Specjalista AdWords – kim jest oraz dlaczego warto powierzyć mu prowadzenie kampanii AdWords?

Jakie umiejętności powinien posiadać specjalista AdWords? Dlaczego lepiej znaleźć dobrego specjalistę i jemu powierzyć prowadzenie kampanii, niż poprowadzić ją samodzielnie? W poniższym artykule opisujemy dokładniej kwestię korzyści wynikających ze zlecenia kampanii osobie z odpowiednią wiedzą, a także przybliżymy cechy takiego specjalisty.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ naszą ofertę na reklamy Ads

powierzenie-kampanii-specjaliscie

Wielu początkujących reklamodawców zastanawia się nad samodzielnym prowadzeniem kampanii Google AdWords, zdając sobie jednocześnie sprawę z możliwości oddania ich w ręce osoby dysponującej szeroką wiedzą, jaką jest specjalista AdWords. Obsługa reklam AdWords może pozornie wydawać się prosta, jednak w praktyce wcale do takich nie należy. Bardzo często okazuje się, że samodzielnie prowadzone kampanie nie tylko nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, ale wręcz generują straty.

W niniejszym tekście chcemy przekonać Was, że prowadzenie kampanii AdWords wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale i dużych nakładów czasowych, wobec czego bez dwóch zdań warto powierzyć je specjaliście. Podpowiadamy również, jak znaleźć specjalistę Google AdWords oraz czego od niego wymagać. #wiemyjak

Dlaczego samodzielne prowadzenie kampanii AdWords nie jest dobrym pomysłem?

Prowadzenie kampanii AdWords jest dość złożonym działaniem, w którym udział bierze co najmniej kilka czynników. Nauki wymaga już samo poruszanie się w systemie, nie mówiąc o niezbędnej umiejętności wykorzystania wielu różnych narzędzi. To jednak i tak dopiero początek całej przygody z AdWords. Specjalista Google AdWords jest osobą, która posiada wiedzę w kluczowych kwestiach – przede wszystkim odnośnie zarządzania poszczególnymi kampaniami – w tym między innymi fachowej analizy, doboru odpowiednich słów kluczowych oraz właściwego kierowania reklam, co pozwala docierać do pożądanych klientów. Co równie istotne, do prawidłowej obsługi reklam Google’a niezbędna jest także umiejętność rozsądnego rozdysponowania posiadanego budżetu. A taką dysponuje właśnie specjalista AdWords.

Specjalista AdWords – jakie korzyści daje skorzystanie z jego usług?

Powierzenie usług specjaliście jest, po pierwsze, dużą oszczędnością czasu. Prowadzenie kampanii AdWords wymaga systematycznego monitorowania i analizy, co może pochłaniać naprawdę wiele godzin. Po drugie, zarządzane przez doświadczonego specjalistę kampanie, mają szansę naprawdę zwiększyć zwrot z inwestycji. Po trzecie, specjalista Google AdWords jest po prostu obeznany w tematyce internetowych reklam – dzięki bogatemu doświadczeniu wie, jak poradzić sobie z danymi, często nawet bardzo specyficzną branżą oraz jaki budżet przeznaczyć na działania reklamowe.

Jak znaleźć dobrego specjalistę AdWords?

Bardzo ważnym kryterium wyboru jest posiadany przez interesującą nas agencję status Partnera Google. Takie ,,odznaczenie” jest efektem uzyskania przez nią specjalnych certyfikatów w zakresie prowadzenia kampanii AdWords. Partner Google to wiarygodna firma, która stosuje się do zaleceń Google, a jej praca skutkuje zadowoleniem klientów. To zespół posiadający fachową wiedzę, której na ogół brak niedoświadczonym reklamodawcom.

Aby znaleźć dobrego specjalistę AdWords, warto posłużyć się specjalną Wyszukiwarką Partnerów Google. Dzięki takiemu narzędziu możemy między innymi zawęzić zakres naszych wyszukiwań – na przykład względem wskazanej lokalizacji, minimalnego obsługiwanego przez niego miesięcznego budżetu na kampanie czy konkretnej branży. Dodatkowo, poprzez wskazanie naszej strony internetowej, udostępnimy wyszukiwarce dane o naszej działalności, wskutek czego lepiej dopasuje ona interesujące nas wyniki wyszukiwania.

Specjalista Google AdWords – czego możesz od niego oczekiwać?

Zanim podejmiesz decyzję o współpracy, sprawdź oferowane przez wybraną firmę usługi – jakich dokładnie działań będą dotyczyć oraz jak przełożą się one na Twoje wydatki. Zbadaj, jaka część Twoich pieniędzy zostanie przeznaczona na konkretne działania reklamowe, a jaka na opłacenie pracy, jaką wykona specjalista AdWords. Możesz zażyczyć sobie także kopii faktur Google, aby kontrolować wydatki.

Śmiało możesz również oczekiwać comiesięcznego raportu dotyczącego kosztów prowadzenia kampanii AdWords, kliknięć oraz wyświetleń. Partnerzy Google są zobligowani do podawania dokładnych kwot, jakie pobierane są przez Google. Dzięki dostępowi do takich informacji, łatwiej będzie Ci samodzielnie określić skuteczność reklam oraz rentowność takiej inwestycji.

Pamiętaj także, by skonsultować formę Twojej komunikacji z firmą. Telefon, mail, a może osobiste spotkania? To ważne – na pewno będziesz miał mnóstwo pytań, zwłaszcza na początku Waszej współpracy. Oprócz tego, poproś także o dostęp administracyjny do swojego konta AdWords – dzięki temu będziesz miał stały wgląd do istotnych dla Ciebie informacji, a także łatwiej będzie Ci rozmawiać ze specjalistą o konkretnych zagadnieniach.

Chcesz, aby Twoją kampanią AdWords zajął się specjalista? My wiemy jak dbać o skuteczność kampanii i zwiększać widoczność Twojej firmy w internecie.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 10/06/2016 oraz aktualizacja: 22/11/2016

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Anka pisze:

      Pozostaje kwestia znalezienia faktycznie dobrego specjalisty adwords, bo z własnego doświadczenia widzę, że nie jest to takie łatwe. Trafiałam chyba na niewłaściwe agencje ;)

    2. Olek pisze:

      Ciężko się nie zgodzić. Kiedyś próbowałem działać samodzielnie, ale mnie to przerosło. Problemem był też czas, bo trudno go znaleźć, aby na spokojnie przeanalizować temat. Po wielu błędach zdecydowałem się zlecać prowadzenie kampanii zewnętrznie.