Tytuł strony internetowej sposobem na atrakcyjną witrynę

Tytuł strony internetowej jest jak imię i nazwisko witryny – na jego podstawie użytkownik identyfikuje miejsce w sieci. Dlatego tak ważne jest użycie odpowiedniej kombinacji słów, która będzie działać jak magnes zarówno dla internauty, jak i Google. Tytuł strony ma bowiem wpływ na jej pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Tytuł strony widziany jest zarówno przez użytkownika w belce tytułowej przeglądarki, jak i w wynikach wyszukiwania. W kodzie HTML umieszczany jest w tagach tytuł strony internetowej <./title>, w sekcji head. Najlepiej jak zawiera się w ilości 55-60 znaków, łącznie ze spacjami, co przekłada się na 5-6 wyrazów. Działa nie tylko na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jest również jej opisem. Powinien przekonywać użytkownika do kliknięcia w niego po zobaczeniu w SERP-ach. Tytuł strony musi być zatem atrakcyjny, przyciągający, ale również składający się ze słów kluczowych.

Jak stworzyć dobry tytuł strony?

Istnieje kilka zasad, którymi warto się kierować, jeśli chcemy stworzyć wartościowy tytuł strony. Prowadzą one do zwiększenia jego atrakcyjności zarówno dla użytkownika, którego powinno stawiać się na piedestale, lecz również dla Google. Ostatnie zmiany wyglądu wyników wyszukiwania nieco zmodyfikowały metody znane od dawna, w związku z czym dopiero ich lekkie uaktualnienie przyniesie oczekiwany skutek.

Od „zawsze” mówiło się, że idealny tytuł SEO powinien mieścić się w 70 znakach. Zmiana czcionki w SEPR-ach z 16 na 18 pikseli i usunięte podkreślenie, zaowocowało zwiększeniem czytelności i przejrzystości. Wpłynęło to również na liczbę znaków mieszczących się w tytule strony. Teraz tytuł strony internetowej nie powinien przekraczać 512 pikseli, co przekłada się na 55-60 znaków. Wiadomo, że im mniejsza ich ilość tym większa szansa na to, że tytuł nie zostanie ucięty.

Dobry pod kątem SEO tytuł strony powinien zawierać słowa kluczowe dla danej witryny. Liczy się nie tylko ich liczba, lecz również kolejność. Te z początku są najważniejsze – im bliżej początku znacznika tym większa doniosłość słów kluczowych. Należy również pamiętać, że im więcej słów kluczowych w tytule, tym mniejsza jest ich waga. Jeśli chcemy w tytule strony umieścić nazwę marki, którą chcemy promować, a nie posiada ona mocnej pozycji, znajdźmy dla niej pozycję na końcu.

Szukając odpowiednich sformułowań do tytułu, tak by najważniejsze słowa kluczowe umieścić na jego początku nie można popadać w skrajności. Trzeba pamiętać, że tytuł musi być ciekawy i czytelny, bo to właśnie nim przyciągamy potencjalnego odbiorcę. Podobnie jest z gęstością słów kluczowych – nie należy przesadzać z ich zagnieżdżeniem. Raz, że stracimy przejrzystość, dwa, Google może potraktować taki tytuł jako spam.

tytuł strony internetowej

Jeśli nasza witryna składa się z wielu podstron powinniśmy zadbać o unikatowe tytuły na każdej z nich. Tag <./title> powinien odpowiadać zawartości każdej podstrony, nie całej strony. Ułatwi to jej wyszukiwanie i stanowić będzie jasny opis dla odbiorcy.

Unikajmy również tytułów nie mówiących nic internaucie. Często spotykane o mnie, strona główna czy kontakt są kompletnie bezcelowe. Czy kiedykolwiek ktoś wyszukiwał treści wpisując powyższe frazy? Nie warto marnować miejsca na puste opisy, które można zastąpić konkretną informacją naprowadzającą internautę i Google na konkretne ścieżki.

Tworząc atrakcyjny tytuł dla strony można posiłkować się znaną i używaną metodą Mocnej Trójki. Zgodnie z jej założeniami pierwsze trzy słowa powinny zostać dobrane tak, by ich różne połączenie tworzyło nowe frazy. Przykładem niech będzie tytuł, który przytacza w swojej książce Shari Thurow – „Naturalna Zielona Herbata”. Dzieląc go możemy otrzymać frazy takie jak: naturalna herbata, zielona herbata, naturalna zielona herbata.

Ciekawy i uporządkowany pod SEO title tag to podstawa sukcesu

Title tag jest jednym z ważniejszych znaczników z punktów widzenia czynników on-page. Patrząc pod kątem wyszukiwarek, właśnie nad tym elementem warto popracować. Odpowiednie umieszczenie słowa kluczowego w tagu tytułowym strony, znacząco zadziała na jej ranking. Nie można przy tym zapominać, że treści, które umieszczamy na stronie tworzymy dla internautów. To przede wszystkim do nich powinien trafiać tytuł naszej strony. Najlepsze efekty osiągniemy tworząc tytuły proste, schludne, przyciągające uwagę i zapadające na dłużej w pamięci. Naturalne, stworzone przez człowieka tytuły są podstawą sukcesu.

Poruszane w artykule wytyczne dotyczące znacznika Title są stałym elementem naszego sposobu na pozycjonowanie (SEO) stron. Zapraszamy do zapoznania się ofertą na pozycjonowanie (SEO) w standardzie KOP. >>

16/09/2014
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to