WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Kobiety, internet i inspiracje zakupowe – jak kształtuje się ta zależność?

Internet coraz częściej wykorzystywany jest do realizowania transakcji zakupowych, stanowi też źródło inspiracji dla wielu kobiet planujących różnorodne zakupy. Firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła badanie dotyczące czerpania inspiracji zakupowych. Jakie źródła okazały się najlepszymi doradcami?

Okazuje się że zdecydowanie przodują tu media, a w szczególności internet – jest to główne źródło inspiracji jeśli chodzi o różne kategorie zakupowe (wyposażenie domu, modę, czy urodę). Ponad 70% Polek zadeklarowało, że przed dokonaniem zakupu z każdej z wyżej wymienionych kategorii inspirują się informacjami znalezionymi w sieci. Wiele z nich poszukuje informacji w telewizji i prasie (zwykle ok. 30%), ale liczą się też ze zdaniem bliskich, szczególnie jeśli chodzi o kosmetyki – 34% z nich przyznaje, że takie rady są dla nich ważne. Co ciekawe, niewielka grupa badanych szuka informacji u sprzedawcy, czy mediach społecznościowych. Te ostatnie wypadły najsłabiej w całym rankingu, co może być dość zaskakujące biorąc pod uwagę ich rolę w dzisiejszej komunikacji. #wiemyjak

Westwing home1

Planując zakup rzeczy, którymi będziemy otaczać się na co dzień – ubrań, kosmetyków, mebli oraz dodatków do domu – najczęściej poszukujemy inspiracji u bezstronnych ekspertów. Internet jest idealnym miejscem, tu możemy nie tylko znaleźć podstawowe informacje o przedmiocie, ale również zapoznać się z opiniami o nim, skonfrontować nasze oczekiwania ze zdaniem osób, który już daną rzecz kupiły. Jeśli chcemy zasięgnąć bezpośredniej porady udajemy się do osób nam najbliższych – rodziny i przyjaciół, wierząc w to, że są one obiektywne i biorą odpowiedzialność za daną rekomendację” podsumowuje Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl. (źródło: qbusiness.pl)

westwing2

Internet też jest najistotniejszym źródłem jeśli chodzi o inspiracje podróżnicze, czy w zakresie możliwości spędzania wolnego czasu. Podobnie jak we wcześniej wymienionych kategoriach, duży procent przypada również bliskim, których badani często pytają o zdanie. Szukając pomysłu na wakacje aż 73% badanych zagląda do internetu. Sporym zainteresowaniem cieszą się również aplikacje mobilne. W przypadku zakupu urządzeń elektronicznych lub usług bankowych, opinia sprzedawcy staje się bardziej istotna niż we wcześniej wspomnianych kategoriach. Zwiększa się też znaczenie mediów społecznościowych, szczególnie jeśli chodzi o finanse (usługi bankowe).

Badanie to zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

18/03/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Justyna pisze:

    Wniosek jest jeden: cokolwiek się tworzy trzeba być obecnym w sieci. Tu mówicie o kobietach, ale myślę, że gdyby zbadano grupę mężczyzn te zależności wyglądały by podobnie.

  2. Marek pisze:

    Nie ma się w sumie co dziwić takiemu trendowi, ja też jak chcę coś zrobić/kupić, to najpierw szukam tego w internecie i sprawdzam czy warto. Wydaje mi się, że prawie każdy w przedziale wiekowym od nastu do 50lat tak robi

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to