WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Agencja SEO – po czym poznać właściwą?

Zależy Ci na promocji firmy w internecie, ale nie czujesz się mocny w tym temacie? Zastanawiasz się jakie podjąć działania, by Twoja firma była widoczna w internecie? Odpowiedzieć na te pytania pomoże Ci agencja SEO, która dopasuje najlepszą metodę promocji Twojej firmy w sieci i zadba o stałą widoczność biznesu w sieci! Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pod konkretne frazy to marzenie większości firm świadczących usługi w internecie. Niestety, w związku z niemałą konkurencją, nie jest to proste zadanie. Która firma pozycjonująca będzie dobrym wyborem? Poniżej podpowiadamy jak wybrać dobrą agencję SEO, na co zwrócić uwagę i czym się kierować, by efekt jej pracy przyniósł wymierne korzyści.

#wiemyjak prowadzić skuteczne SEO

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ
Agencja SEO - po czym poznać właściwą?

Dobra agencja SEO stawia na jakość

Odwiedzając jakikolwiek portal z usługami bez trudu znajdziemy ogłoszenia firm oraz osób, które z chęcią zajmą się wzniesieniem zadanej strony na najwyższe miejsca w SERP-ach. Jeśli rzeczywiście byłoby tak, że każdy mógłby zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce, jedynym kryterium wyboru byłaby cena. Jednak sprawa nie jest tak prosta. Jeśli zależy Ci na indywidualnie dobranej strategii dla Twojej firmy i widocznej obecności w wyszukiwarce, powinieneś absolutnie porzucić myśli o skorzystaniu z najtańszych ofert, a postawić na sprawdzoną agencję SEO, która zajmie się skomplikowanym procesem pozycjonowania w pełnym wymiarze. Profesjonalna agencja przygotuje ofertę z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z Twojej branży oraz dobierze najodpowiedniejsze kanały komunikacji z których korzystają Twoi klienci.

Jeśli zatem:

  • oczekujesz zaawansowanej strategii pozycjonowania,
  • celujesz w ciągłą sprzedaż,
  • nie interesują Cię szybkie skoki na wysokie pozycje…
  • …i jeszcze szybsze spadki, często kończące się karą od Google

– poznaj pięć wyraźnych sygnałów, które powinny zapalić czerwoną lampkę z ostrzeżeniem, iż agencja SEO, której dotyczą, niekoniecznie będzie dobrym wyborem.

Pomyśl, czy chcesz wybrać SEO agencję, która:

1. Agencja SEO myśli jedynie o linkach

Jednym z elementów strategii pozycjonowania stron jest zadbanie o jak największą ilość linków prowadzących do niej. Niektóre agencje SEO poprzednie zdanie traktują jako synonim wysokich pozycji, zapominając przy tym o jakości tychże linków. W związku z tym swoje działania opierają o spamerskie strony, istne hurtownie linków, które po wniesieniu niewielkich opłat lub całkowicie za darmo, pozwalają na wrzucenie setek czy tysięcy odnośników. Uwaga, tego typu działania nie tylko są bezwartościowe, ale mogą również grozić karą od Google! A każda dobra firma pozycjonująca zdaje sobie z tego sprawę.

2. Firma tworzy „precle”

Era presell-pages już dawno minęła. Copywriterzy nastawieni na pisanie bezwartościowych tekstów, byleby nasączonych słowami kluczowymi, w większości przypadków stracili zatrudnienie bądź zmienili sposób pracy. Dziś już nikt nie pisze tekstów tylko i wyłącznie pod wyszukiwarkę, najważniejsi są potencjalni klienci, których należy uwieść przy pomocy kilku tysięcy znaków.

Google nie tylko nie akceptuje duplikowanego contentu, ale zwraca również uwagę na jakość tekstów. Te powinny być w pełni naturalne, poprawne językowo, muszą trafić do internauty. Dziś liczą się strony o niskim współczynniku odrzuceń, zawierające wciągające historie, frapujące opisy, pod względem tekstowym stanowiące wartość samą w sobie. Treści nie mają już tylko „karmić” wyszukiwarki, lecz użytkownika, zachęcać go do lektury i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami sieci.

3. Firma pozycjonująca gwarantuje szybkie efekty

Jeśli trafisz na agencję SEO, która zagwarantuje Ci szybkie efekty procesu pozycjonowania, z marszu powinieneś ją odrzucić. Żadna firma (nie licząc Google) nie jest w stanie wznieść nic nie znaczących stron w internecie w tydzień czy nawet miesiąc na podium w SERP-ach na konkurencyjne frazy, chyba, że stosuje techniki black hat surowo karane przez giganta z Mountain View. Działania SEO wymagają czasu, zaufania dla firmy pozycjonującej, długotrwałej współpracy, gdyż chcąc sprzedawać, liczyć się na rynku internetowym niezbędne są stabilne, nienaruszalne wysokie pozycje, które osiąga się miesiącami, a nawet latami.

