Dlaczego ze względu na SEO warto prowadzić bloga w katalogu domeny?

Często posiadając stronę firmową chcemy doposażyć ją o bloga, na którym zamieszczalibyśmy treści zgodne z obranym profilem. Gdy zdecydujemy się na ten krok pojawia się pytanie – stworzyć bloga na subdomienie, czy może użyć katalogu domeny?

Subdomena czy katalog?

Przeglądając strony opisujące pozycjonowanie stron możemy przeczytać wiele zalet wynikających z postanowienia bloga na subdomenie strony. Wymienia się najczęściej fakt, iż Google traktuje subdomenę jako osobną stronę co skutkuje oddzieleniem bloga od serwisu. Nie pozwoli nam to jednak na pozytywne wpływanie na ranking naszej całej strony, co umożliwia sytuacja, gdy blog jest jej częścią, czyli znajduje się w katalogu domeny. Wówczas każdy kolejny post zwiększa siłę strony, a każda odsłona jakiegokolwiek postu na nim wpływa na całą stronę.

blog a seo

Nowy wpis na blogu – serwis się cieszy

Jak wcześniej wspomnieliśmy – blog w katalogu oddziałuje statystykami na cały serwis. Działa to zresztą w obie strony. Na starcie – jeśli strona główna nie jest „świeżynką” – nasz blog przejmie od niej pozycję. Google traktuje bloga jako część serwisu, dzięki czemu pozwala na ranking z nim zgodny.

Tworząc bloga decydujemy się na zamieszczanie na nim regularnych wpisów. Gdy postawimy go w katalogu strony, Google dostanie sygnał, że nasz serwis – nie tylko blog – żyje, rozwija się i cieszy zainteresowaniem internautów. To się ceni!

Content, nowy content, Panie!

Posiadając bloga w katalogu strony zyskujemy nowe możliwości. Tworząc stronę spotykamy się ograniczonym menu. Często sztywno ustalona ilość pozycji hamuje nasze działania co do zawartości. Blog jest rozwiązaniem problemu. Dostajemy nowe, wręcz nieograniczone możliwości stworzenia kategorii odpowiadających treściom wpisów. A tych możemy tworzyć tyle ile chcemy, oczywiście nie pomijając słów kluczowych czy linków wewnętrznych wpływających na naszą pozycję w wyszukiwarce.

Poruszone w artykule praktyki są częścią naszego autorskiego standardu na pozycjonowanie (SEO) stron www. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą pozycjonowania KOP = stabilne pozycje. >>

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mariusz pisze:

    Z treści wynika, że jednak skłaniasz się ku rozwiązaniu postawienia bloga w katalogu domeny. Właśnie stoję przed takim dylematem i chcę dobrze wybrać. Pozdrawiam.

  2. Mat pisze:

    hej, również uważam że w katalogu

  3. Adam pisze:

    Już od jakiegoś czasu szukam informacji gdzie założyć takiego bloga. I jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie co może bardziej wpłynąć na pozycje strony : nowa, wartościowa treść czy nowe, wartościowe linki? Jeżeli blog będzie znajdował się w katalogu strony czy nawet na subdomenie to linkowanie do strony głównej nie będzie miało sensu. Z drugiej jednak strony na takim blogu można publikować artykuły wspomagające pozycjonowanie innych, powiązanych tematycznie serwisów. Pozdrawiam.

  4. Lukasz pisze:

    26 lipca odbył się Hangout z Johnem Muellerem, mówi on że nie ma to znaczenia gdzie stawiamy bloga na subdomenie czy katalogu. Twierdzi że algorytm Google świetnie sobie z tym radzi w obie strony
    link do całości hangoutu:

    https://www.youtube.com/watch?v=onNwqFa-e_s

  5. Klaudia Witek pisze:

    Ma Pan rację, Panie Łukaszu. Pracownik Google wypowiedział się na temat odwiecznego dylematu subdomeny czy podkatalogi w najnowszej transmisji. Opisaliśmy to w naszej sekcji SEO News – https://www.eactive.pl/news/subdomena-czy-podkatalog-odwieczne-pytanie-seowcow/.

  6. Michal Wiewior pisze:

    Hej,

    dzięki za fajny artykuł. Swego czasu zebraliśmy sporo informacji na ten temat, czysto od strony tłumaczenia – więcej info tutaj:

    http://slavis.net/tlumaczenia/tlumaczenie-strony-podkatalogi-poddomeny-domeny

    Zapraszamy!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem