11 sprawdzonych porad na zwiększenie ruchu na stronie!

Chcąc pozyskać ruch na naszą stronę mamy kilka możliwości wyboru jego źródła: ruch z witryn odsyłających, z social media, bezpośredni, płatny i ruch organiczny. Najbardziej efektywną metodą jest oczywiście pozyskiwanie ruchu z kilku źródeł, a 11 porad na zwiększenie ruchu na stronie przedstawimy Ci w dzisiejszym artykule! #wiemyjak

zwiększanie ruchu na stronie

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

1. Audyt SEO

Chociaż możesz mieć wrażenie, że hasło „audyt seo” jest tak często wymieniane, że zaraz wyskoczy Ci z lodówki, to musimy o tym wspomnieć po raz kolejny. Przede wszystkim dlatego, że audyt SEO to podstawowy element optymalizacji stron pod wyszukiwarkę i konieczny jeśli chodzi o pozycjonowanie. Umożliwia dokładne przeanalizowanie strony, wskazanie jej najsłabszych elementów i znalezienie rozwiązań. Dzięki audytowi i zastosowaniu wytycznych SEO masz szansę na jak najlepsze dostosowanie Twojej strony do wymogów wyszukiwarki, pozyskać ruch organiczny i zwiększyć widoczność firmy w sieci.

2. Dane strukturalne

Znaczniki danych strukturalnych pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść jaką zamieszczasz na stronie internetowej. Dzięki temu Google może wyświetlić te informacje w wynikach wyszukiwania jako fragmenty rozszerzone (rich snippets). Te dodatkowe informacje takie jak: cena produktu, stan magazynowy, zdjęcie czy ocena użytkowników, sprawiają że wynik wyszukiwania wyróżnia się od pozostałych. Ma to zachęcić użytkownika do kliknięcia a w efekcie zwiększyć ruch organiczny. Sprawdź: Rich snippets, czyli jak dogadać się z wyszukiwarką Google?

3. Użyteczność strony www

Twoja strona musi być na tyle intuicyjna, aby nowy użytkownik po 5 sekundach na niej spędzonych był w stanie powiedzieć czego dotyczy. Nawet najlepszy content nie zatrzyma użytkownika, jeśli poruszanie się po stronie jest dla niego męczące. Wówczas zamiast ruchu organicznego, wzrośnie Ci współczynnik odrzuceń. Jeśli tego nie chcesz, zadbaj między innymi o przejrzysty wygląd, architekturę informacji, funkcjonalność, układ strony i nawigację i ogólną budowę strony www.

4. Mobile po raz setny

Ten punkt również odnosi się do użyteczności strony internetowej, ale zamieszczamy go oddzielnie, żeby podkreślić jak ważny jest to element, jeśli zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie. Według badań przeprowadzonych w 2017 roku przez iab, 49% użytkowników smartfonów na świecie korzysta z nich minimum 3 godziny dziennie, używając ich najczęściej do wyszukiwania informacji czy robienia zakupów. Dodatkowo za sprawą sukcesywnie wprowadzanego przez Google algorytmu Mobile First Index, pozycjonowanie stron i ich ranking będą zależeć od zawartości strony mobilnej. Nie posiadając mobilnej wersji strony, zmniejszasz szansę na wartościowy ruch na Twojej stronie i co najgorsze.. na konwersję.

5. Persona

Persona to profil Twojego idealnego odbiorcy stworzony na podstawie cech socjodemograficznych realnych klientów Twojej firmy. Dzięki prawidłowemu określeniu cech persony, masz szansę na tworzenie komunikatów, które będą interesujące i angażujące Twoich odbiorców, a co najważniejsze będą odpowiedzią na ich problemy. Z tak przygotowanymi treściami nie dowiesz się co znaczy brak ruchu na stronie! :)

6. Różne formy treści

Spróbuj przekazywać to, co masz do powiedzenia swoim odbiorcom w różnych formach. Oprócz standardowych artykułów wykorzystaj także moc infografik, podcasty, video, popularne ostatnio gify, posty Google i wszystkie inne pomysły, które przyjdą Ci do głowy. W ten sposób wpłyniesz na zwiększenie ruchu na swojej stronie, docierając do różnych użytkowników – zarówno wzrokowców jak i słuchowców.

7. Ja nie siedzę na Facebooku, ja ogarniam social media!

W myśl tekstu ze znanego mema, Ty też powinieneś ogarnąć social media, jeśli zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie. Konsekwentne budowanie swojej marki na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn czy Google+ to doskonały sposób, aby wygenerować ruch. To dodatkowe miejsca, dzięki którym możesz zainteresować użytkowników swoją marką i w umiejętny sposób przekierować ich na swoją stronę www. Pamiętaj, że wielu użytkowników szukając firmy, wykorzystuje do tego wciąż udoskonalaną wyszukiwarkę wewnątrz Facebooka, a nie Google – zatem odpowiedz sobie sam, czy warto ogarniać te social media, czy nie.

8. Współpraca z influencerami

Influencer – to chyba jedno z najbardziej popularnych słów używanych w kontekście marketingu w 2017 roku. Jest tak nie bez powodu – współpraca z influencerami to wartościowy sposób na pozyskanie ruchu na stronę www. Jako potwierdzenie odsyłamy poniżej do naszego case study, w którym opisujemy jak dzięki współpracy z influencerem zwiększyliśmy dla naszego klienta ruch na stronie internetowej o 83,97% ! Sprawdź: Wzrost ruchu o 83,97% dla hurtowniamegabrand.pl

9. Bądź ekspertem na forach internetowych

Udzielanie się na forach internetowych to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Na forach masz możliwość dodania informacji o stronie jaką zarządzasz i umieszczenia linka. Fora internetowe to jednak specyficzne miejsca i jeśli w pierwszym wpisie umieścisz link do strony – zamiast ruchu, otrzymasz bana. Dlatego najpierw postaraj się zbudować swój autorytet, udzielaj się, odpowiadaj na pytania innych jak robi to prawdziwy ekspert, a ruch, zainteresowanie Twoją stroną i tym czym się zajmujesz wyjdzie w naturalny sposób.

10. Komentowanie na blogach

Dodając komentarze na blogach, masz możliwość podpisania się oraz w większości miejsc dołączenia adresu swojej strony www. W ten sposób możesz pozyskać wartościowy ruch na stronę, ale pod warunkiem, że komentujesz wpisy związane z Twoją branżą, a Twoje wypowiedzi są na poziomie i wnoszą jakąś wartość w dyskusję.

11. Promuj się offline

Do promowania swojej strony internetowej i zdobycia nowych użytkowników możesz wykorzystać również kanały offline. Jednym ze sposobów jest regularne uczestniczenie w konferencjach branżowych – na początku pewnie jako uczestnik, ale z czasem może jako prelegent? Takie wydarzenia i bezpośredni kontakt z osobami z branży to doskonały sposób, aby poinformować innych o istnieniu naszej strony i zyskać nowych użytkowników. To kosztowny i długotrwały sposób na zwiększanie ruchu na stronie, ale możesz być pewien, że przyniesie długofalowe efekty.

#wiemyjak pozycjonować Twoję stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Andrzej pisze:

    UX jest bardzo ważnym elementem, przejrzystość strony i eliminacja wszelkich błędów zawsze zwiększają konwersję.

  2. Adam pisze:

    Dobrze jeszcze, żeby ktoś wiedział o czym pisze na blogach i forach, a nie tylko pisać, aby zamieścić linka:) Dziękuję za cenne porady!

  3. Karol pisze:

    Ciekawe porady. Trudno by osoba prowadząca strone mogła wszystkie punkty realizować jednocześnie. Myślę punkt nr 1 to dobra strona. Niski współczynnik odrzuceñ.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem