SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Agencja SEO – po czym poznać właściwą?

Zależy Ci na promocji firmy w internecie, ale nie czujesz się mocny w tym temacie? Zastanawiasz się jakie podjąć działania, by Twoja firma była widoczna w internecie? Odpowiedzieć na te pytania pomoże Ci agencja SEO, która dopasuje najlepszą metodę promocji Twojej firmy w sieci i zadba o stałą widoczność biznesu w sieci! Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pod konkretne frazy to marzenie większości firm świadczących usługi w internecie. Niestety, w związku z niemałą konkurencją, nie jest to proste zadanie. Która firma pozycjonująca będzie dobrym wyborem? Poniżej podpowiadamy jak wybrać dobrą agencję SEO, na co zwrócić uwagę i czym się kierować, by efekt jej pracy przyniósł wymierne korzyści.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Agencja SEO - po czym poznać właściwą?

Dobra agencja SEO stawia na jakość

Odwiedzając jakikolwiek portal z usługami bez trudu znajdziemy ogłoszenia firm oraz osób, które z chęcią zajmą się wzniesieniem zadanej strony na najwyższe miejsca w SERP-ach. Jeśli rzeczywiście byłoby tak, że każdy mógłby zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce, jedynym kryterium wyboru byłaby cena. Jednak sprawa nie jest tak prosta. Jeśli zależy Ci na indywidualnie dobranej strategii dla Twojej firmy i widocznej obecności w wyszukiwarce, powinieneś absolutnie porzucić myśli o skorzystaniu z najtańszych ofert, a postawić na sprawdzoną agencję SEO, która zajmie się skomplikowanym procesem pozycjonowania w pełnym wymiarze. Profesjonalna agencja przygotuje ofertę z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z Twojej branży oraz dobierze najodpowiedniejsze kanały komunikacji z których korzystają Twoi klienci.

Jeśli zatem:

  • oczekujesz zaawansowanej strategii pozycjonowania,
  • celujesz w ciągłą sprzedaż,
  • nie interesują Cię szybkie skoki na wysokie pozycje…
  • …i jeszcze szybsze spadki, często kończące się karą od Google

– poznaj pięć wyraźnych sygnałów, które powinny zapalić czerwoną lampkę z ostrzeżeniem, iż agencja SEO, której dotyczą, niekoniecznie będzie dobrym wyborem.

Pomyśl, czy chcesz wybrać SEO agencję, która:

1. Agencja SEO myśli jedynie o linkach

Jednym z elementów strategii pozycjonowania stron jest zadbanie o jak największą ilość linków prowadzących do niej. Niektóre agencje SEO poprzednie zdanie traktują jako synonim wysokich pozycji, zapominając przy tym o jakości tychże linków. W związku z tym swoje działania opierają o spamerskie strony, istne hurtownie linków, które po wniesieniu niewielkich opłat lub całkowicie za darmo, pozwalają na wrzucenie setek czy tysięcy odnośników. Uwaga, tego typu działania nie tylko są bezwartościowe, ale mogą również grozić karą od Google! A każda dobra firma pozycjonująca zdaje sobie z tego sprawę.

2. Firma tworzy „precle”

Era presell-pages już dawno minęła. Copywriterzy nastawieni na pisanie bezwartościowych tekstów, byleby nasączonych słowami kluczowymi, w większości przypadków stracili zatrudnienie bądź zmienili sposób pracy. Dziś już nikt nie pisze tekstów tylko i wyłącznie pod wyszukiwarkę, najważniejsi są potencjalni klienci, których należy uwieść przy pomocy kilku tysięcy znaków.

Google nie tylko nie akceptuje duplikowanego contentu, ale zwraca również uwagę na jakość tekstów. Te powinny być w pełni naturalne, poprawne językowo, muszą trafić do internauty. Dziś liczą się strony o niskim współczynniku odrzuceń, zawierające wciągające historie, frapujące opisy, pod względem tekstowym stanowiące wartość samą w sobie. Treści nie mają już tylko „karmić” wyszukiwarki, lecz użytkownika, zachęcać go do lektury i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami sieci.

3. Firma pozycjonująca gwarantuje szybkie efekty

Jeśli trafisz na agencję SEO, która zagwarantuje Ci szybkie efekty procesu pozycjonowania, z marszu powinieneś ją odrzucić. Żadna firma (nie licząc Google) nie jest w stanie wznieść nic nie znaczących stron w internecie w tydzień czy nawet miesiąc na podium w SERP-ach na konkurencyjne frazy, chyba, że stosuje techniki black hat surowo karane przez giganta z Mountain View. Działania SEO wymagają czasu, zaufania dla firmy pozycjonującej, długotrwałej współpracy, gdyż chcąc sprzedawać, liczyć się na rynku internetowym niezbędne są stabilne, nienaruszalne wysokie pozycje, które osiąga się miesiącami, a nawet latami.

4. Agencja SEO debiutuje na rynku

Jeśli zapytasz jak wybrać firmę pozycjonującą, jedna z poprawnych odpowiedzi brzmi – znaleźć taką, która ma długą historię. Owszem, stwierdzenie to jest krzywdzące dla młodych, debiutujących na rynku agencji SEO, jednak jedynie poprzez stałą obsługę różnej wielkości firm można zdobyć doświadczenie i poznać rynek, by finalnie móc oferować profesjonalne usługi na najwyższym poziomie. Jeśli do długiego stażu dodamy referencje otrzymane od zadowolonych klientów, otrzymujemy zestaw dwóch cech, które pozytywnie wpływają na wiarygodność agencji SEO.

5. Firma oferuje pakiety pozycjonujące

Jeśli trafisz na agencję SEO, która oferuje dokładnie taki sam zestaw usług dla malutkich, dopiero co debiutujących na rynku firm, jak dla tzw. gigantów, wiedz, że coś jest nie tak. Każda strona jest inna, ma inną grupę docelową, różni się celami i potrzebami. Względem właśnie tych punktów powinny być dopasowane działania SEO. Dobra firma pozycjonująca przed rozpoczęciem prac dokona dokładnej analizy strony, zbada konkurencje, zrozumie cele, zaznajomi się z profilem świadczonych usług, słowem – wykona pełnoprawny audyt SEO. Dopiero na jego podstawie zaproponuje działania, które pozwolą wznieść wybrane frazy na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

agencja SEO - czym charakteryzuje się ta dobra?

SEO agencja przyjacielem Twojej firmy?

Przeglądając różne oferty możesz mieć wątpliwości, której agencji powierzyć pozycjonowanie swojej strony. Agencje SEO mają różny system pracy z klientem. Dodatkowo ich strony różnią się wyglądem, intuicyjnością i zamieszczonymi informacjami, co dla osoby poszukującej idealnego rozwiązania dla siebie może być nie lada wyzwaniem.

W poszukiwaniach możesz przyjąć różne metody :) Sprawdzenie, jak dane agencje SEO wyświetlają się w rankingu wyszukiwarki pod kluczowe frazy związane z pozycjonowaniem jest jedną z nich. Często sprawdza się również case study i referencje od klientów. Poznanie SEO agencji to klucz do wyboru tej właściwej.

Czy agencja SEO może być przyjacielem Twojej firmy? Pewnie, że tak! Pamiętaj jednak, że aby tak było musicie się zgadzać w istotnych dla Twojego biznesu punktach. Jeżeli masz opory przed wprowadzaniem zmian na swojej stronie – wybierz taką agencję, z którą będziesz mógł jasno określić swoje oczekiwania, a z drugiej strony otrzymasz szczegółowe wyjaśnienie dlaczego niektóre zmiany są konieczne.

Pierwszy kontakt z agencją SEO

Jeżeli zdecydowałeś się na pozycjonowanie swojej strony i uznałeś, że najlepszym sposobem jest zaangażowanie do tego agencji SEO, na pewno chcesz wysłać zapytania o ofertę do kilku firm. To, co będzie je różniło to proces obsługi zapytania. Niektóre agencje SEO proponują szybkie rozwiązania, praktycznie od razu dostarczając gotową strategię. Może jednak nie warto podchodzić do tego na szybko, skoro skuteczne pozycjonowanie wymaga zarówno nakładów finansowych, jak i czasu.

Sprawdź, jakie współpraca z agencją SEO może przynieść korzyści, ale także na co musisz się przygotować, jeżeli poważnie myślisz o pozycjonowaniu swojej strony, w naszym artykule: Pozycjonowanie lekiem na całe zło.

Dobrą praktyką przy pierwszym kontakcie z agencją SEO jest przygotowanie listy pytań. Niezależnie od tego czy masz już doświadczenia w takiej współpracy czy nie, wcześniej przygotowane pytania uporządkują informacje i pomogą w wyborze.

Sprawdź agencje SEO:

  • czy współpracowały z firmami z Twojej branży?
  • jak długo działają na rynku?
  • czy oferują audyt strony?
  • jak wygląda kontakt z klientem?
  • jaki jest system planowania i rozliczeń?
  • w jaki sposób rozdzielany będzie budżet?

Lista pytań może być oczywiście znacznie dłuższa. Im więcej informacji zbierzesz, tym możesz być spokojniejszy o rozsądny i przemyślany wybór.

Ocena artykułu:
4.5/5 (99)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Myślę że polski rynek nie jest tak rozwinięty jak np. amerykański. Większość fraz lokalnych jestem w stanie wypozycjonować w top 10 w kilka tygodni.

  2. Danka pisze:

    Bardzo przydatny artykuł, niestety jakiś czas temu trafiłam na osoby, które niby zrealizowały jakieś działania, ale dopiero teraz odkrywając niektóre narzędzia zobaczyłam, że zapłaciłam za nic.

  3. Kamil pisze:

    Tak przyznam rację aktualnie pierwsze skrzypce gra jakość linków nie ich ilość. Często strony z mniejszą ilością wyselekcjonowanych linków są dużo wyżej niż te i ch nadmierną ilością.

  4. Gość pisze:

    Realizowaliśmy swoje pozycjonowanie dzięki firmie z Warszawy – jestesmy na 1. miejscu i utrzymujemy się :) Sam jestem ciekaw, jakich metod używają, że efekty są tak dobre.

