Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Pozycjonowanie / SEO

Zbudowanie odpowiedniego wizerunku marki nie należy do łatwych zadań. Są jednak metody, dzięki którym można osiągnąć cel i zapewnić swojej marce rozpoznawalność oraz siłę. Jedną z nich jest wybór pozycjonowania, które podniesie jakość strony firmowej, a przede wszystkim sprawi, że pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest to pierwszy krok do procesu jakim jest pozycjonowanie marki. Sprawdźmy jak pozycjonowanie strony może się do tego przyczynić.

W jaki sposób to działa?

Przyjrzyjmy się procesowi, w którym dobre pozycjonowanie wpływa na pozycjonowanie marki. Aby zrozumieć kształtującą się zależność, wyjaśniamy kluczowe pojęcia związane z tym zagadnieniem.

Pozycjonowanie to szereg działań, dzięki którym po wpisaniu wybranych słów kluczowych dana witryna pojawi się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki obecności w TOP 10 zwiększa się ruch i często konwersja – stronę odwiedza coraz więcej osób, które mogą wykonać pożądane przez nas działanie (przykładowo zapisanie się na newsletter, czy zakup produktu bądź usługi). To jednak nie jedyne korzyści wynikające z kompleksowego pozycjonowania – inne dotyczą widocznej poprawy struktury i zawartości strony, które sprawią, że firma wiele zyska w oczach odwiedzających ją internautów (przykładowo poprzez wartościową, często aktualizowaną treść). Jak rozumieć natomiast termin pozycjonowania marki? To kreowanie wizerunku danej marki, tak aby zwiększyć jej rozpoznawalność i pozwolić na wyróżnienie na tle konkurencji.

Przedstawiamy, jak pozycjonowanie strony może przyczynić się do wypozycjonowania marki:

Kompleksowo pozycjonowany serwis, tak aby osiągnął wysoką pozycję w wyszukiwarce → widoczność w TOP 10 → marka znana, pamiętana przez klientów → marka wypozycjonowana→ marka silna, prestiżowa

pozycjonowanie_marki_grafika_od_eactive

Do czego potrzebne nam takie działanie?

Każdy przedsiębiorca potrzebuje informacji o korzyściach, jakie przyniesie mu inwestycja w wybraną usługę. Dlaczego zatem warto wybrać pozycjonowanie? Wzrost konwersji i poprawa jakości serwisu to tylko niektóre z efektów działań w ramach kompleksowego pozycjonowania.

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania sprawi, że na stronę trafi wiele nowych użytkowników, a tym samym potencjalnych klientów – zwiększy się widoczność serwisu. Generuje się ruch, odnotowuje się widoczne zwiększenie sprzedaży, co w przyszłości pozwoli firmie na znaczny rozwój. Bardzo istotny jest fakt, że obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności firmy, gdy wpisywane są hasła w obrębie jej działalności. Mamy wówczas do czynienia z bardzo korzystnym procesem – marka zaczyna pozytywnie się kojarzyć i jest zapamiętywana. Uważana jest za silną i zaufaną. Korzyści widoczne są więc na stronie, w naszym portfelu, a także w ogólnym wizerunku firmy i postrzeganiu jej przez klientów.

Na pytanie, dlaczego warto być rozpoznawalnym w obrębie własnej działalności chyba nie trzeba odpowiadać. Stanowi to cel biznesowy praktycznie każdej marki, której zależy na pozytywnym odbiorze i dotarciu do jak największego grona klientów.

Dlaczego to rzeczywiście działa?

Zastanówmy się, jakie elementy odpowiedzialne są za sprawny przebieg procesu, w którym pozycjonowanie przyczyni się do wypozycjonowania marki. Osiągnięcie zadowalających pozycji możliwe jest dzięki pozycjonowaniu z szerokim zakresem działań. Nie chodzi zatem o pozycjonowanie nastawione na efekt, czy oparte na pobieżnych działaniach z zaskakującą niską ceną. W związku z tym, że strona www jest wizytówką danej firmy, inwestycja w dobre pozycjonowanie to jednocześnie inwestycja w jakość swojej witryny. Działania, które mogą być realizowane w ramach pozycjonowania to między innymi:

  • wartościowy content marketing – czyli ciągła rozbudowa serwisu poprzez np. wzbogacanie go o unikalne, aktualizowane treści,

  • pozycjonowanie większej ilości słów kluczowych, a nie tylko kilku,

  • kreatywny link building – zdobywanie wartościowych linków w sposób bezpieczny poprzez np. organizację akcji marketingowych,

  • poprawa struktury strony – np. dobór odpowiednich nagłówków na stronie.

Wysoka jakość serwisu może przyciągnąć wiele odwiedzających, którzy nie opuszczą strony – wzbudzi ona ich zainteresowanie, co może skutkować dokonaniem zakupu. Dzięki odpowiedniej zawartości strony dana marka może być postrzegana jako specjalistyczna w swojej branży (wartościowa, ciekawa treść na stronie) oraz dbająca o swoich klientów (czytelność strony, odpowiednie nagłówki i dobra nawigacja). Każdy dobrze zrealizowany element procesu pozycjonowania poprawi jakość wybranej witryny, a co najważniejsze pozwoli mu na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Inwestycja w taką usługę to zatem inwestycja we własną stronę www oraz w pozycję w wyszukiwarce – innymi słowy to tak naprawdę inwestycja w pozycjonowanie marki.

Naszym celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony tak, aby generowała ruch i konwersję. Zobacz, jak pozycjonujemy i dlaczego warto z nami współpracować >>>

09/07/2015
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz