Pozycjonowanie (SEO) sklepu internetowego – porady

Często na wielu stronach czy blogach poruszany jest temat pozycjonowania pojedynczych stron internetowych. Podkreśla się znacznie tego zabiegu dla popularności strony. Jednak pozycjonować można nie tylko strony internetowe (portale miejskie, blogi osobiste czy firmowe itp.). Sprawdźmy zatem jak pozycjonować sklep internetowy!

Dlaczego pozycjonowanie (SEO) sklepu internetowego jest tak ważne? Dlatego, że coraz częściej robimy zakupy w sieci. Osoby, które posiadają dostęp do Internetu przynajmniej raz robiły zakupy w sklepach internetowych lub się nad nimi zastanawiały. Na przestrzeni ostatnich lat zmienił się znacznie profil kupujących przez Internet. Poprzez sieć nie kupujemy już jedynie drogiego sprzętu czy ubrań. Coraz chętniej sięgamy po kosmetyki, leki wydawane bez recepty, a nawet żywność z krótkim terminem przydatności, czyli rzeczy, z których korzystamy na co dzień. Powoli wyjście do sklepu stacjonarnego „za rogiem” staje się mniej opłacalne niż zakupy on-line, dlatego specjaliści przewidują wzrost znaczenia sklepów internetowych. W związku z tym konkurencja będzie coraz większa i to właśnie pozycjonowani sklepu internetowego ma pomóc w przebiciu się przez nią i dotarciu do klienta, a co za tym idzie – uzyskaniu większych zysków.

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania sklepów internetowych?

Wiele osób utożsamia pozycjonowanie (SEO), jedynie z wysoką pozycją w wyszukiwarce internetowej. Prawdą jest, że dobre pozycjonowanie (SEO) sklepu internetowego sprawi, że sklep będzie wysoko na liście wyników. Jednak pośrednio przyczynia się do:

  • wzmocnienia pozycji marki na rynku;
  • wykreowania profesjonalnego wizerunku sklepu;
  • zwiększenia rozpoznawalności marki wśród klientów;
  • zwiększenia liczby klientów;
  • lepszej promocji sklepu w sieci.

Warto tutaj podkreślić, że pozycjonowanie (SEO) sklepów internetowych odniesie oczekiwany skutek, jeśli będzie przeprowadzone zgodnie ze specyfiką branży, w której działa pozycjonowany sklep.

Jak zacząć pozycjonowanie (SEO) sklepów internetowych?

Jeżeli zależy nam na wartościowym pozycjonowaniu sklepu internetowego, które pozwoli zaistnieć sklepowi na pierwszych stronach wyników wyszukiwania i jednocześnie utrzymać się tam, najlepiej zdać się na specjalistów z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron. Posiadają oni odpowiednią wiedzę i narzędzia pozwalające na konkretne i niezwykle skuteczne działania. Jednak część z rzeczy można wykonać samodzielnie, pozycjonowanie (SEO) strony w dużej mierze zależy od odpowiedniej optymalizacji (począwszy od strony graficznej, poprzez wewnętrzny system linkowania, kończąc na wartościowej treści umieszczonej na stronie – opisy produktów, kategorii i sklepu). Oto kilka wskazówek jak pozycjonować sklep internetowy:

  • optymalizacja – tak jak to już zostało wspomniane, rozpoczynając pozycjonowanie (SEO) sklepu internetowego, należy zadbać o optymalizację. Co to oznacza w praktyce? Już na początku wdrażania sklepu należy dobrze przemyśleć wybór platformy oraz zaplanować jego strukturę – podział na kategorie i podkategorie i podstrony. Im struktura bardziej przejrzysta tym lepiej. Bardzo ważne jest także stworzenie opisu produktu. Częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów jest powielanie opisów producenta. Jest to rozwiązanie szybsze i tańsze, jednak ma bardzo negatywny wpływ na pozycję strony. Przy samodzielnym tworzeniu opisów produktów warto uwzględnić też nagłówki ze znacznikiem h1 – h6, które są dobrze odbierane przez roboty Google. Oryginalny opis produktu nie tylko ułatwia optymalizację strony, ale też pozwala stworzyć profesjonalny wizerunek sklepu, co klienci zawsze doceniają. Kolejną kwestią związaną z optymalizacją strony jest stworzenie systemu linkowania wewnętrznego. Przykładowo w opisie produktu można odsyłać do innego, podobnego przedmiotu lub kategorii produktów uzupełniających. Innym sposobem jest umieszczenie linków do najpopularniejszych produktów lub kupowanych przez osoby, które oglądały wybrany przedmiot. Dobrym rozwiązaniem jest również wydzielenie systemu komentarzy pod produktem.
  • odpowiednie słowa kluczowe – dobór słów kluczowych ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania sklepów internetowych. Najczęściej za słowa kluczowe wybiera się kategorie produktów lub nazwy konkretnych, najbardziej charakterystycznego dla sklepu produktów. Co ważne, słowa kluczowe powinny być cały czas zmieniane, tak by były wciąż aktualne w porównaniu ze zmieniającą się ofertą sklepu. Przykładowo dla sklepów odzieżowych będzie sezonowość słów kluczowych (buty na zimę, sukienka na lato itp.). Duża ilość fraz, na które jest pozycjonowany sklep pozwala również uniknąć częściowo konsekwencji zmian wprowadzanych w algorytmach Google. Przy dużej ilości fraz warto też postawić na bardziej zawężone kategorie, które ułatwią klientowi dotrzeć do konkretnego produktu.
  • prawidłowe przygotowanie meta opisów dla podstron i produktów – często nie zwracamy na nie uwagi, jednak meta opisy mają duże znaczenie. To właśnie ciekawy meta opis dla produktu czy podstrony może przyciągnąć uwagę klienta. Najlepiej, aby każda z podstron sklepu posiadała inny opis. O meta danych warto pamiętać również przy wprowadzaniu do sklepu produktów i ich zdjęć. Fotografia produktu z podpisem, w którym będą umieszczone słowa kluczowe, znajdzie się w wynikach wyszukiwania grafiki i będzie bezpośrednim odnośnikiem do sklepu.

Pozycjonowanie (SEO) sklepów internetowych warto wspierać podejmując działania w mediach społecznościowych Głównym zadaniem firmowych profili na portalach społecznościowych jest zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Jednak dzięki umieszczeniu w postach linków do konkretnych produktów czy podstron możliwe jest zwiększenie zakresu działań związanych z pozycjonowaniem.

Zastosowanie się do tych zasad, ciągłe poszerzenia asortymentu i troska o klienta sprawią, że sklep szybko będzie się rozwijał i generował duże zyski.

 

Jeśli chcesz, aby twoja strona nie tylko osiągnęła wysoką pozycję, ale także stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania zapoznaj się z naszą ofertą na pozycjonowanie (SEO) KOP = stabilne pozycje>>

15/01/2015
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Dariusz Gutkowski pisze:

    Oprócz działań w mediach społecznościowych polecam wesprzeć pozycjonowanie sklepu internetowego reklamami w wyszukiwarce. Obecnie dla mojego sklepu prowadzona jest kampania zakupy google, która sprawdza się rewelacyjnie.

  2. Bardzo fajny wpis. Dodałbym kwestię prędkości wczytywania podstron sklepu z serwera.

  3. Adam pisze:

    Optymalizacja jak najbardziej, przygotowanie oryginalnych opisów i znaczników meta dla podstron w sklepie również. Osobiście warto wprowadzić dodatkowe elementy, świadczące o oryginalności. Pokazać opinie innych użytkowników (np z ceneo), oraz promować produkty z sieci społecznościowych, których sygnały ze społecznościówek są bardzo ważne. Jak wspomniał Pan Dariusz, warto zwrócić uwagę na inne kanały, które mogą przyczynić się do miejsca sklepu w wyszukiwarce. Możliwe, że wystawienie opinii w Google Zakupy również świadczy dobrze (w oczach Google) o sklepie internetowym, skoro Google Adwords ma wpływ na pozycjonowanie (co oficjalnie potwierdził jeden z pracowników Google). Ostatnim podstawowym krokiem jest wypełnianie sklepu poprzez treści związane ze sprzedawanymi produktami – mam tutaj na myśli blog lub aktualności.

  4. Michal pisze:

    Dokładnie tak. Prędkość ma dzisiaj bardzo duże znaczenie. Warto trzymać się zasady – od main page to product in 3 clicks.Do tego dochodzi dobry content i linki i jest ok. Prostym sposobem na zwiększenie sprzedaży
    jest za to śledzenie strony w GA.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to