  5. Mateusz pisze:

    Działania SEO i pozycjonerskie to tylko i wyłącznie metoda prób i błędów. Oczywiście, podstawowe działania są zazwyczaj jednakowe, jednak do osiągnięcia sukcesu na dobre frazy trzeba indywidualnie podchodzić do tematu. W sumie dlatego nasza praca jest ciekawa ;)

  6. Weronika pisze:

    Ciekawy artykuł. Dzięki :)

  7. Adriana pisze:

    Fajny artykuł. Teraz wiem na co w końcu zwracać uwagę, a zastanawiam się właśnie nad seo dla mojej strony.

  8. Sandra pisze:

    Każda firma ma swoje metody, jednak podstawą dla mnie jest uczciwość. Jeżeli wiem na co są wydawane moje pieniądze, jakie efekty chcemy osiągnąć, do jakich celów dążymy i jeszcze dostaje raporty podsumowujące z tego co się wydarzyło – to pierwszy krok do zaufania firmie, która zajmuje się moją stroną.

  9. Kris pisze:

    Hej.

    Bardzo interesujący artykuł. Jest oczywiste, że nie powinno się zdobywać linków z jakielkolwiek stron. Bo jeśli jakaś strona daje możliwość pozostawienia linku follow i to jeszcze z EMA to bądzmy pewni że cała masa ludzi będzie pozostawiała tam swoje linki. Wedlug mnie należy linkować z zadbanych stron o dobrej historii i bez spamu. A nawet płacić za dobrego linka. Wtedy będziemy spokojniejsi, że w sąsiedztwie naszego linka nie ma spamu.

    A co do naturalnych tekstów, to jest to oczywiste, że era precli już nimęła. i Bardzo dobrze. im mniej spamu w internecie tym lepiej.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  10. Ramona pisze:

    Zgadzam się, że agencje SEO należy sprawdzić. Mamy wiele możliwości, żeby zebrać informacje i podjąć rozsądną decyzję.

  11. Albert pisze:

    Kontakt z klientem powinien być bez zarzutu na każdym etapie współpracy. Jeżeli sprzedawca jest super, a potem w trakcie usługi musimy się męczyć – warto jeszcze raz przemyśleć wybór agencji.

  12. Dorota pisze:

    Wydaje mi się, że przy nawiązywaniu współpracy warto zapytać co dokładnie dostaniemy w pakiecie. Tak jak napisał ktoś wcześniej – same linki nie wystarczą. Musimy myśleć kompleksowo.

  13. Alan pisze:

    Raz już się naciąłem na agencję, która obiecywała wiele, a ostatecznie wyniki były zerowe. Polecam dobrze się zastanowić przed wyborem. Posprawdzać opinie, popytać znajomych. Nikt nie chce wywalać pieniędzy w błoto.

  14. Radek pisze:

    Wybierając agencję seo ciężko mieć pełen pakiet informacji na co zwracać uwagę bez wcześniejszego doświadczenia. Artykuł na pewno mi się przyda.

  15. Marek pisze:

    Linki to nie wszystko a co jeśli agencja robi wszystko tylko nie linki? Content marketing i optymalizacja to chyba nie wszystko i nie wybije naszej strony w top3?

  16. Marta pisze:

    Niestety wiele firm pozycjonujących nie jest uczciwych. Już nieraz się o tym przekonałam. Dlatego teraz podpisuję z nimi umowę bardzo ostrożnie, a zanim to zrobię czytam ją wiele razy. Bardzo pomocne są artykuły i blogi samych pozycjonerów, którzy piszą na co trzeba zwracać uwagę przy takich umowach.

  17. Tomek pisze:

    Wszystko sprowadza się do publikacji artykułów sponsorowanych. Później na zapleczu. W między czasie trochę contentu i poprawek on-site. Żeby była jakosc; to drogie portale, specjalistyczne teksty, wykupione zdjęcia. Osobiscie dodałbym punkt 6: Żadna agencja nie może zagwarantować pierwszego miejsca, nawet pierwszej strony. Za dużo jest chętnych, za mało wyników na pojedynczej stronie. Skoro wszyscy obiecuja top-y, to przecież sami sobie zaprzeczaja. Klienci tego niestety nie rozumieja. Nie da się kupić pierwszego miejsca, chyba, że w adwordsach. Ale kto zapłaciłby firmie, która nie obieca mu czołówki?

  18. Kamil pisze:

    Skuteczne pozycjonowanie objawia się też w dłuższej perspektywie wzrostem zysków, tego już dokładnie agencja SEO nie może mierzyć, ale mogą mierzyć właściciele firm.

  19. Piotr Wójcik pisze:

    ja bym jeszcze dodał, że dobra agencja seo nieustannie mierzy wyniki- pozycję, ruch i konwersję. I wprowadza zmiany, kiedy działania nie przynoszą efektów.

  20. Tomasz B. pisze:

    Bardzo ważny jest punkt 1, agencja seo powinna skupić się na zdobywaniu wartościowych linków. A nie dużej ilość spamerskich, które nie generują ruchu i mogą zaszkodzic stronie.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem