SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Zależy Ci na promocji firmy w internecie, ale nie czujesz się mocny w tym temacie? Zastanawiasz się, jakie podjąć działania, by Twoja firma była widoczna w internecie? Odpowiedzieć na te pytania pomoże Ci agencja SEO, która dopasuje najlepszą metodę promocji Twojej firmy oraz zadba o stałą widoczność biznesu w sieci! Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pod konkretne frazy to marzenie większości firm świadczących usługi w internecie. Niestety, w związku z niemałą konkurencją, nie jest to proste zadanie. Która firma pozycjonująca będzie dobrym wyborem? Poniżej podpowiadamy jak wybrać dobrą agencję SEO, na co zwrócić uwagę i czym się kierować, by efekt jej pracy przyniósł wymierne korzyści.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Agencja SEO - po czym poznać właściwą?

Jak znaleźć dobrą agencję SEO? Na to zwróć uwagę!

Obecnie na rynku funkcjonuje wiele agencji SEO. Oferują one zróżnicowane oferty, w których zakres najczęściej wchodzi:

  • audyt SEO i dobór odpowiedniej strategii;
  • dobór fraz kluczowych, odpowiednio dostosowanych do Twojej oferty;
  • content marketing, czyli tworzenie unikatowych treści;
  • optymalizacja treści już istniejących;
  • link building, czyli pozyskanie wysokiej jakości linków;
  • działania z zakresu UX.

Jak więc znaleźć agencję idealną, która spełni wszystkie Twoje oczekiwania? Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów w jaki sposób możesz sprawdzić, czy dana agencja SEO jest odpowiednia dla Twojego biznesu.

Wyszukiwarki internetowe są Twoim przyjacielem

Spróbuj wyszukać agencję SEO dzięki…właśnie SEO! Wpisz w wyszukiwarkę internetową frazy powiązane z pozycjonowaniem, przykładowo może to być “agencja SEO” lub po prostu “pozycjonowanie stron internetowych”, a następnie zwróć uwagę na pozycję w wynikach wyszukiwania. Te agencje, które znajdą się najwyżej są pierwszym punktem zaczepienia. Możesz przejrzeć ich ofertę, a jeśli znajdziesz coś interesującego – skonsultować się ze specjalistą. Pierwszy krok jest już za Tobą!

Zaufaj tym, którzy już skorzystali

Pytanie to klucz do sukcesu. Poszukaj informacji u zaufanych osób, które również korzystały, bądź nadal korzystają z podobnych usług. Być może w ich otoczeniu znajduje się agencja SEO, która idealnie wpasuje się w Twoje wymagania. A jeśli nie — zawsze możesz wyciągnąć wnioski z błędów popełnianych przez innych i uniknąć ich w przyszłych poszukiwaniach. Warto również przeszukać internet w celu znalezienia opinii klientów danej agencji SEO. Informacja na temat tego jak przebiegała ich współpraca może być dla Ciebie kluczowa w momencie podejmowania decyzji o wyborze ów agencji. Jeszcze inną alternatywą jest przeszukanie samej strony internetowej firmy, z której usług chciałbyś skorzystać. Możesz na niej znaleźć case study, które zobrazują Ci jakie firmy skorzystały z usług wybranej agencji, jak wyglądała ich współpraca i jakie efekty zostały osiągnięte.

Różnorodni klienci, ale czy też tacy z Twojej branży?

Agencje SEO często prowadzą działania dla wielu zróżnicowanych klientów. Warto jest jednak sprawdzić, czy dana agencja miała kiedykolwiek do czynienia z branżą, w której się rozwijasz. Jeśli tak — to jest to niewątpliwy plus. Oznacza, że wybrana agencja SEO zna już obszary biznesu podobnego do Twojego i jest w stanie wyciągnąć odpowiednie wnioski, aby wdrożona strategia charakteryzowała się skutecznością.

Wygórowane obietnice przy najniższej cenie? Nie daj się zwieść!

Jeśli dana agencja SEO obiecuje, że w przeciągu dwóch miesięcy uda jej się zwiększyć pozycję Twojej strony na wiele fraz w wynikach wyszukiwania do TOP 3, to w głowie powinna zapalić Ci się czerwona lampka. Obietnica jest piękna, lecz…całkowicie nierealna. Profesjonalna agencja SEO doskonale wie, że aby osiągnąć sukces, potrzebny jest czas. Na działania SEO składa się wiele czynników, aspektów i prac, które dopiero odpowiednio zsynchronizowane oraz uwzględniające sytuację serwisu, są w stanie zapewnić planowany wynik.

Kolejna kwestia, czyli cena. Jeśli agencja reklamuje się posiadaniem najniższej ceny usług w branży, to również powinieneś zachować ostrożność. Zwykle oszczędność w przypadku SEO nie jest drogą, która doprowadzi Cię do osiągnięcia celu. Pamiętaj, że skuteczne agencje, cenią swoją pracę. Nie wybieraj więc najtańszej z możliwych opcji.

