WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Żelazne zasady reklam AdWords – 5 wymagań, które musi spełnić Twoja reklama

Przestrzeganie zasad reklamowych Google to krok do rozpoczęcia udanej i skutecznej kampanii. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze zasady dotyczące treści reklam, które Gingat z Mountain View stosuje względem reklam AdWords. #wiemyjak

zasady google i wymagania redakcyjne

Przygotowałeś treść dla swojej reklamy i już wyobrażasz sobie, jak dzięki niej Twoją stronę odwiedzają rzesze zainteresowanych? Taka perspektywa wygląda niezwykle obiecująco, jednak aby ją urzeczywistnić, potrzebujesz naprawdę dobrej reklamy i… akceptacji Google. Twoja reklama będzie musiała spełnić określone standardy – w przeciwnym razie, zostanie odrzucona, Google zawiesi Twoją domenę, a w najgorszym wypadku – nieodwracalnie zawiesi Twoje konto. Sprawdź, co zrobić, by tego uniknąć. #wiemyjak

Czego Google wymaga od reklam?

Zasady reklamowe Google AdWords, koncentrują się na czterech różnych obszarach. To: niedozwolone treści, wymagania techniczne i redakcyjne, niedozwolone praktyki oraz treści podlegające ograniczeniom. W niniejszym tekście skupimy się na wymaganiach redakcyjnych – o pozostałych kategoriach możesz natomiast przeczytać w innym z naszych wcześniejszych wpisów.

Po co są zasady reklamowe Google?

Zasady reklamowe Google wprowadzone zostały po to, by z jednej strony zapewniać wygodę oraz zadowolenie użytkowników, z drugiej zaś, ułatwić reklamodawcom prowadzenie efektywnych kampanii. Każda reklama, przed zatwierdzeniem, zostaje dokładnie zweryfikowana pod kątem zgodności z obowiązującymi zasadami reklamowymi AdWords. Dopiero po takiej weryfikacji może ukazać się oczom internautów.

Google oczekuje od reklamodawców reklam czytelnych, profesjonalnych, prowadzących do treści odpowiadających ich potrzebom i zainteresowaniom. Co dokładnie dla Google znaczą te pojęcia? Jakie wymogi, pod kątem redakcyjnym, musi spełnić reklama, by została uznana przez Google za poprawną i wartościową?

Jasne, zrozumiałe treści

Po pierwsze, Google będzie wymagał od użytkowników wysokiej jakości treści. Reklamy muszą być czytelne, zrozumiałe i sensowne, a także ściśle nawiązywać do charakteru działalności firmy oraz cech jej produktów lub usług. Tekst reklamowy musi opierać się o konkretne, jasne zasady promocji, nie może być też zbyt ogólnikowy. Musi zawierać poprawne dane (w tym przede wszystkim nazwę oraz adres), a także wysokiej jakości elementy graficzne, wideo czy audio. Co dość istotne, Google oczekiwał będzie zarówno świetnej jakości tekstu w samej reklamie, jak i treści znajdujących się na stronie docelowej.

Łatwa identyfikacja

Każda reklama musi zawierać nazwy promowanych produktów lub usług. Dotyczy to również reklam animowanych – w ich przypadku, dane umożliwiające identyfikację firmy oraz produktów, mogą pojawić się na przykład w ostatniej klatce filmu. Niedopuszczalny jest tekst zbyt ogólnikowy, również taki, który sprawia wrażenie niepełnego bądź uciętego.

Przejrzysty styl i pisownia

Google oczekuje reklam prezentujących treści zgodne z ich przeznaczeniem. To znaczy, że w tekście reklamy nie mogą znaleźć się treści, które nie mają charakteru promocyjnego. Google będzie karał też za niewłaściwe wykorzystanie innych jednostek reklamy – np. umieszczenie numeru telefonu w tekście reklamy, używanie pola adresu URL jako dodatkowego tekstu reklamy itd.

Wymogi Google’a obejmują też styl i pisownię – odrzucane będą reklamy zawierające wykrzykniki w nagłówku, reklamy wykorzystujące listy numerowane, reklamy używające powtórzeń oraz innych ,,efekciarskich” zabiegów. Co dość istotne, reklamy nie mogą także wykorzystywać bardzo ogólnikowych wezwań do działania (np. ,,kliknij”, ,,zobacz tutaj”). Teksty reklamowe nie mogą zawierać też nadmiernie wprowadzanych spacji. Nie dopuszcza się także błędów ortograficznych i gramatycznych – wyjątkiem jest nieprawidłowa pisownia funkcjonująca jako część znaków towarowych, nazw marek czy produktów, która konsekwentnie występuje w takiej formie w witrynie i aplikacji.

Odpowiednie wymogi dotyczyć będą także reklam graficznych i multimedialnych. Muszą być one dopasowane do ich rozmiaru, ale i nie mogą na przykład nadmiernie migać lub błyskać. Dźwięki, jak i obrazy wideo powinny być domyślnie wyłączone, jednak, ogólnie rzecz biorąc, są dozwolone.

Brak użycia wielkich liter

Google nie lubi także nieprawidłowego użycia dużych liter – nadmiernego ich stosowania, czy na przykład używania dużych liter naprzemiennie z małymi. Wyjątkiem jest wykorzystywanie dużych liter w zakresie znaków towarowych, nazw marek i produktów, a także w powszechnie używanych skrótach czy kodach kuponów.

Brak użycia symboli

Google może też odrzucić Twoje reklamy z uwagi na użycie w nich niedozwolonych symboli. Nie spodobają mu się wykrzykniki w nagłówku, ale i tekście reklamy, powtarzane znaki interpunkcyjne, symbole, cyfry, litery używane poza swoim normalnym znaczeniem (np. ,,@” zamiast ,,a”), wielokropki. Wyjątkiem będą oczywiście znaki i symbole użyte w zakresie znaków towarowych czy nazw marek, a także symbole używane w powszechnie akceptowalny sposób – np. symbol ,,*” jako oznaczenie standardu hotelu.

Dlaczego powinieneś dostosować się do wymogów Google?

Realizowanie wymogów reklam AdWords jest bardzo ważne. Google chce pomóc reklamodawcom docierać do potencjalnych klientów i odbiorców, jednak musi mieć na uwadze również ich potrzeby oraz komfort. Właśnie dlatego, opracowując zasady reklamowe AdWords, bierze pod uwagę wiele różnych czynników, które my powinniśmy spełniać. Niewątpliwie warto mieć je na uwadze, bo, jak wiemy, niestosowanie się do zasad Google’a może sprawić, że reklama zostanie odrzucona, w gorszym wypadku Google zawiesi naszą domenę bądź nieodwracalnie zawiesi nasze konto.

To trochę tak jak w przypadku samego pozycjonowania – jeśli chcemy, by nasz serwis był wysoko widoczny w wyszukiwarce, musimy maksymalnie dostosować się do kryteriów kalifornijskiego potentata. Niestosowanie pewnych reguł i zasad może natomiast skutkować karami takimi jak filtr (obniżenie pozycji niektórych słów, fraz czy nazw własnych) lub ban (usunięcie z wyszukiwarki).

Przygotujemy dla Ciebie skuteczną reklamę biorąc pod uwagę wszelkie wymogi Google.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 14/07/2016 oraz aktualizacja: 29/03/2018

29/03/2018
Marta Bongilaj

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Grzesiek pisze:

    Kwestie redakcyjne reklam AdWords to jedno, a stworzenie dobrych tekstów reklamowych i skutecznych reklam, które faktycznie dotrą do właściwych odbiorców to drugie. Trzeba pamiętać o wielu elementach, żeby stworzyć naprawdę dobrą reklamę…

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to