Internet coraz częściej wykorzystywany jest do realizowania transakcji zakupowych, stanowi też źródło inspiracji dla wielu kobiet planujących różnorodne zakupy. Firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła badanie dotyczące czerpania inspiracji zakupowych. Jakie źródła okazały się najlepszymi doradcami?
Okazuje się że zdecydowanie przodują tu media, a w szczególności internet – jest to główne źródło inspiracji jeśli chodzi o różne kategorie zakupowe (wyposażenie domu, modę, czy urodę). Ponad 70% Polek zadeklarowało, że przed dokonaniem zakupu z każdej z wyżej wymienionych kategorii inspirują się informacjami znalezionymi w sieci. Wiele z nich poszukuje informacji w telewizji i prasie (zwykle ok. 30%), ale liczą się też ze zdaniem bliskich, szczególnie jeśli chodzi o kosmetyki – 34% z nich przyznaje, że takie rady są dla nich ważne. Co ciekawe, niewielka grupa badanych szuka informacji u sprzedawcy, czy mediach społecznościowych. Te ostatnie wypadły najsłabiej w całym rankingu, co może być dość zaskakujące biorąc pod uwagę ich rolę w dzisiejszej komunikacji. #wiemyjak
„Planując zakup rzeczy, którymi będziemy otaczać się na co dzień – ubrań, kosmetyków, mebli oraz dodatków do domu – najczęściej poszukujemy inspiracji u bezstronnych ekspertów. Internet jest idealnym miejscem, tu możemy nie tylko znaleźć podstawowe informacje o przedmiocie, ale również zapoznać się z opiniami o nim, skonfrontować nasze oczekiwania ze zdaniem osób, który już daną rzecz kupiły. Jeśli chcemy zasięgnąć bezpośredniej porady udajemy się do osób nam najbliższych – rodziny i przyjaciół, wierząc w to, że są one obiektywne i biorą odpowiedzialność za daną rekomendację” podsumowuje Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl. (źródło: qbusiness.pl)
Internet też jest najistotniejszym źródłem jeśli chodzi o inspiracje podróżnicze, czy w zakresie możliwości spędzania wolnego czasu. Podobnie jak we wcześniej wymienionych kategoriach, duży procent przypada również bliskim, których badani często pytają o zdanie. Szukając pomysłu na wakacje aż 73% badanych zagląda do internetu. Sporym zainteresowaniem cieszą się również aplikacje mobilne. W przypadku zakupu urządzeń elektronicznych lub usług bankowych, opinia sprzedawcy staje się bardziej istotna niż we wcześniej wspomnianych kategoriach. Zwiększa się też znaczenie mediów społecznościowych, szczególnie jeśli chodzi o finanse (usługi bankowe).
Badanie to zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.
Wniosek jest jeden: cokolwiek się tworzy trzeba być obecnym w sieci. Tu mówicie o kobietach, ale myślę, że gdyby zbadano grupę mężczyzn te zależności wyglądały by podobnie.
Nie ma się w sumie co dziwić takiemu trendowi, ja też jak chcę coś zrobić/kupić, to najpierw szukam tego w internecie i sprawdzam czy warto. Wydaje mi się, że prawie każdy w przedziale wiekowym od nastu do 50lat tak robi