WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Baner internetowy – zalety i wady

Wystarczy, że wejdziemy na jakąkolwiek stronę internetową zamieszczającą treści reklamowe, a niemal za każdym razem natkniemy się na przynajmniej jeden baner internetowy. Mimo iż ten typ ogłoszeń reklamowych istnieje już od wielu lat (pojawiły się w 1994 roku), ich popularność tak naprawdę nigdy nie zmalała. Nie bez powodu programy służące do marketingu internetowego (np. Google AdSense) posiadają również opcję emisji banerów internetowych. Bez względu na to, czy planujemy zorganizowanie naszej własnej kampanii marketingowej, czy po prostu chcielibyśmy umieścić baner online na naszej stronie, powinniśmy poznać zarówno zalety, jak i wady tych reklam. Zacznijmy od zalet.

Baner internetowy i jego najważniejsze zalety

Baner przyciąga uwagę. Ta forma reklamy zdecydowanie wyróżnia się na stronach odwiedzanych przez użytkowników – różne kolory, odpowiedni format i ciekawe animacje sprawiają, że większość osób spojrzy na taką reklamę. Liczy się też treść – gdy przekaz będzie czytelny i przekonujący, istnieje duża szansa na zaciekawienie odbiorcy. Wtedy bardzo prawdopodobne jest, że kliknie on w reklamę, a tym samym przejdzie na stronę reklamodawcy.

Możliwość wyboru ścisłej grupy docelowej. Ogromnym plusem zastosowania banerów reklamowych w internecie jest możliwość kierowania ich do wybranej grupy docelowej, co zwiększa ich skuteczność. Wybrać można również miejsce, w którym pojawi się reklama. Dzięki temu baner może pojawić się tam, gdzie wchodzą potencjalni klienci danej firmy.

Serwer reklamowy. Format banerów internetowych jest akceptowany przez wszystkie serwery reklamowe, w przeciwieństwie do nieco bardziej zaawansowanych (ale również problematycznych) formatów – Flash, Rich-Media czy nawet Wideo. Jego wycena również jest łatwiejsza ponieważ wszystkie firmy zajmujące się reklamą mają do czynienia z banerami i stawka za nie jest z góry ustalona. Warto wspomnieć, że banery świetnie współpracują z Google AdSense i Google AdWords – jednymi z najbardziej popularnych narzędzi do marketingu internetowego.

Baner online jest też łatwy w użyciu

Design reklam. Warto podkreślić, że praca z banerami jest dosyć łatwa. Nawet początkujący projektant może stworzyć baner reklamowy w internecie, który spełnia wszelkie wizualne wymagania, jednocześnie w skuteczny sposób przyciągając uwagę gości na stronie. Można regulować ich rozmiar w celu lepszego dopasowania do przestrzeni reklamowej, łatwo je również zmienić w sytuacji, gdy dany baner nie przynosi satysfakcjonujących nas rezultatów.

Łatwość działania. Umieszczenie baneru internetowego na stronie jest proste. Ogranicza się głównie do znajomości adresu strony reklamowanej oraz miejsca przeznaczonego na reklamy. Umieszczenie banera zajmie nam dosłownie kilka sekund, nawet jeśli nie jesteśmy ekspertami od CSS, HTML czy Flasha. Bardziej zaawansowane formaty sprawiają znacznie więcej problemów, zwłaszcza w przypadku wystąpienia błędu, dlatego warto wtedy zdać się na pomoc fachowców.

Banery Google – jak współpracują z Google AdWords i AdSense?

Banery bardzo często wykorzystywane są w kampaniach Google AdWords i Adsense oraz dzięki swoim zaletom skutecznie wspomagają kampanie reklamowe w internecie. Aby zapewnić skuteczność reklamie banerowej ważne jest odpowiednie przygotowanie grafik i wyświetlanych haseł, jak i dobór odpowiednich stron internetowych, na których reklamy będą wyświetlane. Taki system działania pozwoli na dotarcie do najszerszego grona klientów. Możliwe jest samodzielne stworzenie banerów online, ale efekty takiej kampanii będą zadowalające przy odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu reklamodawcy.

Baner internetowy i jego cechy

Czy banery internetowe mają wady?

Niestety nic nie jest idealne i mimo wielu zalet, banery mogą mieć też swoje wady. Jest to związane z niewłaściwym użyciem tej formy reklamy i tworzenie banerów nachalnych, z nieodpowiednią treścią, skierowanych do niewłaściwej grupy docelowej. To powoduje, że banery internetowe zamiast zachęcać, zdecydowanie odstraszają klientów. Duża ilość niewłaściwych reklam sprawia, że część potencjalnych odbiorców może podchodzić sceptycznie do tej formy reklamy.

Jeśli chcemy stworzyć ciekawy i przyciągający oko baner internetowy, zatrudnijmy w tym celu specjalistów. W przeciwnym razie nasze wysiłki mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Baner reklamowy w internecie to dobry wybór?

Podsumowując, baner internetowy jest narzędziem przystępnym zarówno w tworzeniu, jak i w zarządzaniu. By jednak usprawnić naszą kampanię marketingową, baner powinien być dobrze dopracowany i uzupełniany również innymi formami reklamy. Odpowiednio opracowany baner to klucz do sukcesu i głównie na tym należało by się skupić korzystając z tej formy reklamy.

Nie jesteś pewien, jaki baner reklamowy będzie dla Ciebie odpowiedni? Nasi specjaliści doradzą Ci, jaką formę reklamy powinieneś wybrać. Zapoznaj się z naszą ofertą na kampanie reklamowe w internecie >>

21/04/2015
Jakub Wawrzynowicz

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to