produktów czy usług, a do tego dąży każdy przedsiębiorca.

Pozycjonowanie na wielu płaszczyznach, z wykorzystaniem content marketingu oraz mediów społecznościowych pozwala również na budowanie świadomości marki oraz zaufania do jej produktów i usług wśród potencjalnych odbiorców.

Właśnie dlatego im szybciej zaczniesz pozycjonować swoją stronę, tym lepiej. Nie odkładaj tego na jutro. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie stron to tylko jedno zdziałań pozwalających zaistnieć w internecie, warto je łączyć z innymi działaniami.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz