SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Czy agencja content marketingu jest skuteczna?

Content marketing zyskuje na popularności. Coraz więcej przedsiębiorstw zamierza wykorzystywać działania związane z marketingiem treści, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów czy usług, wypozycjonować swoją stronę internetową, bądź zdobyć uznanie klientów i poprawić swój wizerunek. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy wybrana przez nich agencja content marketingu podejmuje efektywne działania, które faktycznie przynoszą firmie wymierną korzyść. Oczywiście każde działanie można zmierzyć pod kątem jego skuteczności i efektywności poprzez dobór odpowiednich kryteriów oceny. Dzięki temu można „namacalnie” przekonać się, czy agencja content marketingu podejmuje działania, które pozwalają osiągnąć oczekiwane cele danej organizacji.

Bądź zdecydowany na realizowanie określonych celów

Udając się do agencji content marketingu, musisz wiedzieć, czego oczekujesz i co chcesz osiągnąć dzięki kampanii marketingowej. Powinieneś być zdecydowany i jasno stawiać cele, jakie masz zamiar osiągnąć. Konkretne nastawienie pomoże także marketingowcom i specjalistom od e-marketingu, którzy będą wiedzieli, czego od nich wymagasz. Dzięki temu odpowiednio dobiorą narzędzia content marketingu, aby w jak największym stopniu przyczynić się do osiągnięcia twoich celów.

Ustalenie celów działań marketingu treści pozwoli także ocenić, czy były one skuteczne czy też nie. Bez jasnego celu nie można bowiem ocenić, czy kampania odniosła sukces czy porażkę, bo niewiadome jest, co tam naprawdę było do osiągnięcia.

Z tego względu zastanów się i wylistuj cele, jakie chcesz osiągnąć i przekaż je agencji content marketingu. Jeśli masz jakieś wątpliwości, to porozmawiaj ze specjalistami – być może okaże się, że twoje oczekiwania są zbyt wygórowane i będziesz musiał je zmniejszyć. Ustalenie punktu odniesienia jest ważne w dalszej ocenie efektywności, jak i skuteczności podejmowanych działań.

Jakie cele możesz sobie założyć? Może być to na przykład wzrost liczby subskrybentów, zwiększenie rozpoznawalności marki twojej firmy bądź marki twojego produktu, utrzymanie i powiększenie grona stałych klientów, wzrost sprzedaży, zwiększenie ruchu na twojej stronie.

Ustal kryteria oceny celów

Masz już ustalone cele? Bardzo dobrze. Kolejnym krokiem będzie ustalenie mierników oraz wskaźników, które pozwolą ci na dokonanie oceny, czy wyznaczone cele zostały zrealizowane. Te wskaźniki zwane KPI (ang. Key Performance Indicators) odnoszą się do mierników i często wyrażone są w postaci liczbowej. Z ich pomocą określisz, w jakim stopniu agencja content marketing i podejmowane przez nią działania przyczynił się do osiągnięcia wyznaczonych celów.

Oprócz ustalenia KPI do pomiaru określonych celów, musisz także określić, jaka wartość danego wskaźnika będzie dla ciebie oznaczała sukces. Na przykład ilość wejść na stronę, będąca KPI dla popularności witryny, może zwiększyć się w przeciągu miesiąca o 10 procent. Jednak dla ciebie może to stanowić niewystarczający wynik. Zastanów się, jaka wartość danego wskaźnika KPI będzie oznaczała dla ciebie skuteczne realizowanie celu.

Jakie wskaźniki oceny działań agencji content marketingu możesz zastosować?

Możesz nie wiedzieć, jakie KPI zastosować do oceny poszczególnych celów. W tym obszarze przyda ci się doświadczenie agencji odpowiedzialnej za content marketing. Na przykład rozpoznawalność twojej marki może być mierzona za pośrednictwem:

  • liczby unikalnych wejść na stronę – ten wskaźnik dosyć dobrze ocenia skuteczność przeprowadzonych działań marketingu treści. Większa liczba wejść na twoją stronę będzie oznaczała, że klienci jej poszukują i chcą się czegoś o tobie dowiedzieć. Twoja marka staje się znana i istnieje w świadomości coraz większego grona użytkowników;
  • liczby pobrań poradnika, e-book’a zamieszczonego na stronie – dzięki temu wskaźnikowi można zmierzyć, jak wartościowa jest treść zamieszczona w pliku do pobrania. Można także prześledzić, czy użytkownicy przekazują sobie informacje o wartościowych treściach zamieszczonych na twoje stronie;
  • zachowań użytkowników – można zbadać, ile czasu średnio spędza użytkownik na twojej stronie. Jeśli prowadzić sklep internetowy, a użytkownik 10 minut spędza na karcie głównej, może to być dla ciebie informacja, że interfejs jest mylący lub mało intuicyjny;
  • liczby linków do strony – możliwość przeanalizowania, czy internauci za pomocą marketingu wirusowego przyczyniają się do rozprzestrzeniania treści umieszczonych na stronie.

Z kolei zaangażowanie twoich klientów można zmierzyć za pomocą:

  • liczby komentarzy / polubień na firmowym blogu, stronie, artykule – możesz przeanalizować, czy pod twoim materiałem znajdują się pozytywne czy negatywne komentarze. Pamiętaj także, że koniecznie powinieneś dbać o interakcje z klientami i odpowiadać na każde zapytanie, moderować dyskusje. Negatywne komentarze mogą być dla ciebie sygnałem, że twoja oferta nie do końca jest dostosowana do potrzeb klientów;
  • liczby przesłanych informacji – polecanie znajomym treści na twojej stronie, blogu, fanpage’u;
  • liczby pobrań publikowanych przez ciebie treści.
  • liczby wysłanych zapytań

Agencja content marketingu - wskaźniki oceny

Nie sztuka dla sztuki – postaw na analizę!

Określ okres, po jakim będziesz dokonywał oceny wskaźników KPI. To pomoże ci także ocenić, czy cele zostały osiągnięte i zastanowić się, czy dalej jest sens inwestować w działania content marketingowe. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem treści, pamiętaj, że na pierwsze efekty będziesz musiał trochę poczekać. Działania content marketingu przynoszą efekty w dłuższym okresie. Nie nastawiaj się na krótkookresową efektywność działań agencji content marketingu.

Nie zapomnij także o dokładnej i szczegółowej analizie. Badaj wskaźniki KPI i wyciągaj wnioski z otrzymanych danych. Potraktuj je jak dane finansowe – one też wymagają szczegółowej analizy. Gromadź dane w bazie danych. Co pewien czas przeprowadzaj analizy trendów, które otrzymasz dzięki zgromadzonym informacjom.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem