IRCenter: Rynek marketing technologies w Polsce

W ostatnim czasie powstał bardzo ciekawy raport przygotowany przez IRCenter – zawiera on wyniki badania przeprowadzonego wśród użytkowników technologii marketingowych. Analiza dotyczy głównie narzędzi do analityki internetowej, monitoringu mediów i reklamy.

Raport zawiera szczegółowe informacje dotyczące każdej z wymienionych kategorii – przykładowo w przypadku analityki internetowej analizie poddano narzędzia do analityki ruchu na stronie internetowej, czy nawet pozycjonowania w wyszukiwarkach, a przy monitoringu reklamy skupiono się na narzędziach do monitorowania reklamy banerowej, czy reklamy w mediach tradycyjnych. Zanim przejdziemy do wyników badania, przyjrzyjmy się najpierw grupom osób, które korzystają z technologii marketingowych.

Użytkownicy technologii marketingowych

Najliczniejszą grupą okazują się pracownicy działów marketingu (43%) deklarujący wysoki poziom kompetencji w obszarze marketingu i analityki, następnie pracownicy działów PR (29%) zajmujący się w szczególności monitoringiem reklamy w mediach tradycyjnych oraz reklamy banerowej. Na trzecim miejscu uplasowali się pracownicy działów badawczych. Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami są te do monitorowania mediów społecznościowych, też tradycyjnych, natomiast z narzędzi analityki do stron internetowych średnio korzysta co drugi użytkownik.

Narzędzia w pracy

Potencjał analityki internetowej

Warto przyjrzeć się badaniu analityki internetowej (narzędziom do analityki ruchu na stronie i aplikacji mobilnej), gdyż potencjał tej dziedziny jest dostrzegany i wykorzystywany coraz częściej. Narzędzia analityczne służą użytkownikom w szczególności do monitorowania i raportowania efektywności stron/aplikacji (68%), optymalizacji treści na stronie/aplikacji (65%), czy ocenie efektywności kampanii AdWords (48%). Analityka stron jest szczególnie ważna, gdy zależy nam na wprowadzeniu zmian, które zwiększą konwersję na stronie – przeprowadzenie analiz pozwoli na wyciągnięcie wartościowych wniosków. Większość badanych rozumie jak istotne mogą być wnioski z takich analiz i przyznaje, że chciałoby poświęcać więcej czasu na korzystanie ze wspomnianych narzędzi. Zgadzają się oni również ze stwierdzeniem, że zwiększenie ilości czasu na korzystanie z narzędzi poprawiłoby efekty w pracy. Badani wskazują również na najważniejsze cechy narzędzi – wśród nich znalazły się elementy takie jak: natychmiastowy i wygodny dostęp do danych, rzetelne dane i ich analiza, czy możliwość generowania raportów adhoc.

Funkcje narzędzi

Narzędzia do analizy pozycjonowania

Czas na korzystanie z narzędzi

 W raporcie osobny rozdział poświęcony jest również narzędziom do analizy pozycjonowania w wyszukiwarkach. Z tego typu narzędzi z reguły korzystają osoby pracujące w działach zajmujących się marketingiem u klienta końcowego (63%) oraz pracownicy agencji reklamowych – ich praca w tym zakresie zajmuje średnio 3 godziny tygodniowo. Narzędzia są przez nich w szczególności wykorzystywane do monitoringu seo (64%), monitoringu konkurencji na równi z zarządzaniem kampaniami reklamowymi (43%). Użytkownicy również dostrzegają potencjał takich narzędzi i w większości przyznają, że takie działania przyniosą lepsze efekty w ich pracy.

Narzędzia do analityki i pozycjonowania w wyszukiwarkach

Media tradycyjne tracą na znaczeniu?

tradycyjne2Z badania wynika również, że mimo iż narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych (prasa, radio, tv) są nadal popularne, coraz rzadziej się z nich korzysta (ok 1 godziny tygodniowo), a co więcej, specjaliści chcieliby zmniejszyć ilość czasu, który poświęcają na korzystanie z narzędzi. Wielu badanych jest zdania, że zwiększenie czasu pracy z takimi narzędzi nie poprawiłoby finalnych efektów pracy.

Jak podkreśla Marcin Krzosek, dyrektor zarządzający IRCenter: „Wyniki przeprowadzonego przez nas badania wyraźnie pokazują, że media tradycyjne nie są priorytetem specjalistów pracujących w komunikacji i marketingu. W swojej codziennej pracy spędzają oni znacznie więcej czasu analizując i planując działania promocyjne online.” (źródło: Social Press)

Pokazuje to jakie znaczenie ma aktualnie marketing internetowy i narzędzia służące monitorowaniu skuteczności działań. W badaniu przeanalizowano także narzędzia do zarządzania kanałami własnymi na serwisach społecznościowych i monitoringu: social media, reklamy banerowej, kontekstowe i społecznościowej. Raport można pobrać na stronie Social Press, który jest patronem medialnym projektu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem