15 sprawdzonych porad na zwiększenie ruchu na Twojej stronie!

Pozyskiwanie ruchu na stronie bardzo często staje się kwestią spędzającą przedsiębiorcom sen z powiek. Nie jest to łatwe zadanie, a na efekty wprowadzonych działań często trzeba poczekać. Jednak zwiększenie ruchu na stronie internetowej jest możliwe dzięki wykorzystaniu poszczególnych źródeł, a najlepiej wykorzystaniu kilku z nich. W poniższym artykule przedstawiamy 15 porad, które pomogą Ci zwiększyć ruch na Twojej witrynie oraz przybliżą do Ciebie potencjalnego klienta.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Zwiększanie ruchu na stronie - porady

Ruch na stronie – jakie są jego rodzaje i źródła?

Zanim odpowiemy na pytanie, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej warto przybliżyć podstawowe rodzaje ruchu, z jakimi możemy się spotkać, prowadząc swoją witrynę.

Ruch organiczny jest tak zwanym „naturalnym” ruchem, który pochodzi od użytkowników znajdujących naszą stronę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, nie przybierających formę reklam.

Ruch płatny natomiast to wszelki ruch, który uzyskujemy na swojej witrynie z płatnej reklamy w wyszukiwarkach, mediach społecznościowych, czy innych reklam.

Jakie źródła ruchu możemy jeszcze wyróżnić? Poniżej przedstawiamy kilka z nich:

  • organic social – czyli rodzaj ruchu, który pozyskujemy dzięki sesjom wygenerowanym z mediów społecznościowych, postów na grupach, dodanych komentarzy, czy wpisów na stronach internetowych.
  • direct – czyli wejścia bezpośrednie. Ten rodzaj ruchu dotyczy użytkowników, którzy skopiowali link do naszej strony i wkleili go do pola adresu URL w swojej przeglądarce internetowej.
  • referral – czyli odesłania. Wejście na naszą stronę internetową odbywa się poprzez kliknięcie linku zamieszczonego na innych stronach i portalach. Mogą być to linki pochodzące ze wpisów blogowych, czy np. artykułów sponsorowanych.

Zwiększenie ruchu na stronie? Zacznij od analityki!

Aby móc zająć się aspektem zwiększania ruchu na stronie, najpierw musimy wiedzieć, jak i przy użyciu jakich narzędzi możemy ów ruch monitorować. Świadomość tego, w jaki sposób użytkownicy docierają na naszą stronę internetową, jest przydatna nie tylko w zakresie zwiększania ruchu, ale także planowania kolejnych działań marketingowych w obrębie naszej witryny.

Najważniejszym aspektem przy monitorowaniu ruchu na stronie jest wiedza, jakie kanały generują najwięcej sesji, a które z nich mniej. Zbiór takich danych powinien być prowadzony regularnie, a każde odchylenia skrupulatnie analizowane.

Z jakich narzędzi korzystać? Zdarza się tak, że niektóre systemy do zarządzania stronami mają wbudowany panel pozwalający na badanie ruchu na stronie. Jednak typowym narzędziem, będącym skarbnicą wiedzy o ruchu na stronie jest Google Analytics. W tym momencie standardowego Universala zaczyna zastępować Google Analytics 4. Jest to całkiem nowe narzędzie, a nie tylko aktualizacja wersji poprzednika. Działa ono jednak na bardzo podobnych zasadach i pozwala na pozyskanie szczegółowych danych odnośnie ruchu na Twojej witrynie.

A jak zwiększać ruch na stronach internetowych? Poniżej znajdziecie 15 porad, które warto wdrożyć!

1. Zadbaj o pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest obecnie jednym z najskuteczniejszych działań pomagających zwiększyć ruch na stronie internetowej. Warto wprowadzić w obrębie swojej witryny kompleksowe SEO. Co to oznacza? Nic innego, jak połączenie działań optymalizacji w obrębie strony, jak i poza nią, czyli połączenie seo on-site i off-site. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to długoterminowe działanie, na którego efekty (zwiększenie ruchu na stronie) będziemy musieli poczekać.

2. Kampanie Google Ads i Facebook Ads

Cały system reklamowy Google Ads pozwala na naprawdę szerokie spektrum dotarcia do potencjalnego klienta. Prosta konfiguracja działań pozwoli Ci na wyświetlanie się w setkach miejsc i dotarcie do tysiąca użytkowników. Warto podkreślić, że aby ta forma reklamy była skuteczna, musisz racjonalnie zagospodarować na nią swój budżet i skupić się na działaniach, które są Ci niezbędne.

Podobnie jest w przypadku Facebook Ads. Tu jednak budżet nie jest aż tak wymagający. Może być to więc opcja dla biznesów, które dopiero otwierają skrzydła lub dla małych przedsiębiorstw, które jeszcze nie gospodarują wysokim budżetem. Reklamy na Facebooku przybierają różne formy, zarówno graficzne, jak i tekstowe, dlatego z pewnością będziesz w stanie wybrać coś dla Twojej witryny.

3. Użyteczność strony www

Twoja strona musi być na tyle intuicyjna, aby nowy użytkownik po 5 sekundach na niej spędzonych był w stanie powiedzieć czego dotyczy. Nawet najlepszy content nie zatrzyma użytkownika, jeśli poruszanie się po stronie jest dla niego męczące. Wówczas zamiast ruchu organicznego, wzrośnie Ci współczynnik odrzuceń. Jeśli tego nie chcesz, zadbaj między innymi o przejrzysty wygląd, architekturę informacji, funkcjonalność, układ strony, nawigację i ogólną budowę strony www.

Przy aspekcie użyteczności witryny warto wspomnieć o responsywności strony internetowej. Jest to niezwykle ważna kwestia, gdyż stale rośnie liczba użytkowników internetu, korzystających z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Warto, aby Twoja witryna automatycznie dostosowała się do takowych urządzeń, a jej wyświetlenie się potencjalnemu klientowi nie sprawiało problemów.

4. Zwiększenie ruchu dzięki określeniu persony

Persona to profil Twojego idealnego odbiorcy stworzony na podstawie cech socjodemograficznych realnych klientów Twojej firmy. Dzięki prawidłowemu określeniu cech persony, masz szansę na tworzenie komunikatów, które będą interesujące i angażujące Twoich odbiorców, a co najważniejsze będą odpowiedzią na ich problemy. Z tak przygotowanymi treściami nie dowiesz się co znaczy brak ruchu na stronie! :)

5. Ruch na stronie dzięki social mediom

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie, powinieneś, kolokwialnie mówiąc, „ogarnąć” social media marketing. Konsekwentne budowanie swojej marki na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn czy TikTok to doskonały sposób, aby wygenerować ruch. To dodatkowe miejsca, dzięki którym możesz zainteresować użytkowników swoją marką i w umiejętny sposób przekierować ich na swoją stronę www. Pamiętaj, że wielu użytkowników szukając firmy, wykorzystuje do tego wciąż udoskonalaną wyszukiwarkę wewnątrz Facebooka, a nie Google – zatem odpowiedz sobie sam, czy warto ogarniać te social media, czy nie.

6. Różne formy treści, czyli kompleksowy content marketing

Nie bez przypadku mówi się, że „content is king”. Warto zwrócić uwagę na to, że content na Twojej stronie internetowej to nie tylko prowadzenie firmowego bloga i tworzenie artykułów pod SEO. Treści, które można zoptymalizować to także grafiki, filmy video, gify, czy opisy Twoich produktów. Nie zamykaj się na niestandardowe rozwiązania i stosuj różne formy treści. Staraj się, aby były one zrozumiałe dla potencjalnego klienta i aby na Twojej witrynie mógł on znaleźć wszystkie interesujące go informacje, w przejrzystej formie.

7. Video marketing – zyskaj ruch z YouTube

Kolejną ciekawą formą pozwalającą na pozyskanie klientów na Twoją stronę internetową jest video marketing. Marketing prowadzony przez udostępnianie nagrań video zyskuje coraz to większą popularność, natomiast nadal utrzymuje status niszowej formy pozyskiwania klientów. Jednak nie od dziś wiadomo, że nic nie przyciąga użytkowników tak jak ciekawe materiały video. Jest to również szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji. To co, spróbujesz?

8. Prowadzenie bloga i angażowanie ekspertów

Będąc nadal w tematach mocno contentowych warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden bardzo ważny aspekt – Twój blog. Jego treści są Twoją swoistą wizytówką i to właśnie przez Twoje wpisy blogowe klienci mają szansę poznać przedsiębiorstwo, które prowadzisz. Ciekawą formą pozyskiwania ruchu na stronie jest również zapraszanie ekspertów z innych firm do udzielenia komentarza, czy wypowiedzenia się na dany temat na Twoim blogu. Jeśli specjalista umieści na swoich social mediach informację o ów wystąpieniu – jest to dodatkowy rozgłos dla Twojej firmy, który generuje ruch na Twojej stronie. Spróbuj rozważyć i tę opcję.

9. Wykorzystaj moc influencer marketingu

Influencer – to chyba jedno z najbardziej popularnych słów używanych w kontekście marketingu od dobrych kilku lat. Jest tak nie bez powodu – współpraca z influencerami to wartościowy sposób na pozyskanie ruchu na stronę www. Osoby, które mają zbudowane zasięgi w interesującej nas grupie docelowej, za pomocą odpowiednio przygotowanych treści, mogą zachęcić użytkowników internetu do przejścia na Twoją witrynę, przejrzenia produktów i skorzystania z danych usług, tym samym generując ruch na Twojej stronie.

10. Bądź ekspertem na forach internetowych

Udzielanie się na forach internetowych to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Na forach masz możliwość dodania informacji o stronie jaką zarządzasz i umieszczenia linka. Fora internetowe to jednak specyficzne miejsca i jeśli w pierwszym wpisie umieścisz link do strony – zamiast ruchu, otrzymasz bana. Dlatego najpierw postaraj się zbudować swój autorytet, udzielaj się, odpowiadaj na pytania innych, jak robi to prawdziwy ekspert, a ruch, zainteresowanie Twoją stroną i tym czym się zajmujesz wyjdzie w naturalny sposób.

11. Komentarze na blogach

Dodając komentarze na blogach, masz możliwość podpisania się oraz w większości miejsc dołączenia adresu swojej strony www. W ten sposób możesz pozyskać wartościowy ruch na stronę, ale pod warunkiem, że komentujesz wpisy związane z Twoją branżą, a Twoje wypowiedzi są na poziomie i wnoszą jakąś wartość w dyskusję.

12. Pójdź na event i promuj się offline

Do promowania swojej strony internetowej i zdobycia nowych użytkowników możesz wykorzystać również kanały offline. Jednym ze sposobów jest regularne uczestniczenie w konferencjach branżowych – na początku pewnie jako uczestnik, ale z czasem może jako prelegent? Takie wydarzenia i bezpośredni kontakt z osobami z branży to doskonały sposób, aby poinformować innych o istnieniu naszej strony i zyskać nowych użytkowników. To kosztowny i długotrwały sposób na zwiększanie ruchu na stronie, ale możesz być pewien, że przyniesie długofalowe efekty.

13. Dane strukturalne

Znaczniki danych strukturalnych pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść jaką zamieszczasz na stronie internetowej. Dzięki temu Google może wyświetlić te informacje w wynikach wyszukiwania jako fragmenty rozszerzone (rich snippets). Te dodatkowe informacje takie jak: cena produktu, stan magazynowy, zdjęcie czy ocena użytkowników, sprawiają że wynik wyszukiwania wyróżnia się od pozostałych. Ma to zachęcić użytkownika do kliknięcia a w efekcie zwiększyć ruch organiczny. Sprawdź: Rich snippets, czyli jak dogadać się z wyszukiwarką Google?

14. Wykorzystaj e-mail marketing

Nie zapominaj o narzędziu pozyskiwania klientów jakim jest e-mail marketing! Stworzenie swojej indywidualnej bazy klientów pozwoli Ci na informowanie ich o nowych produktach, czy ofertach pojawiających się na Twojej stronie internetowej, tym samym zwiększając ruch w obrębie Twojego serwisu. Pamiętaj również o możliwości personalizacji mailingu – w ten sposób Twój klient poczuje, że dana oferta skierowana jest wprost do jego upodobań i zainteresowań. Nie czekaj, wypróbuj.

15. Zrób z pracowników ambasadorów marki

A wiesz kto tak naprawdę tworzy Twoją firmę i pozwala na jej rozwój? Przede wszystkim ludzie, Twoi pracownicy i specjaliści, którzy na co dzień zajmują się udoskonalaniem Twojego biznesu. Pochwal się nimi! Zrób z pracowników ambasadorów swojej marki i w ten sposób pozyskuj ruch.

#wiemyjak pozycjonować Twoję stronę

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.8/5 (57)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Agnieszka pisze:

    Przydatny wpis. Sam temat pozyskiwania ruchu na stronie jest często trudny, zwłaszcza dla młodych przedsiębiorców i dopiero rozwijających się firm. Zestawienie praktycznych sposobów jego zwiększania wypada naprawdę dobrze. Więcej takich treści!

  2. Marek pisze:

    To prawda. Wykorzystanie jednego źródła pozyskania ruchu jest w tym momencie całkowicie nieopłacalne. Dobrze jest łączyć te źródła i dać się poznać potencjalnym klientom, w czym pomaga przykładowo wspomniany content marketing. Interesujący wpis.

  3. Karol pisze:

    Ciekawe porady. Trudno by osoba prowadząca strone mogła wszystkie punkty realizować jednocześnie. Myślę punkt nr 1 to dobra strona. Niski współczynnik odrzuceñ.

  4. Adam pisze:

    Dobrze jeszcze, żeby ktoś wiedział o czym pisze na blogach i forach, a nie tylko pisać, aby zamieścić linka:) Dziękuję za cenne porady!

  5. Andrzej pisze:

    UX jest bardzo ważnym elementem, przejrzystość strony i eliminacja wszelkich błędów zawsze zwiększają konwersję.