Jak pozycjonować stronę? 5 etapów pozycjonowania

jak pozycjonować stronę, czyli etapy pozycjonowania

Pozycjonowanie strony jest procesem długotrwałym – pierwsze wyniki dobrze przeprowadzonej kampanii mogą być widoczne nawet po kilku czy kilkunastu miesiącach. Warto przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań przygotować odpowiednią strategię. Zaplanować kolejne etapy pozycjonowania, które będą najbardziej skuteczne dla naszej strony internetowej. Jak zatem pozycjonować stronę, by działania były skuteczne, a efekty trwałe? O tym w dalszej części artykułu. #wiemyjak

Jak pozycjonować stronę?

Na pytanie jak pozycjonować stronę nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Zapewne zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje? Pozycjonowanie stron Google, to nie jest jednolity proces, który wygląda tak samo w każdym przypadku. Jak to zostało wspomniane na początku, pierwsze wyniki mogą być widoczne po dłuższym czasie od rozpoczęcia działań. Jednak o wiele ważniejsze jest indywidualne dopasowanie działań do potrzeb konkretnego klienta i jego strony. Inaczej odpowiemy na pytanie jak pozycjonować stronę firmową, sklep internetowy, a inaczej niszowy blog, chociaż podstawowe zasady przygotowania strategii będą takie same lub bardzo podobne. Możemy zatem wyróżnić najważniejsze etapy pozycjonowania i dopasować je do konkretnej witryny. Wśród najważniejszych elementów, które należy wziąć pod uwagę przygotowując wstępną strategię pozycjonowania, wymienić należy przede wszystkim: branżę, w której działa klient, działania konkurencji, oczekiwania klienta. Wszelkie wdrażane działania należy omówić z klientem i dokładnie mu je wyjaśnić, by wiedział, jakie działania zostaną podjęte i dlaczego właśnie takie.
<h2″>Jakie są najważniejsze etapy pozycjonowania?

Nie możemy wypisać jednego idealnego rozwiązania jak pozycjonować stronę. Ale możemy wyodrębnić ogólne etapy pozycjonowania, jednak za każdym razem powinny być one dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Tymi etapami są:

  • ustalenie celu – jak pozycjonować stronę bez ustalenia głównego celu? To element od którego rozpoczynamy większość działań zarówno marketingowych jak i biznesowych. W większości przypadków zlecenie prac agencji marketingowej ma na celu zwiększenie ruchu na stronie, poprawienie jej widoczności w wyszukiwarce, a w konsekwencji wzrost sprzedaży;
  • analiza obecnej sytuacji strony – to kolejny bardzo ważny etap pozycjonowania. W tym celu przeprowadzany jest specjalistyczny audyt, którego celem jest zbadanie, gdzie strona jest widoczna, na jakiej pozycji, pod jakie słowa kluczowe była pozycjonowana, już często na tym etapie można zacząć przygotowywać wstępne ustalenie dotyczące dalszych działań, np. wybierać słowa kluczowe, które będą ważne przy dalszych czynnościach takich jak optymalizacja treści umieszczonych na stronie;
  • przygotowanie strategii dotyczącej działań marketingowych – na tym etapie ustalane jest między innymi to które z narzędzi marketingowych będą wykorzystywane przy promocji strony w sieci. Należy zdecydować czy działania będą skupiały się na SEO i content marketingu, czy warto dodatkowo zainwestować w reklamy Google, a może wykorzystać marketing szeptany, marketing wirusowy lub sieci społecznościowe itp.;
  • wdrożenie działań, w zależności od tego, jaka strategia została przyjęta mogą to być np.:
    optymalizacja strony (treść i kod strony) – chodzi tutaj przede wszystkim o dobór odpowiednich słów kluczowych, pod które będzie pozycjonowana strona i umieszczenie ich w treści w naturalny sposób. Optymalizacja strony dotyczy nie tylko tekstu, ale i grafik umieszczonych na stronie. Jeżeli chodzi o optymalizację kodu strony, to w grę wchodzą działania mające na celu przygotowanie strony tak, aby była ona bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarek. Jest to bardzo ogólne przedstawienie sprawy, jednak szczegółowe opisanie zasad optymalizacji strony wymaga osobnego artykułu, a nawet kilku;
    stworzenie wartościowej treści – ostatnio pisaliśmy o tym, jak ważny jest content, czyli wysoka jakość umieszczanych na stronach internetowych treści. Chodzi tutaj głównie o odbiorców – klientów, czytelników blogów, a także o algorytmy Google.
    budowanie bazy wartościowych linków – o link buildingu można dokładnie przeczytać w naszym kursie. Przede wszystkim warto zaznaczyć, że dzisiejszy link building znacznie odbiega od podejścia sprzed kilku lat, budowanie bazy linków warto oprzeć o odnośniki umieszczane na wartościowych i zaufanych stronach. Umieszczanie linków na stronach niskiej wartości, spamerskich witrynach czy farmach linków może spowodować obniżenie widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania;
    promocja w innych częściach internetu – te działania są bardzo szerokie, można prowadzić kampanie w ramach Google AdWords, działać na blogach i forach, a także w sieciach społecznościowych. Ważne jest to, aby działania te były przemyślane i zgodne z ogólną strategią firmy oraz cechowały się wysoką wartością, która pomoże zbudować odpowiedni wizerunek firmy w oczach odbiorców;
  • monitorowanie wyników – ciągła analiza tego, jakie rezultaty przynoszą wdrożone działania pozwala „trzymać rękę na pulsie” i odpowiednio reagować – wdrażać kolejne rozwiązania lub korygować prowadzone aktualnie kampanie.

Jak pozycjonować stronę w 2016 roku?

Powyższe wskazówki jak pozycjonować stronę, a raczej etapy, które powinny być kolejno wdrażane są bardzo ogólne, ale dzięki temu uniwersalne. Nie zmienią się z roku na rok, czy miesiąca na miesiąc. Pokazują, że pozycjonowania stron to proces.

Teraz podpowiemy jak pozycjonować stronę w 2016 roku, czyli co eksperci uznali za najważniejsze właśnie w obecnym roku. Wskażmy top 3 czynników na które warto zwrócić uwagę:

  • Wartościowe treści – Google niejednokrotnie powtarzało, że zwraca uwagę na jakość publikacji i ich unikalność. Czasy słabych preclowych tekstów już dawno minęły, jednak należy mieć na uwadze, ze Google coraz bardziej rozwija swoje algorytmy.
  • Mobile SEO – jak pozycjonować stronę, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych w czasach gdy prawie każdy ma smartfona? Posiadanie wersji strony dostosowanej do mniejszych urządzeń przestała być opcją, a stała się koniecznością.
  • Analityka internetowa (UX) – analiza zachowań użytkowników na stronie. Nie wystarczy zadbać o to by strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Po za stroną techniczną jest jeszcze użytkownik. Działania z zakresu pozycjonowania powinny być nieustannie wspierane przez działania z zakresu analityki internetowej.

Więcej nie tylko o tym jak pozycjonować stronę w 2016 roku, ale także ogólnie o trendach w marketingu internetowym można znaleźć w naszym video o trendach, które zdominują marketing internetowy w 2016 roku.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Magdalena pisze:

    Jak pozycjonować stronę – wydawało mi się, że każda odpowiedź na to pytanie jaką czytam jest zawiła i gubie się w połowie. A jednak Państwa artykuł jest spójny i rzeczowy. Okazuje się, że można:) Pozdrawiam.

  2. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Katarzyno, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Żaden z wymienionych etapów nie ma tak naprawdę końca, stąd określenie długotrwałego procesu. Często zdarza się tak, że trzeba powrócić do wcześniejszego etapu i zaktualizować pewne elementy, na przykład dotyczące strategii działań marketingowych. Z kolei inne etapy, takie jak między innymi stworzenie wartościowej treści, są realizowane na bieżąco.

  3. Katarzyna pisze:

    A ile optymalnie powinien trwać każdy z tych etapów pozycjonowania? Zastanawiam się nad pozycjonowaniem i wszędzie czytam, ze to proces długotrwały, tylko co dokładnie się za tym kryje?