4. Agencja SEO debiutuje na rynku

Jeśli zapytasz jak wybrać firmę pozycjonującą, jedna z poprawnych odpowiedzi brzmi – znaleźć taką, która ma długą historię. Owszem, stwierdzenie to jest krzywdzące dla młodych, debiutujących na rynku agencji SEO, jednak jedynie poprzez stałą obsługę różnej wielkości firm można zdobyć doświadczenie i poznać rynek, by finalnie móc oferować profesjonalne usługi na najwyższym poziomie. Jeśli do długiego stażu dodamy referencje otrzymane od zadowolonych klientów, otrzymujemy zestaw dwóch cech, które pozytywnie wpływają na wiarygodność agencji SEO.

5. Firma oferuje pakiety pozycjonujące

Jeśli trafisz na agencję SEO, która oferuje dokładnie taki sam zestaw usług dla malutkich, dopiero co debiutujących na rynku firm, jak dla tzw. gigantów, wiedz, że coś jest nie tak. Każda strona jest inna, ma inną grupę docelową, różni się celami i potrzebami. Względem właśnie tych punktów powinny być dopasowane działania SEO. Dobra firma pozycjonująca przed rozpoczęciem prac dokona dokładnej analizy strony, zbada konkurencje, zrozumie cele, zaznajomi się z profilem świadczonych usług, słowem – wykona pełnoprawny audyt SEO. Dopiero na jego podstawie zaproponuje działania, które pozwolą wznieść wybrane frazy na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

agencja SEO - czym charakteryzuje się ta dobra?

SEO agencja przyjacielem Twojej firmy?

Przeglądając różne oferty możesz mieć wątpliwości, której agencji powierzyć pozycjonowanie swojej strony. Agencje SEO mają różny system pracy z klientem. Dodatkowo ich strony różnią się wyglądem, intuicyjnością i zamieszczonymi informacjami, co dla osoby poszukującej idealnego rozwiązania dla siebie może być nie lada wyzwaniem.

W poszukiwaniach możesz przyjąć różne metody :) Sprawdzenie, jak dane agencje SEO wyświetlają się w rankingu wyszukiwarki pod kluczowe frazy związane z pozycjonowaniem jest jedną z nich. Często sprawdza się również case study i referencje od klientów. Poznanie SEO agencji to klucz do wyboru tej właściwej.

Czy agencja SEO może być przyjacielem Twojej firmy? Pewnie, że tak! Pamiętaj jednak, że aby tak było musicie się zgadzać w istotnych dla Twojego biznesu punktach. Jeżeli masz opory przed wprowadzaniem zmian na swojej stronie – wybierz taką agencję, z którą będziesz mógł jasno określić swoje oczekiwania, a z drugiej strony otrzymasz szczegółowe wyjaśnienie dlaczego niektóre zmiany są konieczne.

Pierwszy kontakt z agencją SEO

Jeżeli zdecydowałeś się na pozycjonowanie swojej strony i uznałeś, że najlepszym sposobem jest zaangażowanie do tego agencji SEO, na pewno chcesz wysłać zapytania o ofertę do kilku firm. To, co będzie je różniło to proces obsługi zapytania. Niektóre agencje SEO proponują szybkie rozwiązania, praktycznie od razu dostarczając gotową strategię. Może jednak nie warto podchodzić do tego na szybko, skoro skuteczne pozycjonowanie wymaga zarówno nakładów finansowych, jak i czasu.

Sprawdź, jakie współpraca z agencją SEO może przynieść korzyści, ale także na co musisz się przygotować, jeżeli poważnie myślisz o pozycjonowaniu swojej strony, w naszym artykule: Pozycjonowanie lekiem na całe zło.

Dobrą praktyką przy pierwszym kontakcie z agencją SEO jest przygotowanie listy pytań. Niezależnie od tego czy masz już doświadczenia w takiej współpracy czy nie, wcześniej przygotowane pytania uporządkują informacje i pomogą w wyborze.

Sprawdź agencje SEO:

  • czy współpracowały z firmami z Twojej branży?
  • jak długo działają na rynku?
  • czy oferują audyt strony?
  • jak wygląda kontakt z klientem?
  • jaki jest system planowania i rozliczeń?
  • w jaki sposób rozdzielany będzie budżet?

Lista pytań może być oczywiście znacznie dłuższa. Im więcej informacji zbierzesz, tym możesz być spokojniejszy o rozsądny i przemyślany wybór.
NAPISZ do NAS

Artykuł zaktualizowany

25/07/2019
Michał Kamiński, Iga Katulska

Ocena artykułu:
4.6/5, głosów: 94

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Tomasz B. pisze:

    Bardzo ważny jest punkt 1, agencja seo powinna skupić się na zdobywaniu wartościowych linków. A nie dużej ilość spamerskich, które nie generują ruchu i mogą zaszkodzic stronie.

  2. Piotr Wójcik pisze:

    ja bym jeszcze dodał, że dobra agencja seo nieustannie mierzy wyniki- pozycję, ruch i konwersję. I wprowadza zmiany, kiedy działania nie przynoszą efektów.

  3. Kamil pisze:

    Skuteczne pozycjonowanie objawia się też w dłuższej perspektywie wzrostem zysków, tego już dokładnie agencja SEO nie może mierzyć, ale mogą mierzyć właściciele firm.

  4. Tomek pisze:

    Wszystko sprowadza się do publikacji artykułów sponsorowanych. Później na zapleczu. W między czasie trochę contentu i poprawek on-site. Żeby była jakosc; to drogie portale, specjalistyczne teksty, wykupione zdjęcia. Osobiscie dodałbym punkt 6: Żadna agencja nie może zagwarantować pierwszego miejsca, nawet pierwszej strony. Za dużo jest chętnych, za mało wyników na pojedynczej stronie. Skoro wszyscy obiecuja top-y, to przecież sami sobie zaprzeczaja. Klienci tego niestety nie rozumieja. Nie da się kupić pierwszego miejsca, chyba, że w adwordsach. Ale kto zapłaciłby firmie, która nie obieca mu czołówki?

  5. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Tomek, dzięki za komentarz! Zdecydowanie zgadzam się z dodanym przez Ciebie punktem. Tej kwestii poświęciliśmy na blogu oddzielny artykuł: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/czy-pozycjoner-moze-zagwarantowac-top-10-w-google/ :)

  6. Marta pisze:

    Niestety wiele firm pozycjonujących nie jest uczciwych. Już nieraz się o tym przekonałam. Dlatego teraz podpisuję z nimi umowę bardzo ostrożnie, a zanim to zrobię czytam ją wiele razy. Bardzo pomocne są artykuły i blogi samych pozycjonerów, którzy piszą na co trzeba zwracać uwagę przy takich umowach.

  7. Marek pisze:

    Linki to nie wszystko a co jeśli agencja robi wszystko tylko nie linki? Content marketing i optymalizacja to chyba nie wszystko i nie wybije naszej strony w top3?

  8. Radek pisze:

    Wybierając agencję seo ciężko mieć pełen pakiet informacji na co zwracać uwagę bez wcześniejszego doświadczenia. Artykuł na pewno mi się przyda.

  9. Alan pisze:

    Raz już się naciąłem na agencję, która obiecywała wiele, a ostatecznie wyniki były zerowe. Polecam dobrze się zastanowić przed wyborem. Posprawdzać opinie, popytać znajomych. Nikt nie chce wywalać pieniędzy w błoto.

  10. Dorota pisze:

    Wydaje mi się, że przy nawiązywaniu współpracy warto zapytać co dokładnie dostaniemy w pakiecie. Tak jak napisał ktoś wcześniej – same linki nie wystarczą. Musimy myśleć kompleksowo.

  11. Albert pisze:

    Kontakt z klientem powinien być bez zarzutu na każdym etapie współpracy. Jeżeli sprzedawca jest super, a potem w trakcie usługi musimy się męczyć – warto jeszcze raz przemyśleć wybór agencji.

  12. Ramona pisze:

    Zgadzam się, że agencje SEO należy sprawdzić. Mamy wiele możliwości, żeby zebrać informacje i podjąć rozsądną decyzję.

  13. Kris pisze:

    Hej.

    Bardzo interesujący artykuł. Jest oczywiste, że nie powinno się zdobywać linków z jakielkolwiek stron. Bo jeśli jakaś strona daje możliwość pozostawienia linku follow i to jeszcze z EMA to bądzmy pewni że cała masa ludzi będzie pozostawiała tam swoje linki. Wedlug mnie należy linkować z zadbanych stron o dobrej historii i bez spamu. A nawet płacić za dobrego linka. Wtedy będziemy spokojniejsi, że w sąsiedztwie naszego linka nie ma spamu.

    A co do naturalnych tekstów, to jest to oczywiste, że era precli już nimęła. i Bardzo dobrze. im mniej spamu w internecie tym lepiej.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  14. Sandra pisze:

    Każda firma ma swoje metody, jednak podstawą dla mnie jest uczciwość. Jeżeli wiem na co są wydawane moje pieniądze, jakie efekty chcemy osiągnąć, do jakich celów dążymy i jeszcze dostaje raporty podsumowujące z tego co się wydarzyło – to pierwszy krok do zaufania firmie, która zajmuje się moją stroną.

  15. Adriana pisze:

    Fajny artykuł. Teraz wiem na co w końcu zwracać uwagę, a zastanawiam się właśnie nad seo dla mojej strony.

  16. Weronika pisze:

    Ciekawy artykuł. Dzięki :)

  17. Mateusz pisze:

    Działania SEO i pozycjonerskie to tylko i wyłącznie metoda prób i błędów. Oczywiście, podstawowe działania są zazwyczaj jednakowe, jednak do osiągnięcia sukcesu na dobre frazy trzeba indywidualnie podchodzić do tematu. W sumie dlatego nasza praca jest ciekawa 😉

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to