Sprawdź jak reklamować aplikacje mobilne – POZNAJ 6 sposobów

Niestety niewielki odsetek aplikacji ma szansę na sukces. Według badań Spicy Mobile 60% użytkowników w Polsce instaluje maksymalnie 2 aplikacje miesięcznie. Poza tym większość tego typu programów jest otwierana tylko raz – zaraz po instalacji, następnie użytkownicy o nich zapominają. W jaki sposób przekonać klientów do regularnego korzystania z aplikacji? Co zrobić by konsumenci je chętnie pobierali? Jak ważna jest reklama aplikacji? O tym w artykule. #wiemyjak

jak-reklamowac-aplikacje-mobilne_

Myśl jak swój klient

Według najnowszych danych GEMIUS/PBI w październiku 2018 roku z siecią połączyło się 27,8 mln polskich internautów z czego aż 22,6 mln korzystało ze smartfonów. To 22,6 mln potencjalnych klientów, których można w miarę precyzyjnie pogrupować pod względem nie tylko wieku, płci czy zainteresowań, ale i geolokalizacji. Możemy dotrzeć do osób, które nie tylko lajkują posty Lewandowskiej, a faktycznie regularnie chodzą na zajęcia fitness. Staramy się przewidywać potrzeby klientów i wysyłać komunikaty do specyficznych odbiorców w oparciu o ich rzeczywiste zachowania. Współczesny marketing daje ogromne pole do popisu, jednak konkurencja na rynku aplikacji mobilnych w Polsce jest bardzo duża. W marcu 2018 roku użytkownicy samego Androida mieli możliwość pobrania niemal 3 mln aplikacji, natomiast w App Store jest ich dostępnych nieco ponad 2 mln. Ta liczba cały czas rośnie. Aby przebić się przez konkurencję, dotrzeć do potencjalnych użytkowników i zachęcić ich do pobrania i aktywnego korzystania z aplikacji, należy zainwestować w efektywny marketing. Reklama aplikacji jest bardzo ważna, ale przede wszystkim trzeba określić jej CEL.

Zrozum oczekiwania odbiorców

Podczas planowania strategii marketingowej należy wziąć pod uwagę czy zależy nam na ilości instalacji aplikacji, czy również na zaangażowaniu użytkowników. Wiele aplikacji jest pobieranych pod wpływem impulsu, otwieranych raz, a później zapominanych. Są firmy, którym to wystarczy – u nich ilość pobrań aplikacji odgrywa najważniejszą rolę. Kampanie zwiększające zaangażowanie różnią się od tych, które mają za zadanie tylko zwiększenie ilości instalacji. Powinny przypominać o aplikacji osobom, które już ją pobrały, skupiać się na rozpoznawalności brandu, pokazywać użyteczność. Taka aplikacja potrzebuje też wsparcia technicznego, na pewno znajdą się użytkownicy, którzy będą mieli wiele pytań. To wszystko wiąże się z inaczej prowadzonymi mediami społecznościowymi. Z inną strategią. Dlatego na początku należy się zastanowić jaki cel chcemy osiągnąć, co komunikować i jak to się ma do oczekiwań klientów. Kolejny krokiem będzie dotarcie do zainteresowanych.

Poznaj 6 sposobów na reklamę aplikacji mobilnej

Znajdź sposób na dotarcie do konsumentów. Dlaczego klienci pobierają aplikacje? Bo te wydają im się pomocne przy konkretnym zadaniu, ułatwiają codzienne funkcjonowanie. Użytkownicy zwykle decydują się na instalację, dzięki rekomendacji znajomych. Kolejnym powodem jest interesująca reklama aplikacji czy odnalezienie jej za pomocą wyszukiwarki internetowej.
jak-reklamowac-aplikacje-mobilne(wykres)

Jest kilka sposobów na dotarcie do konsumentów z aplikacją mobilną

1. Zwiększ widoczność aplikacji dzięki ASO

App Store Optimization jest rozwiązaniem poprawiającym pozycję aplikacji w sklepie. Są to działania, które zwiększają widoczność aplikacji. Co prawda, sklepy różnią się od siebie, ale jest kilka działań, które na pewno poprawią pozycję apki. Należy pamiętać o właściwym doborze słów kluczowych, tytule aplikacji, zachęcającym opisie, oryginalnej i wyróżniającej się ikonie. Pozytywnie odbierane są zrzuty z ekranu aplikacji, które ilustrują użytkownikowi działanie. Bardzo ważne są również komentarze i opinie – toteż warto o nie zadbać. Z badań wynika, że ocena aplikacji wpływa na ilość instalacji.

2. Reklama aplikacji i content marketing

Teksty mogą sprzedawać, content może pozyskiwać leady. Planując promocję aplikacji mobilnej nie sposób ominąć content marketingu. Jest wiele rozwiązań, które można zastosować. Należy zastanowić się co chcemy komunikować i do kogo. A następnie w jaki sposób to zrobimy. Wiele firm inwestuje w blogi. To bardzo dobre rozwiązanie, jednak wymaga sporych nakładów systematycznej pracy, pomysłu i najlepiej przypisanej do tego zadania konkretnej osoby lub firmy zewnętrznej. Prezentowane treści muszą być jakościowe. Artykuły na portalach zewnętrznych zwiększają rozpoznawalność aplikacji i pomagają w dotarciu do odbiorców. W przypadku aplikacji warto inwestować w recenzje oraz wszelkiego rodzaju nagrody. One szczególnie przekonują odbiorców do instalacji oraz korzystania z aplikacji.

3. Wybierz płatne reklamy Google Ads

Dzięki zasięgowi Google można dotrzeć do potencjalnych klientów gdziekolwiek się znajdują. Reklama w Google obejmuje reklamę aplikacji w sklepie, reklamę w sieci wyszukiwania – na którą decyduje się wielu specjalistów, reklamę w sieci reklamowej czy wideo. Reklamy w wyszukiwarce dostarczają dobrych jakościowo użytkowników. Google pozwala na inteligentne targetowanie reklam, które są automatycznie wyświetlane tylko w urządzeniach kompatybilnych. Płatne wyniki wyszukiwania na pewno są dobrym sposobem na dotarcie do grupy docelowej.

Kierownik Działu PPC Sławek Węgliński: W Google najszybszym sposobem reklamy aplikacji, będzie skorzystanie z Uniwersalnej Kampanii Promującej Aplikację, pozwala ona na reklamę zarówno w wyszukiwarce jak i sieci reklamowej. Możemy tam ustawić docelowy CPA, a więc koszt instalacji, co pozwoli nam kontrolować i zachować opłacalność kampanii. Jeśli już korzystamy z reklamy w wyszukiwarce, warto również rozważyć dodanie do reklam rozszerzenia aplikacji.

Aby koszty były zoptymalizowane, a kampania nie wymknęła się spod kontroli warto w tym przypadku nawiązać współpracę właśnie ze specjalistą PPC.

 

 

4. Promocja aplikacji? Zainwestuj w social media

Są dwa sposoby na to jak social media mogą pomóc w promocji aplikacji – podzielmy je na działania płatne i bezpłatne. Facebook Ads, Instagram, Linkedin, Twitter dają ogromne pole do popisu reklamodawcom. Banery reklamowe w różnych miejscach, targetowanie do konkretnych ściśle określonych grup przynoszą oczekiwane efekty. Jednak są to działania płatne i choć manager reklam wydaje się narzędziem przystępnym, należy wiedzieć jak zoptymalizować taką kampanię by realizowała określone cele, a nie pochłonęła całego budżetu.

Jak bezpłatnie promować aplikacje w social mediach? Jest na to kilka sposobów. Instagram potrzebuje przede wszystkim jakościowych grafik, Twitter newsów z branży, Facebook regularnie prowadzonego profilu. Oczywiście taka promocja wymaga czasu, zaangażowania oraz przede wszystkim dobrego pomysłu.

Lepiej angażować się w działania płatne czy bezpłatne w social mediach? Jaka reklama aplikacji najlepiej działa? Na pewno kampanie płatne przynoszą szybciej efekty i mają szersze dotarcie. Z drugiej strony działania bezpłatnie pozwalają zaangażować społeczność. Właściwie prowadzone social media i trafne reklamy promują aplikacje, stąd warto podczas tworzenia strategii marketingowej wziąć social media pod uwagę.

5. Nawiąż kontakt z infleuncerami

W przypadku reklamy aplikacji dużą rolę grają polecenia. Polecać mogą znajomi albo influencerzy. I do tych drugich warto się zgłosić po rekomendacje. Opłaca się wziąć pod uwagę szczególnie mikroinfluencerów, którzy cieszą się dużą lojalnością swoich odbiorców, a koszt współpracy z nimi nie jest tak wysoki. Wybierając influencera warto sprawdzić jego oglądalność, średni czas trwania sesji, częstotliwość publikacji, zaangażowanie odbiorców oraz demografię. Musimy być przekonani, że jego obserwatorzy to nasza grupa docelowa. Że to do tych osób chcemy dotrzeć z komunikatem. Za influencerem przemawia jego autentyczność i szczerość, taka osoba jest blisko odbiorcy i ma realny wpływ na jego decyzje zakupowe. Rekomendacje w przypadku instalacji aplikacji mają kluczowe znaczenie, stąd w tej branży, poleca się współpracę z influencerem, która jeśli będzie właściwie poprowadzona przyniesie długofalowe zyski.

6. Może Real -Time Marketing? On naprawdę działa!

Real-Time Marketing to sposób na reklamę aplikacji mobilnych. Real-Time Marketing reaguje w czasie rzeczywistym na aktualne zdarzenia i zachowania konsumentów. Marketing czasu rzeczywistego wymaga zaangażowania, pomysłu i refleksu, ale można się do niego przygotować przeglądając np. kalendarz wydarzeń, świąt, planowanych dużych eventów. W końcu dużo wcześniej wiadomo kiedy odbędzie się wręczanie Oskarów, Mundial czy Święta Bożego Narodzenia. Każda okazja jest dobra, liczy się tylko pomysł. My na przykład powiązaliśmy święta z aplikacjami mobilnymi. Przygotowaliśmy humorystyczną infografikę, którą reklamowaliśmy na Facebooku kampanią płatną oraz zastosowaliśmy marketing szeptany.

Teoretycznie aplikacje mają niewiele wspólnego ze świętami, a my wydając 200 zł na reklamę i poświęcając jeden dzień na marketing szeptany jednej osoby spowodowaliśmy, że niemal 10 tysięcy osób zobaczyło post, mieliśmy ponad 230 tysięcy wyświetleń, ponadto dzięki tym działaniom uzyskaliśmy zapytania o naszą ofertę.

To dowód na to, że w marketingu warto myśleć niesztampowo!

Zyskaj niskim nakładem aż 10% wyższe zyski

Personalizowane reklamy przynoszą zwykle 10% wyższe zyski niż te bez targetowania (bcg.com, 2017). Podsumowując – jest wiele sposobów na dotarcie do użytkowników z reklamą aplikacji, ale najważniejsze jest to by komunikować do tych osób, które faktycznie są zainteresowane Twoim produktem. Przekaz reklamowy oparty na realnych potrzebach klienta ma większą siłę przebicia. Według portalu Mobile Marketing aż 80% konsumentów decyduje się na skorzystanie z oferty na podstawie personalizowanych komunikatów. Ale to już warto zostawić specjalistom od reklamy internetowej.

Postaw na specjalistów i zgłoś się do nas.

#wiemyjak wypromować Twoją aplikacje

NAPISZ do nas

09/01/2019
Natalia Wolak

Ocena artykułu:
5/5, głosów: 32

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Aga pisze:

    Dobry artykuł. Fajne dane. I świetnie dobrany temat! Więcej takich, aż z chęcią się czyta.

  2. Kasia pisze:

    Reklama aplikacji to trudny temat. Do mnie najbardziej przemawiają aktualnie blogerzy, którzy podpowiadają swoim czytelnikom z czego korzystać. W przypadku aplikacji to chyba najfajniejsza opcja. Chociaż prawda jest tez taka, że jak spoglądam prywatnie na sklep to patrze na oceny aplikacji i ich opisy…

  3. Krzysiek pisze:

    Reklama aplikacji mobilnej to trudna sprawa. Od kilku tygodni zastanawiam się jak promować moją aplikację i ech… ciężko:/

  4. Natalia Wolak EACTIVE pisze:

    Krzysiek! Cóż mogę innego napisać – zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami 😉 Postaramy się pomóc – szczególnie jeśli o reklamę aplikacji!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to