Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Pozycjonowanie (SEO) stron

Zbudowanie odpowiedniego wizerunku marki nie należy do łatwych zadań. Są jednak metody, dzięki którym można osiągnąć cel i zapewnić swojej marce rozpoznawalność oraz siłę. Jedną z nich jest wybór pozycjonowania, które podniesie jakość strony firmowej, a przede wszystkim sprawi, że pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest to pierwszy krok do procesu jakim jest pozycjonowanie marki. Sprawdźmy jak pozycjonowanie strony może się do tego przyczynić.

W jaki sposób to działa?

Przyjrzyjmy się procesowi, w którym dobre pozycjonowanie wpływa na pozycjonowanie marki. Aby zrozumieć kształtującą się zależność, wyjaśniamy kluczowe pojęcia związane z tym zagadnieniem.

Pozycjonowanie to szereg działań, dzięki którym po wpisaniu wybranych słów kluczowych dana witryna pojawi się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki obecności w TOP 10 zwiększa się ruch i często konwersja – stronę odwiedza coraz więcej osób, które mogą wykonać pożądane przez nas działanie (przykładowo zapisanie się na newsletter, czy zakup produktu bądź usługi). To jednak nie jedyne korzyści wynikające z kompleksowego pozycjonowania – inne dotyczą widocznej poprawy struktury i zawartości strony, które sprawią, że firma wiele zyska w oczach odwiedzających ją internautów (przykładowo poprzez wartościową, często aktualizowaną treść). Jak rozumieć natomiast termin pozycjonowania marki? To kreowanie wizerunku danej marki, tak aby zwiększyć jej rozpoznawalność i pozwolić na wyróżnienie na tle konkurencji.

Przedstawiamy, jak pozycjonowanie strony może przyczynić się do wypozycjonowania marki:

Kompleksowo pozycjonowany serwis, tak aby osiągnął wysoką pozycję w wyszukiwarce → widoczność w TOP 10 → marka znana, pamiętana przez klientów → marka wypozycjonowana→ marka silna, prestiżowa

pozycjonowanie_marki_grafika_od_eactive

Do czego potrzebne nam takie działanie?

Każdy przedsiębiorca potrzebuje informacji o korzyściach, jakie przyniesie mu inwestycja w wybraną usługę. Dlaczego zatem warto wybrać pozycjonowanie? Wzrost konwersji i poprawa jakości serwisu to tylko niektóre z efektów działań w ramach kompleksowego pozycjonowania.

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania sprawi, że na stronę trafi wiele nowych użytkowników, a tym samym potencjalnych klientów – zwiększy się widoczność serwisu. Generuje się ruch, odnotowuje się widoczne zwiększenie sprzedaży, co w przyszłości pozwoli firmie na znaczny rozwój. Bardzo istotny jest fakt, że obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności firmy, gdy wpisywane są hasła w obrębie jej działalności. Mamy wówczas do czynienia z bardzo korzystnym procesem – marka zaczyna pozytywnie się kojarzyć i jest zapamiętywana. Uważana jest za silną i zaufaną. Korzyści widoczne są więc na stronie, w naszym portfelu, a także w ogólnym wizerunku firmy i postrzeganiu jej przez klientów.

Na pytanie, dlaczego warto być rozpoznawalnym w obrębie własnej działalności chyba nie trzeba odpowiadać. Stanowi to cel biznesowy praktycznie każdej marki, której zależy na pozytywnym odbiorze i dotarciu do jak największego grona klientów.

Dlaczego to rzeczywiście działa?

Zastanówmy się, jakie elementy odpowiedzialne są za sprawny przebieg procesu, w którym pozycjonowanie przyczyni się do wypozycjonowania marki. Osiągnięcie zadowalających pozycji możliwe jest dzięki pozycjonowaniu z szerokim zakresem działań. Nie chodzi zatem o pozycjonowanie nastawione na efekt, czy oparte na pobieżnych działaniach z zaskakującą niską ceną. W związku z tym, że strona www jest wizytówką danej firmy, inwestycja w dobre pozycjonowanie to jednocześnie inwestycja w jakość swojej witryny. Działania, które mogą być realizowane w ramach pozycjonowania to między innymi:

  • wartościowy content marketing – czyli ciągła rozbudowa serwisu poprzez np. wzbogacanie go o unikalne, aktualizowane treści,

  • pozycjonowanie większej ilości słów kluczowych, a nie tylko kilku,

  • kreatywny link building – zdobywanie wartościowych linków w sposób bezpieczny poprzez np. organizację akcji marketingowych,

  • poprawa struktury strony – np. dobór odpowiednich nagłówków na stronie.

Wysoka jakość serwisu może przyciągnąć wiele odwiedzających, którzy nie opuszczą strony – wzbudzi ona ich zainteresowanie, co może skutkować dokonaniem zakupu. Dzięki odpowiedniej zawartości strony dana marka może być postrzegana jako specjalistyczna w swojej branży (wartościowa, ciekawa treść na stronie) oraz dbająca o swoich klientów (czytelność strony, odpowiednie nagłówki i dobra nawigacja). Każdy dobrze zrealizowany element procesu pozycjonowania poprawi jakość wybranej witryny, a co najważniejsze pozwoli mu na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Inwestycja w taką usługę to zatem inwestycja we własną stronę www oraz w pozycję w wyszukiwarce – innymi słowy to tak naprawdę inwestycja w pozycjonowanie marki.

Naszym celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony tak, aby generowała ruch i konwersję. Zobacz, jak pozycjonujemy i dlaczego warto z nami współpracować >>>

Data dodania: 09/07/2015   Autor: Michał Kliszczak

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to