Byliśmy na 19stym SEMcampie w Warszawie!

7 grudnia odbyła się już dziewiętnasta edycja SEMcampu w Warszawie. Jest to spotkanie specjalistów z branży SEM, podczas którego wysłuchać można było siedmiu profesjonalnych prezentacji z zakresu marketingu w wyszukiwarkach czy analityki internetowej.

19ste spotkanie SEMcamp w Warszawie

Na tym wydarzeniu nie mogło oczywiście zabraknąć naszego zespołu. Wzięli w nim udział Jakub Lisiecki, Sławek Węgliński, Rafał Wojtalik oraz Dawid Wójcik, którzy następnie podzielili się zdobytą wiedzą z resztą współpracowników. #wiemyjak

Pierwszą prezentację wygłosił Mariusz Gąsiewski Najlepsze praktyki stron mobilnych. Optymalizacja stron mobilnych. Mariusz poruszył temat odnoszący się do celu w jakim użytkownicy korzystają ze stron mobilnych a co za tym idzie w dostosowaniu ich funkcjonalności i wyglądu do działań podejmowanych na danych stronach przez internautów Na podstawie case study przedstawił jak powinna wyglądać optymalizacja strony mobilnej oraz jak jej użyteczność przekłada się na współczynnik konwersji.

Kolejna prelekcja dotyczyła integracji danych i mierzenia zachowań odwiedzających w Google Analytics wygłoszona przez Przemka Modrzewskiego. Było to podsumowanie minionego roku i nawiązanie do tego, co czeka nas w roku 2016, który prelegent nazwał rokiem mierzenia działań mobile. Przemek odniósł się także do aktualnych trendów w zachowaniach konsumentów, czyli poszukiwaniu informacji o produktach na urządzeniach mobilnych, a dokonywaniu zakupu na desktopie, co powoduje wzrost konwersji na urządzeniach stacjonarnych przy jednoczesnym spadku ruchu. Jednym z ciekawszych zagadnień było również poruszenie tematu łączenia danych online i offline.

Następnym prelegentem był Grzegorz Mogilewski, którego tytuł prezentacji brzmiał intrygująco: Rasy, krzyżówki, hodowle, ewolucje. O poszukiwaniu Świętego Graala i sensu wstawania z łóżka. Nowe spojrzenie na marketing zobrazowane eksperymentami wykonywanymi przez Grzegorza Mogilewskiego, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

Paweł Sala właściciel Fresh Maila przybliżył natomiast temat Email Marketing Automation, w którym skupił się na personalizacji mailingów dzięki danym analitycznym umożliwiającym skierowanie odpowiednich działań do konkretych osób. Aby to zrobić potrzebujemy jak zaznaczył prelegent dobrej bazy subskrybentów i stworzenia person, na podstawie których utworzymy segmenty użytkowników, którzy identyfikowani są poprzez to, co robią na stronie. Dobranie odpowiedniej persony do adresu e-mail ułatwi komunikację z klientem i skuteczne reagowanie na jego działania.

Nie zabrakło także tematu dotyczącego wyników wyszukiwania w Google, który zainicjował swoją prezentacją Wyniki wyszukiwania Google w 2016 roku Cezary Glijer. Przedstawił on nowości w wynikach wyszukiwania takie jak Google Answer Box, Google Cards, Knowledge Graph, Karuzela Google. Zdaniem prelegenta wyniki organiczne powoli zostaną wyparte przez wyszukiwanie semantyczne.

Przedostatnia prezentacja dotyczyła Dynamicznych Reklam w Wyszukiwarce Dać Sobie Alternatywę. Krótka rzecz o Dynamicznych Reklamach w Wyszukiwarce, która przedstawiając teoretyczne i praktyczne aspekty DSA miała zachęcić słuchaczy do przetestowania tego rodzaju kampanii. Case studies i rozbudowane przykłady pokazały również jak optymalizować kampanię DSA.

Ostatnią z wysłuchanych prezentacji była prelekcja Karola Dziedzica Pozyskiwanie leadów w Display. Na przykładzie obido.pl w branży nieruchomości. Karol na przykładzie case study kampanii obido.pl przedstawił sposób pozyskiwania leadów w display. Z przedstawionego przykładu wynikalo, że kampania Display Select Keyword miała dwukrotnie wyższą skuteczność od kampanii tekstowej. Nie mogło także w tym temacie zabraknąć kwestii trudności jakie można napotkać i odpowiedniej optymalizacji kampanii DSK, tak aby osiągnąć jak najwyższy współczynnik konwersji.

Wszystkie wysłuchane prezentacje były na najwyższym poziomie. Serdecznie dziękujemy prelegentom za możliwość ich wysłuchania. Są one dla nas jak zawsze zastrzykiem inspiracji i ogromną dawką energii do działania.

Tagi:

22/12/2015
Agata Strzębska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to