Pozycjonowanie sklepu internetowego – porady dobre na start!

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż, odpowiedź jest bardzo prosta – zainwestuj w pozycjonowanie! W dzisiejszych czasach ciężko jest zaistnieć w świadomości internautów, gdy nie jest się dobrze widocznym. Nadal masz wątpliwości czy to dobry wybór? Sprawdźmy więc razem jak pozycjonować sklep internetowy, by poprawić Twoją widoczność w internecie! #wiemyjak

Pozycjonowanie sklepu internetowego - zadbaj o widoczność!

Dlaczego pozycjonowanie (SEO) sklepu internetowego jest tak ważne?

Dlatego, że coraz częściej robimy zakupy w sieci. Dzięki badaniu Gemius E-commerce w Polsce wiemy, że w 2019 roku 62% internautów choć raz zdecydowało się na zakupy online. Na przestrzeni ostatnich lat zmienił się znacznie profil kupujących przez Internet.

Poprzez sieć nie kupujemy już jedynie drogiego sprzętu czy ubrań. Coraz chętniej sięgamy po kosmetyki, leki wydawane bez recepty, a nawet żywność z krótkim terminem przydatności, czyli rzeczy, z których korzystamy na co dzień. Wiele biznesów przenosi swoją działalność do internetu lub chociaż rozpoczyna działania mające na celu promocję w sieci, gdyż zwyczajnie – jest to opłacalne. W związku z tym konkurencja będzie coraz większa i to właśnie pozycjonowanie sklepu internetowego ma pomóc w przebiciu się przez nią i dotarciu do klienta, a co za tym idzie – uzyskaniu większych zysków.

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie sklepów internetowych?

Wiele osób utożsamia pozycjonowanie, jedynie z wysoką pozycją w wyszukiwarce internetowej. Prawdą jest, że dobre pozycjonowanie sklepu internetowego sprawi, że sklep będzie wysoko na liście wyników. Jednak pośrednio przyczynia się także do:

  • wzmocnienia pozycji marki na rynku;
  • wykreowania profesjonalnego wizerunku sklepu;
  • zwiększenia rozpoznawalności marki wśród klientów;
  • zwiększenia liczby klientów;
  • lepszej promocji sklepu w sieci.

Warto tutaj podkreślić, że pozycjonowanie sklepów internetowych odniesie oczekiwany skutek, jeśli będzie przeprowadzone zgodnie ze specyfiką branży, w której działa pozycjonowany sklep.

Jak zacząć pozycjonowanie sklepów internetowych?

Jeżeli zależy nam na wartościowym pozycjonowaniu sklepu internetowego, które pozwoli zaistnieć sklepowi na pierwszych stronach wyników wyszukiwania i jednocześnie utrzymać się tam, najlepiej zdać się na specjalistów z zakresu optymalizacjipozycjonowania stron. Posiadają oni odpowiednią wiedzę i narzędzia pozwalające na konkretne i niezwykle skuteczne działania. Jednak część z rzeczy można wykonać samodzielnie, pozycjonowanie strony w dużej mierze zależy od odpowiedniej optymalizacji (począwszy od strony graficznej, poprzez wewnętrzny system linkowania, kończąc na wartościowej treści umieszczonej na stronie – opisy produktów, kategorii i sklepu). Oto kilka wskazówek jak pozycjonować sklep internetowy, dla osób, które chcą rozpocząć samodzielne działania.

4 porady, jak pozycjonować sklep internetowy

Zadbaj o optymalizację strony

Optymalizacja – tak jak to już zostało wspomniane, rozpoczynając pozycjonowanie sklepu internetowego, należy zadbać o optymalizację. Co to oznacza w praktyce? Już na początku wdrażania sklepu należy dobrze przemyśleć wybór platformy oraz zaplanować jego strukturę – podział na kategorie i podkategorie i podstrony. Im struktura bardziej przejrzysta tym lepiej. Bardzo ważne jest także stworzenie opisu produktu.

Częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów jest powielanie opisów producenta. Jest to rozwiązanie szybsze i tańsze, jednak ma bardzo negatywny wpływ na pozycję strony. Przy samodzielnym tworzeniu opisów produktów warto uwzględnić też nagłówki ze znacznikiem h1 – h6, które są dobrze odbierane przez roboty Google. Oryginalny opis produktu nie tylko ułatwia optymalizację strony, ale też pozwala stworzyć profesjonalny wizerunek sklepu, co klienci zawsze doceniają.

Kolejną kwestią związaną z optymalizacją strony jest stworzenie systemu linkowania wewnętrznego. Przykładowo w opisie produktu można odsyłać do innego, podobnego przedmiotu lub kategorii produktów uzupełniających. Innym sposobem jest umieszczenie linków do najpopularniejszych produktów lub kupowanych przez osoby, które oglądały wybrany przedmiot. Dobrym rozwiązaniem jest również wydzielenie systemu komentarzy pod produktem.

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Odpowiednie słowa kluczowe – dobór słów kluczowych ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania sklepów internetowych. Najczęściej za słowa kluczowe wybiera się kategorie produktów lub nazwy konkretnych, najbardziej charakterystycznego dla sklepu produktów. Co ważne, słowa kluczowe powinny być cały czas zmieniane, tak by były wciąż aktualne w porównaniu ze zmieniającą się ofertą sklepu. Przykładowo dla sklepów odzieżowych będzie sezonowość słów kluczowych (buty na zimę, sukienka na lato itp.).

Duża ilość fraz, na które jest pozycjonowany sklep pozwala również uniknąć częściowo konsekwencji zmian wprowadzanych w algorytmach Google. Przy dużej ilości fraz warto też postawić na bardziej zawężone kategorie, które ułatwią klientowi dotrzeć do konkretnego produktu.

Przygotuj meta opisy

Prawidłowe przygotowanie meta opisów dla podstron i produktów – często nie zwracamy na nie uwagi, jednak meta opisy mają duże znaczenie. To właśnie ciekawy meta opis dla produktu czy podstrony może przyciągnąć uwagę klienta. Najlepiej, aby każda z podstron sklepu posiadała inny opis.

O meta danych warto pamiętać również przy wprowadzaniu do sklepu produktów i ich zdjęć. Fotografia produktu z podpisem, w którym będą umieszczone słowa kluczowe, znajdzie się w wynikach wyszukiwania grafiki i będzie bezpośrednim odnośnikiem do sklepu.

Sprawdź szybkość strony

Dbanie o prędkość wczytywania strony – Jeżeli nasza strona internetowa ładuje się dłużej niż 5 sekund możemy mieć pewność, że klienci zaczną ją omijać szerokim łukiem. Często nawet najlepiej przygotowane strony, idealnie zoptymalizowane pod SEO mogą przestać generować ruch ze względu na długi czas wczytywania. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Z rzeczy, które można wykonać samodzielnie, na pewno warto testować i analizować witrynę np: dzięki narzędziu Page Speed Insights oraz Google Analytics. Pierwsze z nich pozwoli na szybką weryfikację szybkości strony. Narzędzie podpowiada również jakie działania mogą pozytywnie wpłynąć optymalizację. Drugie natomiast przyda się do dokładniejszego określenia, w którym momencie klienci opuszczają stronę oraz ile czasu spędzają na przeglądaniu. Dzięki nim możemy sami naprawić podstawowe błędy, a jeżeli zdecydujemy się na pomoc specjalistów, na pewno ułatwią współpracę i skonkretyzują jej cel.

4 sygnały, że Twój sklep potrzebuje SEO

Działania wspierające pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych warto wspierać podejmując działania w mediach społecznościowych Głównym zadaniem firmowych profili na portalach społecznościowych jest zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Jednak dzięki umieszczeniu w postach linków do konkretnych produktów czy podstron możliwe jest zwiększenie zakresu działań związanych z pozycjonowaniem.

Działaniem, które może zdecydowanie polepszyć pozycjonowanie jest inwestycja w kampanie Google Ads. Ich połączenie bezpośrednio wpływa na jeszcze większą widoczność w internecie – zarówno dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce jak i zajęciu w niej przestrzeni reklamowej.

Prowadzenie bloga o tematyce związanej z naszym sklepem, również może wpłynąć na zwiększenie widoczności witryny w internecie. Przykładowo możemy opublikować artykuł, który pomoże dobrać klientom odpowiednie produkty do potrzeb, tworzyć zestawienia bestsellerów czy podpowiadać co najlepiej nadaje się na prezent. Możliwości jest nieskończenie wiele. W ten sposób, dodając do tego wyżej wymienione słowa kluczowe czy optymalizację, zwiększamy szansę na efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego.

 

Zastosowanie się do tych zasad, ciągłe poszerzenia asortymentu i troska o klienta sprawią, że sklep szybko będzie się rozwijał i generował duże zyski. A jakie działania według Was są najskuteczniejsze? :)

 

#wiemyjak zwiększyć widoczność Twojego sklepu

Artykuł zaktualizowany

Ocena artykułu:
4.7/5 (67)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Dariusz Gutkowski pisze:

    Oprócz działań w mediach społecznościowych polecam wesprzeć pozycjonowanie sklepu internetowego reklamami w wyszukiwarce. Obecnie dla mojego sklepu prowadzona jest kampania zakupy google, która sprawdza się rewelacyjnie.

  2. Bardzo fajny wpis. Dodałbym kwestię prędkości wczytywania podstron sklepu z serwera.

  3. Adam pisze:

    Optymalizacja jak najbardziej, przygotowanie oryginalnych opisów i znaczników meta dla podstron w sklepie również. Osobiście warto wprowadzić dodatkowe elementy, świadczące o oryginalności. Pokazać opinie innych użytkowników (np z ceneo), oraz promować produkty z sieci społecznościowych, których sygnały ze społecznościówek są bardzo ważne. Jak wspomniał Pan Dariusz, warto zwrócić uwagę na inne kanały, które mogą przyczynić się do miejsca sklepu w wyszukiwarce. Możliwe, że wystawienie opinii w Google Zakupy również świadczy dobrze (w oczach Google) o sklepie internetowym, skoro Google Adwords ma wpływ na pozycjonowanie (co oficjalnie potwierdził jeden z pracowników Google). Ostatnim podstawowym krokiem jest wypełnianie sklepu poprzez treści związane ze sprzedawanymi produktami – mam tutaj na myśli blog lub aktualności.

  4. Michal pisze:

    Dokładnie tak. Prędkość ma dzisiaj bardzo duże znaczenie. Warto trzymać się zasady – od main page to product in 3 clicks.Do tego dochodzi dobry content i linki i jest ok. Prostym sposobem na zwiększenie sprzedaży
    jest za to śledzenie strony w GA.

  5. Matt pisze:

    Dobre porady. Sam akurat kiedy prowadziłem swój sklep internetowy, w dużym stopniu wykorzystywałem reklamy google, które przynosiły zadowalającą konwersję. Ale jak wiemy, każdy przypadek należy potraktować indywidualnie. To co u jednego przyniesie skutek, u drugiego może nie zagrać. Ot, cała nasza branża w skrócie :)

  6. Robert pisze:

    Bardzo dobry artykuł.
    Ze swojej strony dodam ( nie jestem specjalistą SEO), że zająłem się tym tematem, żeby nauczyć się prowadzić własny sklep internetowy. Niestety wiele osób będzie rozczarowanych, bo nie dostaną recepty na już. Pozycjonowanie to bardzo żmudny i długoterminowy proces, który oczywiście trzeba wspomagać mediami społecznościowymi itp. Wszędzie dzisiaj piszą, że „content is king” i w pełni się z tym zgodzę, bo masę naszych artykułów jest już w top 10. Pojawiają się również pewne wątpliwości, ponieważ w wynikach wyszukiwania od góry pojawia się już 4 linki płatne z reklamami, plus dodatkowo nieraz mapa google z firmami.
    W związku z tym mam pytanie do specjalistów, czyi do Was. Czy jednak te reklamy, z których google nie zabiją w przyszłości treści organicznych. Wiemy przecież jak klikają użytkownicy, 1-3 linków z góry i po sprawie. Wiele osób wogóle nie ma zielonego pojęcia, że klika u góry w reklamę itp. Z roku na rok reklam przybywa. Pamiętam jak u góry strony wyszukiwania były 2 reklamy płatne, teraz już są 4! Z boku też na pasku tłok -:)
    Co sądzicie, czy jednak pozycje organiczne z dobrą treścią przebiją się do szukającego informacji czy standardowo kliknie 2 pierwsze linki i po sprawie ?

  7. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    @Robert

    Działania Google zawsze warto śledzić i reagować na zachodzące zmiany, należy jednak pamiętać, że wygląd wyników wyszukiwania zmienia się w zależności od wpisywanej frazy itd. Zawsze warto dbać o pozycje swojej strony, natomiast dodatkowym czynnikiem który warto weryfikować jest liczba wejść i pozyskanych nowych użytkowników. Jeżeli liczba użytkowników jest zadowalająca, a dodatkowo wysyłają oni zapytania albo kupują produkty, czyli realizują konwersję, jest to równie ważne co widoczność strony. A wygląd wyników zapytania pozwala na różne strategie dotarcia do klienta. Jeżeli dbasz o pozycje, jest to działanie długofalowe, a dodatkowo możesz rozplanować wsparcie linkami sponsorowanymi, żeby wyświetlać się także w sekcji reklamowej.

  8. Madziak pisze:

    Bardzo fajny wpis! Niebawem startujemy ze sklepem internetowym i przynajmniej teraz wiem co będzie ważne w procesie pozycjonowania i mniej więcej wiem czym kierować się przy wyborze agencji. Dziękuję serdecznie!

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak