Mobilnie czy desktopowo? Co przyniesie sukces w marketingu cyfrowym.

Wraz z rosnącą mobilnością konsumentów pojawia się coraz więcej stron internetowych w wersji mobilnej. Statystyki Google mówią, że w ostatnim roku liczba sesji mobilnych wzrosła o 20%, a współczynnik konwersji zrealizowanych z tych właśnie urządzeń wzrósł o 29%. Wpływa na to między innymi popularny trend nazywany mikromomentami, czyli są to te wszystkie chwile, kiedy musimy podjąć jakąś decyzję, chcemy się czegoś dowiedzieć, coś kupić, gdzieś pójść i szukamy rozwiązania przy użyciu naszego smartfona.

Chociaż statystyki jednoznacznie wskazują na wzrost liczby zachowań przy użyciu urządzeń mobilnych, wciąż dużą wagę przywiązuje się do desktopowej wersji stron internetowych, traktując wersję mobilną jako dodatek. Jeszcze kilka lat temu takie postrzeganie tej kwestii było uprawnione, natomiast dzisiaj specjaliści wypowiadają się, że powinniśmy zmienić sposób myślenia i to wersja desktopowa strony www powinna być traktowana jako druga możliwość.

Starcie mobile vs. desktop

Podkreślając tak duże znaczenie stron internetowych na urządzenia mobilne, nikt nie kwestionuje tego, że strony internetowe w tradycyjnej wersji są potrzebne. Musimy jednak pamiętać, że jak długo będzie wzrastała mobilność użytkowników, tak intensywnie musimy pracować nad poprawą jakości mobilnej wersji danego serwisu. Przypomnij sobie teraz ile razy przechodziłeś jednak na „klasyczną wersję strony” przy użyciu smartfona, bo w wersji mobilnej trudniej było znaleźć jakąś opcję albo w ogóle nie była dostępna. Użytkownicy potrzebują, aby na urządzeniach przenośnych mogli zrobić dokładnie wszystko to, co przy pomocy komputera stacjonarnego, a zadaniem przedsiębiorców jest dostarczenie im tej możliwości. Argumentem na to jest między innymi fakt, że internauci prawie dwa razy chętniej udostępniają treści przez urządzenia mobilne niż przez desktopowe, a przecież marce powinno zależeć, aby o niej mówiono. #wiemyjak

mobile-social-sharing-778x600

Z drugiej strony są jeszcze kwestie, w których wersja desktopowa wygrywa, choć pewnie do czasu. Mowa tutaj o zwrocie z inwestycji ROI. Mimo że w przypadku urządzeń mobilnych jest on coraz większy, to dopóki jego pomiar nie będzie bardziej precyzyjny, w tym pojedynku wygrywa na razie wersja desktopowa.

Specjaliści zatem nakłaniają do pracy nad mobilną wersją serwisów, jeśli jeszcze ich nie mamy lub są niedopracowane. Może w tej chwili ich znaczenie nie jest tak bardzo zauważalne, ale bez tego w przyszłości ciężko będzie utrzymać dobrą pozycję w sieci.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem