Coraz częściej prześwietlamy innych w internecie

W dobie social media użytkownicy coraz częściej dzielą się swoim życiem z innymi i udostępniają różnorodne treści. Najnowsze badanie Ericssona ujawnia, jak często udostępniamy treści, co faktycznie krąży po sieci i czy lubimy prześwietlać innych.

Ericsson już od wielu lat bada zachowania i preferencje użytkowników, a także trendy panujące na rynku. Tym razem przeprowadzono badanie na respondentach w wieku od 15-69 lat, przy użyciu ankiet internetowych. Okazuje się, że tendencje do przeglądania profili innych w sieci stają się coraz bardziej popularne i coraz więcej badanych sprawdza nowo poznane osoby poprzez social media. Aktywność internetowa przejawia się również w częstszym udostępnianiu treści, jak i dzieleniem się własnym życiem z innymi użytkownikami sieci. Jak zmieniły się te dane w stosunku do lat wcześniejszych? Przyglądając się najnowszym danym można dojść do wniosku, że bardzo.

Udostępniamy coraz więcej materiałów

Aż 77% osób w wieku 15-24 lat zwraca uwagę na widocznie większe ilości udostępnianych materiałów w sieci, niż miało to miejsce dwa lata temu. I faktycznie tak jest – dzielimy się zdecydowanie większą ilością treści niż kiedykolwiek i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić, wręcz przeciwnie – zauważalna jest tendencja wzrostowa. Użytkownicy chętnie też udostępniają swoje prywatne zdjęcia (aż 70%), a także pliki video (34%). 69% badanych przyznaje, że przegląda zdecydowanie więcej treści udostępnianych przez znajomych niż dwa lata temu. Wyraźnie widać więc, że fakt pojawienia się w internecie różnorodnych treści skłania użytkowników do przeglądania ich oraz wchodzenia w interakcje – komentowanie, czy przekazywanie dalej.

Udostępnianie info w necie

Zainteresowanie nieznajomymi

Nasza ciekawość skierowana jest nie tylko w stronę naszych znajomych, ale również, a nawet szczególnie interesują nas nieznajomi. Z badań wynika, że co czwarty posiadacz smartfona regularnie szuka informacji o nowo poznanych osobach, lub tych, których jeszcze nie miał okazji poznać – o sąsiadach, osobach znanych głównie z widzenia, czy nowych współpracownikach. Dodatkowo, 20% respondentów do 24 roku życia potwierdza, że często zdarza im się umieszczać w sieci zdjęcia na których pojawiają się osoby im nieznane. Zastanówcie się, czy zdarzyło Wam się kiedykolwiek sprawdzić nowo poznaną osobę poprzez social media? Na pewno znajdą się osoby, które złapały się na takim działaniu. Częste okazuje się również komentowanie, czy lajkowanie zdjęć osób nieznanych do czego przyznaje się do tego 43% ankietowanych, a co 5 osoba udostępnia takie zdjęcia dalej.

Konsumenci wyrażają złość online

Badani podkreślają, że opinie innych w internecie stanowią ważne źródło wiedzy przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Obecnie znalezienie wybranych opinii online jest coraz łatwiejsze i 38% osób korzystających ze smartfonów podkreśla, że dzielą się swoimi odczuciami związanymi z jakością zakupionych produktów/usług. Odbiorców tych opinii jest sporo, bo 50% przyznaje, że przegląda je w internecie. Szczególnie wyraźna staje się tendencja do pozostawiania swojej opinii o produktach online, w momencie gdy nie spełnia on oczekiwań i konsument jest niezadowolony. 34% użytkowników praktycznie za każdym razem opisuje w sieci swoje złe doświadczenia związane z zakupami.

Pełen raport dostępny jest w tym miejscu.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak