Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Mobilnie czy desktopowo? Co przyniesie sukces w marketingu cyfrowym.

Wraz z rosnącą mobilnością konsumentów pojawia się coraz więcej stron internetowych w wersji mobilnej. Statystyki Google mówią, że w ostatnim roku liczba sesji mobilnych wzrosła o 20%, a współczynnik konwersji zrealizowanych z tych właśnie urządzeń wzrósł o 29%. Wpływa na to między innymi popularny trend nazywany mikromomentami, czyli są to te wszystkie chwile, kiedy musimy podjąć jakąś decyzję, chcemy się czegoś dowiedzieć, coś kupić, gdzieś pójść i szukamy rozwiązania przy użyciu naszego smartfona.

Chociaż statystyki jednoznacznie wskazują na wzrost liczby zachowań przy użyciu urządzeń mobilnych, wciąż dużą wagę przywiązuje się do desktopowej wersji stron internetowych, traktując wersję mobilną jako dodatek. Jeszcze kilka lat temu takie postrzeganie tej kwestii było uprawnione, natomiast dzisiaj specjaliści wypowiadają się, że powinniśmy zmienić sposób myślenia i to wersja desktopowa strony www powinna być traktowana jako druga możliwość.

Starcie mobile vs. desktop

Podkreślając tak duże znaczenie stron internetowych na urządzenia mobilne, nikt nie kwestionuje tego, że strony internetowe w tradycyjnej wersji są potrzebne. Musimy jednak pamiętać, że jak długo będzie wzrastała mobilność użytkowników, tak intensywnie musimy pracować nad poprawą jakości mobilnej wersji danego serwisu. Przypomnij sobie teraz ile razy przechodziłeś jednak na „klasyczną wersję strony” przy użyciu smartfona, bo w wersji mobilnej trudniej było znaleźć jakąś opcję albo w ogóle nie była dostępna. Użytkownicy potrzebują, aby na urządzeniach przenośnych mogli zrobić dokładnie wszystko to, co przy pomocy komputera stacjonarnego, a zadaniem przedsiębiorców jest dostarczenie im tej możliwości. Argumentem na to jest między innymi fakt, że internauci prawie dwa razy chętniej udostępniają treści przez urządzenia mobilne niż przez desktopowe, a przecież marce powinno zależeć, aby o niej mówiono. #wiemyjak

mobile-social-sharing-778x600

Z drugiej strony są jeszcze kwestie, w których wersja desktopowa wygrywa, choć pewnie do czasu. Mowa tutaj o zwrocie z inwestycji ROI. Mimo że w przypadku urządzeń mobilnych jest on coraz większy, to dopóki jego pomiar nie będzie bardziej precyzyjny, w tym pojedynku wygrywa na razie wersja desktopowa.

Specjaliści zatem nakłaniają do pracy nad mobilną wersją serwisów, jeśli jeszcze ich nie mamy lub są niedopracowane. Może w tej chwili ich znaczenie nie jest tak bardzo zauważalne, ale bez tego w przyszłości ciężko będzie utrzymać dobrą pozycję w sieci.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak