Jak zmienił się link building w przeciągu ostatnich lat?

Ostatnie lata to wielkie zmiany w zakresie pozycjonowania stron. W wielu przypadkach sprawdza się zasada – nie liczy się ilość tylko jakość. Z reguły stosujemy ją do tekstów zapleczowych, wpisów na forach czy treści umieszczanych bezpośrednio na stronie internetowej firmy. W ostatnim czasie ta zasada zaczęła być stosowana również do link buildingu, czyli pozyskiwania linków. Odchodzi się już od wielkich ilości linków pochodzących ze stron o wątpliwej jakości. O wiele lepsze jest pozyskanie mniejszej ilości linków z bardziej wartościowych stron.

Jak zmienił się link building na przestrzeni ostatnich lat?

Google cały czas udoskonala swoje algorytmy, w związku z czym zmieniają się również zasady rządzące działaniami pozycjonerów. Pozycjonowanie (SEO) zmienia się nieustannie. Można to zauważyć również w przypadku link buildingu. Jeszcze kilka lat temu było popularne podejście ilościowe – chętnie korzystano z tak zwanych farm linków i systemów wymiany linków. Jednak Google bardzo szybko zaczęło się rozprawiać z takimi poczynaniami. Na strony były nakładane filtry, a nawet bany. Nawet jeśli strona naprawiała błędy, później trudno było pozyskać utraconą pozycję. Popularne było również umieszczanie linków do strony na różnego rodzaju forach, blogach i serwisach. Jednak tutaj też można było zauważyć, że dla wielu osób o wiele ważniejsza była ilość linków niż podejście jakościowe.

Obecnie o wiele ważniejsze w link buildingu jest podejście jakościowe i to ono daje najlepsze wyniki. Oprócz tego, że nie ryzykujemy zablokowania strony przez wyszukiwarkę, uzyskujemy większy ruch na stronie, a co za tym idzie, zwiększamy szanse na podwyższenie pozycji naszej strony na liście wyszukiwania. Warto pamiętać, że niekiedy jeden link pochodzący z wartościowej witryny, umieszczonej wysoko w wynikach wyszukiwania i posiadającej stosowny page rank, czy odwiedzanej przez tysiące osób dziennie może dać nam więcej, niż setki linków z przypadkowych stron.

Jak pozyskiwać wartościowe linki?

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, które pozwolą uzyskać bardziej wartościowe linki dla strony, które pomogą zwiększyć naszą pozycję i dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców:

  • unikaj umieszczania zbyt wielu linków na jednej stronie – niezależnie od tego, czy jest to artykuł na Twojej stronie, komentarz na blogu czy inna forma wymiany linków;
  • unikaj umieszczania „gołych” linków na forach i w komentarzach – za linkiem powinna iść ciekawa treść związana z treścią artykułu, wpisu na blogu lub tematu założonego na forum;
  • staraj się dobierać strony, na których umieszczasz linki, tak aby ich tematyka wiązała się z tematyką Twojej strony i wpisywała się w profil działalności Twojej firmy;
  • warto nawiązać kontakt z blogerami i osobami prowadzącymi poczytne portale i raz na jakiś czas umieszczać na nich artykuły sponsorowane. Tutaj też warto pamiętać o wartościowej dla odbiorcy treści, która sprawi, że osoba czytająca artykuł chętnie kliknie w link umieszczony w tekście;
  • warto dzielić się swoją wiedzą z danej dzieciny – udzielać się na blogach i forach branżowych. Wartościowe konta, które mają długą historię, pozwolą uwiarygodnić informacje, a osoby, które zobaczą linki umieszczone z takiego konta, będą miały pewność, że nie jest to spam;
  • w budowaniu bazy linków warto wykorzystać media społecznościowe. Jeżeli artykuł jest ciekawy dla odbiorców treść może„roznieść się” w sieci społecznościowej.

Jak sprawdzić, czy treści ze strony są udostępniane?

Przygotowując kampanię link buildingu, warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, które pozwolą sprawdzić nam, czy nasze działania odnoszą skutek. Jednym z takich narzędzi jest BuzzSumo, o którym pisaliśmy już w jednym z poprzednich postów. Dzięki temu narzędziu, a także kilku podobnym aplikacjom możemy między innymi sprawdzić, ile razy treści umieszczone na naszej stronie zostały udostępnione przez innych użytkowników. Tego rodzaju programy sprawdzają się również w przypadku prowadzenia kampanii marketingu szeptanego na forach i blogach.

Warto pamiętać, że nie tylko link building, ale całe pozycjonowanie stron mocno zmieniło się w ostatnich czasach. Dzisiaj nie tylko roboty Google są istotna w procesie pozycjonowania, a na pierwszym miejscu jest użytkownik – potencjalny klient.

Śledzimy wszystkie zmiany, które zachodzą w pozycjonowaniu i wprowadzamy je do naszej usługi. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania stron >>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem