Disavow tool – dlaczego warto go używać?

Disavow links tool czyli narzędzie służące do zrzekania się niechcianych linków. Zastanówmy się kiedy warto stosować to narzędzie.

Nikt z nas nie lubi spamu – w mailach, na portalach społecznościowych czy w wiadomościach przychodzących na telefony komórkowe. Spamu nie lubi także Google. Algorytmy Google są co jakiś czas zmieniane, a co za tym idzie bardziej czułe na działania pozycjonerów i webmasterów. Jednym z czynników, które mogą spowodować założenie filtra na stronę mogą być niechciane linki przychodzące, które wpływając na pozycję danej strony jednocześnie hamują drogę konkurencji. Chcąc uniknąć takich nieprzyjemności można zastosować jeden z ciekawszych programów do zrzekania się niechcianych linków, jakim jest disavow tool.

Szkodliwy link, czyli jaki?

Wiele osób może zadać sobie pytanie, jaki link będzie niekorzystny dla strony. Na takie pytanie nie ma jednoznaczniej odpowiedzi, a ogólnodostępne informacje są z reguły ogólnikowe. W przypadku, gdy sami mamy mgliste pojęcie o tym, który z linków może być szkodliwy, lepiej skorzystać z usług fachowca. Osoba taka posiada odpowiednią wiedzę wspartą specjalistycznym oprogramowaniem, takim jak disavow links tool.

W jakiej sytuacji należy używać disavow links tool?

Na początek, przed użyciem programu disavow tools należy sprawdzić, czy nie ma możliwości usunięcia ręcznego niechcianych linków. Pierwszym krokiem, który pomoże pozbyć się niechcianego linku do strony może być zwrócenie się z prośbą do osoby administrującej stroną. Należy zwrócić jej uwagę na to, aby usunęła konkretny link. Jeżeli takie działanie nie odniesie oczekiwanego skutku (link nie zostanie usunięty), wówczas trzeba poczynić kroki w celu dodania strony do listy wykluczeń.

Ważne jest to, że używając disavow tool trzeba być absolutnie pewnym swych decyzji, gdyż usunięcie niektórych linków może zaszkodzić stronie. Warto tutaj zaznaczyć, że usunięcie niechcianych plików nie jest równoznaczne z powrotem strony na poprzednią pozycję w rankingu. Często strona spada i od nowa trzeba pracować nad jej wypromowaniem, a co za tym idzie podniesieniem pozycji na liście haseł wyszukiwania.

Przygotowanie listy niechcianych linków

W celu dodania linków do listy tych, których chcemy się zrzec należy przygotować plik tekstowy zawierający odpowiednie informacje. Oprócz linków do stron powinny znaleźć się w nim też informacje wyjaśniające, dlaczego akurat tych linków chcemy się zrzec.

Przygotowując listę linków warto pamiętać również o ich przetłumaczeniu, tak aby były one zgodne z IDN – internationalized domain name, tak aby były czytelne dla programu. Plik powinien mieć również kodowanie UTF. Trzeba zwrócić na to szczególną uwagę, gdy korzystamy z notatnika, w którym kodowanie standardowo ma format ANSI. Kolejną rzeczą, którą należy mieć na uwadze to, to aby nazwa pliku nie zawierała polskich znaków.

Wszystkie szczegóły dotyczące wysyłania plików zawierających listę linków można znaleźć tutaj https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=pl

Używać czy nie używać disavow tool?

Często pojawia się pytanie jak postępować z niechcianymi linkami, a mianowicie usuwać czy unikać. Osoby, które choć raz miały do czynienia z sytuacją nałożenia filtra przez Google doskonale wiedzą, jak trudno się go pozbyć i przywrócić stronie poprzednią pozycję. Dlatego przy pozycjonowaniu strony należy wybierać wartościowe zaplecza i katalogi. Pozwoli to uniknąć tworzenia spamerskich linków do strony. Kiedy już takie się pojawią należy jak najszybciej się ich zrzec. Disavow tool jest do tego odpowiednim narzędziem. Jednak przed jego wykorzystaniem należy dokładnie przeanalizować sytuację, by do zrzeczenia się wybrać faktycznie szkodliwe dla strony linki.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz