Wraz z rosnącą mobilnością konsumentów pojawia się coraz więcej stron internetowych w wersji mobilnej. Statystyki Google mówią, że w ostatnim roku liczba sesji mobilnych wzrosła o 20%, a współczynnik konwersji zrealizowanych z tych właśnie urządzeń wzrósł o 29%. Wpływa na to między innymi popularny trend nazywany mikromomentami, czyli są to te wszystkie chwile, kiedy musimy podjąć jakąś decyzję, chcemy się czegoś dowiedzieć, coś kupić, gdzieś pójść i szukamy rozwiązania przy użyciu naszego smartfona.
Chociaż statystyki jednoznacznie wskazują na wzrost liczby zachowań przy użyciu urządzeń mobilnych, wciąż dużą wagę przywiązuje się do desktopowej wersji stron internetowych, traktując wersję mobilną jako dodatek. Jeszcze kilka lat temu takie postrzeganie tej kwestii było uprawnione, natomiast dzisiaj specjaliści wypowiadają się, że powinniśmy zmienić sposób myślenia i to wersja desktopowa strony www powinna być traktowana jako druga możliwość.
Starcie mobile vs. desktop
Podkreślając tak duże znaczenie stron internetowych na urządzenia mobilne, nikt nie kwestionuje tego, że strony internetowe w tradycyjnej wersji są potrzebne. Musimy jednak pamiętać, że jak długo będzie wzrastała mobilność użytkowników, tak intensywnie musimy pracować nad poprawą jakości mobilnej wersji danego serwisu. Przypomnij sobie teraz ile razy przechodziłeś jednak na „klasyczną wersję strony” przy użyciu smartfona, bo w wersji mobilnej trudniej było znaleźć jakąś opcję albo w ogóle nie była dostępna. Użytkownicy potrzebują, aby na urządzeniach przenośnych mogli zrobić dokładnie wszystko to, co przy pomocy komputera stacjonarnego, a zadaniem przedsiębiorców jest dostarczenie im tej możliwości. Argumentem na to jest między innymi fakt, że internauci prawie dwa razy chętniej udostępniają treści przez urządzenia mobilne niż przez desktopowe, a przecież marce powinno zależeć, aby o niej mówiono. #wiemyjak
Z drugiej strony są jeszcze kwestie, w których wersja desktopowa wygrywa, choć pewnie do czasu. Mowa tutaj o zwrocie z inwestycji ROI. Mimo że w przypadku urządzeń mobilnych jest on coraz większy, to dopóki jego pomiar nie będzie bardziej precyzyjny, w tym pojedynku wygrywa na razie wersja desktopowa.
Specjaliści zatem nakłaniają do pracy nad mobilną wersją serwisów, jeśli jeszcze ich nie mamy lub są niedopracowane. Może w tej chwili ich znaczenie nie jest tak bardzo zauważalne, ale bez tego w przyszłości ciężko będzie utrzymać dobrą pozycję w sieci.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.