Warto również przemyśleć, jakich działań tak naprawdę potrzebujesz. Jeśli decydujesz się na dany pakiet, zastanów się, czy na pewno masz wystarczająco specjalistycznej wiedzy, by być pewnym, że dana ilość tekstów czy linków zagwarantuje Twojej firmie sukces w wynikach wyszukiwania. Jeżeli bardziej zależy Ci na określeniu biznesowych mierników i nadrzędnego celu, który ma zrealizować agencja, poszukaj indywidualnie dostosowanych ofert współpracy. Taką opcją jest współpraca w Aktywnym Modelu Rozliczeń – sprawdź, co możemy zrealizować dla Twojego biznesu.

Jak wybrać agencję SEO?

Jak wybrać agencję SEO?

Wybór agencji SEO to ważna decyzja i nie powinna być podejmowana zbyt pochopnie. W końcu to od Ciebie zależy, komu powierzysz pracę nad udoskonaleniem swojego biznesu. Jak wybrać agencję SEO? W tej decyzji pomoże Ci 5 kroków, które warto zrealizować, przed dokonaniem wyboru.

Sprawdź strategię agencji i porównaj ją ze swoimi celami

Każda agencja SEO prowadzi sprawy swoich klientów w inny sposób. Przed dokonaniem ostatecznej decyzji, warto więc zapoznać się z informacją, jak działa potencjalna agencja SEO i czy jej działania odpowiadają na potrzebę postawionych celów, które zamierzasz osiągnąć. Przykładowo, jeśli zależy Ci, aby pozycjonowanie Twojej strony, było wspierane przez unikatowe treści, sprawdź, czy dana agencja SEO oferuje usługi content marketingu.

Odbądź rozmowę telefoniczną z przedstawicielem firmy

Wiele informacji można przekazać za pomocą internetu, maila, czy SMSa. Jednak klasyczna rozmowa telefoniczna, może pomóc w ocenie tego, w jaki sposób agencja SEO podchodzi do Twojego biznesu. Czy dla agencji ważne są Twoje dochody? Czy przedstawiciel pyta o Twoje cele? Czy jest zainteresowany poznaniem bliżej branży, którą agencja SEO będzie miała okazję reprezentować? Są to kluczowe aspekty, które wpływają na jakość i skuteczność przyszłej współpracy. Nie zapominaj o nich. Dodatkowo, niewątpliwym plusem każdej rozmowy z przedstawicielem agencji jest możliwość uzgodnienia oferty. Sprawdź, czy dana agencja oferuje indywidualną ofertę współpracy, która zostanie bezpośrednio dopasowana dla Twojego biznesu.

Nie zapominaj o konwersji

Pozycjonowanie to nie tylko wzmocnienie pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Nawet jeśli Twojej firmie uda się trafić na pierwszą stronę wyszukiwań, nie masz gwarancji, że potencjalni klienci będą chcieli skorzystać z Twoich usług. Dlatego, zanim zdecydujesz się na wybór agencji SEO, sprawdź, czy świadczy ona usługę optymalizacji konwersji. Są to działania, które mają za zadanie np. zwiększyć ilość zakupów dokonywanych w Twoim sklepie, zwiększyć ilość zapytań o świadczone przez Ciebie usługi, czy zwiększyć ilość osób, zapisujących się na newslettera.

Transparentność i częstotliwość raportowania

Agencja SEO twierdzi, że ich strategia to tajemnica zawodowa? Nie daj się zwieść. Jako klient masz prawo do zapoznania się, w jaki sposób wybrana agencja SEO prowadzi swoje działania. Jeśli przedstawiciel nie chce udzielić takiej informacji, zwróć się do innej firmy. Przekazywanie regularnego feedbacku i raportów SEO to cenna informacja, która pozwala ocenić, czy wdrożone działania znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości, w postaci realnych efektów. Nie rezygnuj z nich. Pamiętaj jednak, że co za dużo to niezdrowo. Jeśli Twoja agencja zarzuca Cię najróżniejszymi raportami, z których nic nie rozumiesz i które nie ukazują najważniejszych mierników, rozważ, czy aby na pewno prowadzone działania mają odzwierciedlenie w wynikach.

Sprawdź, czy agencja SEO prowadzi swojego bloga

Firmowy blog również może być podpowiedzią, jak wybrać agencję SEO. Często właśnie na blogach, firmy umieszczają case study, które obrazują pracę, jaka została wykonana dla ich klientów, wraz z pokazaniem efektów działań. Blog firmowy to nie tylko dawka wiedzy, ale także poznanie kultury organizacyjnej firmy. Jest to również miejsce, gdzie agencja może pochwalić się swoimi osiągnięciami, uzyskanymi nagrodami, czy certyfikatami. Poszukaj więc głębiej. Nie zawsze zadowalające Cię informacje znajdą się na stronie głównej agencji SEO.

Porównaj otrzymane oferty

Zrobiłeś już dokładny research w internecie, przeczytałeś opinie, blogi firmowe i wybrałeś kilka potencjalnych agencji SEO. Co dalej? Czas na porównanie ofert. Sprawdź, jakie działania w ramach danego pakietu oferują firmy. A może mają indywidualne podejście do klienta, a swoją ofertę przedstawią dopiero po rozmowie z Tobą? To również dobry moment, aby zwrócić uwagę na to jak wygląda kontakt z agencją i czego byłeś w stanie się dowiedzieć. Przemyśl dokładnie wszystko co udało Ci się zgromadzić i podejmij decyzję.

Ocena artykułu:
4.8/5 (65)

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem