ZAPOZNAJ SIĘ Z PUBLIKACJĄRzeczywistość e-commerce z
perspektywy sklepów internetowych

Kobiety, internet i inspiracje zakupowe – jak kształtuje się ta zależność?

Internet coraz częściej wykorzystywany jest do realizowania transakcji zakupowych, stanowi też źródło inspiracji dla wielu kobiet planujących różnorodne zakupy. Firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła badanie dotyczące czerpania inspiracji zakupowych. Jakie źródła okazały się najlepszymi doradcami?

Okazuje się że zdecydowanie przodują tu media, a w szczególności internet – jest to główne źródło inspiracji jeśli chodzi o różne kategorie zakupowe (wyposażenie domu, modę, czy urodę). Ponad 70% Polek zadeklarowało, że przed dokonaniem zakupu z każdej z wyżej wymienionych kategorii inspirują się informacjami znalezionymi w sieci. Wiele z nich poszukuje informacji w telewizji i prasie (zwykle ok. 30%), ale liczą się też ze zdaniem bliskich, szczególnie jeśli chodzi o kosmetyki – 34% z nich przyznaje, że takie rady są dla nich ważne. Co ciekawe, niewielka grupa badanych szuka informacji u sprzedawcy, czy mediach społecznościowych. Te ostatnie wypadły najsłabiej w całym rankingu, co może być dość zaskakujące biorąc pod uwagę ich rolę w dzisiejszej komunikacji. #wiemyjak

Westwing home1

Planując zakup rzeczy, którymi będziemy otaczać się na co dzień – ubrań, kosmetyków, mebli oraz dodatków do domu – najczęściej poszukujemy inspiracji u bezstronnych ekspertów. Internet jest idealnym miejscem, tu możemy nie tylko znaleźć podstawowe informacje o przedmiocie, ale również zapoznać się z opiniami o nim, skonfrontować nasze oczekiwania ze zdaniem osób, który już daną rzecz kupiły. Jeśli chcemy zasięgnąć bezpośredniej porady udajemy się do osób nam najbliższych – rodziny i przyjaciół, wierząc w to, że są one obiektywne i biorą odpowiedzialność za daną rekomendację” podsumowuje Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl. (źródło: qbusiness.pl)

westwing2

Internet też jest najistotniejszym źródłem jeśli chodzi o inspiracje podróżnicze, czy w zakresie możliwości spędzania wolnego czasu. Podobnie jak we wcześniej wymienionych kategoriach, duży procent przypada również bliskim, których badani często pytają o zdanie. Szukając pomysłu na wakacje aż 73% badanych zagląda do internetu. Sporym zainteresowaniem cieszą się również aplikacje mobilne. W przypadku zakupu urządzeń elektronicznych lub usług bankowych, opinia sprzedawcy staje się bardziej istotna niż we wcześniej wspomnianych kategoriach. Zwiększa się też znaczenie mediów społecznościowych, szczególnie jeśli chodzi o finanse (usługi bankowe).

Badanie to zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Justyna pisze:

    Wniosek jest jeden: cokolwiek się tworzy trzeba być obecnym w sieci. Tu mówicie o kobietach, ale myślę, że gdyby zbadano grupę mężczyzn te zależności wyglądały by podobnie.

  2. Marek pisze:

    Nie ma się w sumie co dziwić takiemu trendowi, ja też jak chcę coś zrobić/kupić, to najpierw szukam tego w internecie i sprawdzam czy warto. Wydaje mi się, że prawie każdy w przedziale wiekowym od nastu do 50lat tak robi

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem