Jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO?

Pozycjonowanie / SEO

Gdy przygotowujesz wpis na blogu, w pierwszej kolejności dbasz o to, by treść była ciekawa i interesująca, prawda? A czy pamiętasz o tym, by zoptymalizować bloga pod kątem SEO? Być może wydaje Ci się, że wymaga to specjalistycznej wiedzy i jest dla Ciebie zwyczajnie za trudne. A może uważasz, że nie przyniesie to wymiernych rezultatów? Pozwól mi rozwiać Twoje wątpliwości i powiedzieć… #wiemyjak

jak zoptymalizować bloga

Co może Ci dać optymalizacja wpisów

Z reguły Twoje teksty docierają tylko do stałych czytelników bloga czy osób śledzących Cię w SM. Jeśli jednak zadbasz o odpowiednie pozycjonowanie i optymalizację pod względem SEO, masz większe szanse na pozyskanie nowych odbiorców. Dobrze przygotowany tekst będzie wysoko rankingowany przez wyszukiwarki, więc jeżeli Twój potencjalny odbiorca znajdzie go, a następnie zainteresuje się treścią, z pewnością jeszcze wróci na Twojego bloga.

A teraz najważniejsze – optymalizacja wpisów to nie „czarna magia”. Dostępnych jest wiele narzędzi, które pomagają w tym procesie blogerom (i nie tylko), dzięki czemu jest on prosty i trwa zaledwie kilka chwil. Brzmi dobrze, prawda? Zatem, pora na garść informacji, które pozwolą Ci w szybki i łatwy sposób zoptymalizować Twoje teksty.

Tematyka wpisu

Wiesz już, na jaki temat chciałbyś napisać, ale brakuje Ci tytułu dla wpisu? W takiej sytuacji warto dowiedzieć się, jakie frazy wpisują do wyszukiwarki internauci, i na tej podstawie dokonać wyboru. Dzięki temu istnieje większa szansa, że ktoś trafi na Twój wpis. Pomogą Ci w tym strony: http://answerthepublic.com/ i https://ubersuggest.io/. Wystarczy, że w odpowiednim polu wpiszesz główną frazę, pod którą redagujesz swój artykuł (np. „pozycjonowanie”), wybierzesz kraj jako „PL / Poland”, a w efekcie dostaniesz całkiem niezłą listę sugestii. Na podstawie tych informacji możesz wybrać temat wpisu, np.: „Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?”.

We wpisie warto zawrzeć kilka dodatkowych fraz, i pod ich kątem również wykonać optymalizację. Zarówno w treści wpisu, jak i śródtytułach, możesz wykorzystać poniższe warianty:

  • Czy pozycjonowanie jest opłacalne?
  • Co daje pozycjonowanie strony?
  • Pozycjonowanie dla początkujących.

Tagi widoczne w Google

Dla wyszukiwarek najważniejsze tagi w kodzie strony to:

  • <title>…</title>
  • <meta name=”description” content=”…” />

Na szczęście nie musisz znać HTMLa, by poradzić sobie z optymalizacją tych tagów – wszystkie popularne platformy blogowe dają możliwość ustawienia ich zawartości. Mogą być one nazwane w różny sposób, np.:

  • title, tytuł, tytuł seo, tytuł dla wyszukiwarek,
  • description, opis, opis seo, opis dla wyszukiwarek, meta opis, meta description.

Optymalizacja tytułu bloga

Ponieważ tytuł (title) również bierze udział w pozycjonowaniu wpisu, warto go zoptymalizować. Tytuł powinien zawierać możliwie jak największą liczbę wybranych słów kluczowych – najlepiej w formach nieodmienionych, jednak przy zachowaniu kilku bardzo ważnych reguł:

  • tytuł powinien być naturalny i zrozumiały dla użytkownika,
  • długość tytułu nie powinna przekraczać +/- 65 znaków ze spacjami,
  • nie wolno spamować – wymieniać po przecinku słów kluczowych tylko po to, by zawrzeć ich jak najwięcej w tytule,
  • ponieważ tytuł jest widoczny w wynikach wyszukiwania, warto zadbać o to, by prezentował się atrakcyjnie; używaj zatem dużych i małych liter, wyraźnych oddzieleń znaków, interpunkcji itp.,
  • nie używaj dużych liter dla całości tytułu – Google nie przepuszcza takich tytułów.

Przykład dobrego tytułu – Dlaczego pozycjonowanie jest ważne i co nam daje? | Mój Blog

Optymalizacja opisu bloga

Zawartość opisu nie jest uwzględniana w rakingowaniu, ale to na nią zwraca uwagę czytelnik, dlatego ją również należy zoptymalizować. Postaraj się, by przy pomocy opisu zachęcić czytelnika do wejścia na Twojego bloga. Pamiętaj o tym, że Google wyświetla mniej więcej 150 znaków, więc nie ma sensu przekraczać tej wartości. Jeżeli nie jesteś pewien, jak będzie wyglądał Twój opis, zawsze możesz go sprawdzić na stronie: http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html.

Optymalizacja treści

Kolejnym ważnym czynnikiem optymalizacji wpisu jest dbałość o treść bloga, a dokładniej, nasycenie jej słowami kluczowymi. To nic trudnego. Jeżeli tekst będzie miał sens, to słowa kluczowe mogą pojawiać się nawet w każdym zdaniu. Ich nadmiar na pewno nie przeszkadza.W miarę możliwości spróbuj też zaczynać od nich akapity oraz używać ich podczas formułowania nagłówków. Słowo kluczowe-nagłówek jest mile widziane.

Przykładowy układ artykułu:

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Pozycjonowanie stron internetowych jest w dzisiejszych czasach bardzo istotne ponieważ….
Ważne jest także aby pozycjonować stronę….
(…)

Czy pozycjonowanie jest opłacalne?
{kolejne akapity}

Co daje pozycjonowanie strony?
{kolejne akapity}

Pozycjonowanie dla początkujących – jak zacząć?
{kolejne akapity}

Optymalizacja grafiki

Wszystkie grafiki czy zdjęcia, które dodajesz do wpisu powinny być odpowiednio zoptymalizowane. Dzięki temu Twoja strona będzie szybciej się ładować, co jest istotne dla użytkowników. Dodatkowo możesz w ten sposób zyskać nowych czytelników, którzy wejdą na Twojego bloga poprzez wyszukiwarkę grafiki Google. Aby znalazły się tam Twoje zdjęcia z bloga musisz zastosować się do kilku zasad:

  • Nazwa pliku graficznego – powinna być prosta i zawierać w sobie słowo kluczowe.
  • Atrybut ALT – czyli alternatywny opis grafiki, który jest widoczny dla Google i użytkownika, gdy z jakichś powodów grafika nie wyświetla się na stronie. Musisz dodać go do każdej grafiki/zdjęcia w każdym wpisie.
  • Rozmiar grafiki – jest ważny ze względu na czas ładownaia się strony, co z kolei wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce. Powinieneś dobrać rozmiar grafiki tak, aby strona szybko ładowała się na urządzeniach stacjonarnych i przenośnych.
  • Format pliku – zdecyduj w jakim formacie grafiki i zdjęcia na blogu będą wyświetlać się najlepiej:.gif, .png., czy jpeg.

Dlaczego warto zoptymalizować bloga?

Optymalizacja wpisu jest wyjątkowo prostą czynnością, a mimo to, wynika z niej wiele korzyści. Dzięki paru prostym krokom, jesteś w stanie zyskać wielu nowych czytelników. Dlaczego więc nie zacząć optymalizacji jeszcze dzisiaj? A może stosowałeś już powyższe rady? Koniecznie podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzach i daj znać, co o tym sądzisz oraz jak Ty to robisz!

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 12/07/2016 oraz aktualizacja: 25/04/2017

Data dodania: 25/04/2017   Autor: Mateusz Waskań

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Aga pisze:

    Cały artykuł baaaardzo pomocny a w szczególności informacja o programach które umożliwiają odnalezienie wyrażeń jakie wpisują użytkownicy. Szczerze powiem , że nie słyszałam wcześniej a jest to naprawdę pomocne przy optymalizacji. Dzięki bardzo !

  2. ola pisze:

    fajnie, ale czuje niedosyt i nie rozumiem punktu „Tagi widoczne w google”

  3. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Olu, tagi to inaczej znaczniki, umieszczone w nawiasach . Są one częścią na przykład języka HTML, z którego zbudowana jest strona i dzięki nim możemy wprowadzać zmiany w wyglądzie strony. Meta tagi zaś, o których mowa w akapicie, o który Pani pyta, to zbiór tagów umieszczonych w nagłówku, które informują o zawartości strony. Na stronie oczywiście nie widać tagów, a efekty ich działań. Jednymi z najważniejszych z punktu widzenia optymalizacji meta tagami są właśnie te wymienione w artykule – znacznik title oraz meta name=”description” content=”…”/, czyli tytuł strony i jej opis. W artykule znajdzie Pani wyjaśnienie dlaczego warto o nie zadbać i wskazówki jak to zrobić. Jeśli ma Pani jeszcze jakieś wątpliwości i pytania, z chęcią na nie odpowiem:) Pozdrawiam.

  4. Łukasz pisze:

    Dobra optymalizacja w dzisiejszych czasach to podstawa. Fajnie zostało to opisane w artykule. Myślę iż trzymając się tych zasad można sporo osiągnąć już na starcie

  5. Tymon pisze:

    Bardzo czytelny poradnik. Zoptymalizować bloga pod kątem SEO postanowiłem niedawno i zacząłem zgłębiać ten temat. Trafiłem do Państwa na stronę i kieruję się tym wpisem oraz kilkoma innymi które znalazłem na blogu. Bardzo przydatne informacje!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to