Jak tworzyć skuteczne teksty SEO?

Wartościowa treść to obecnie niezbędny element jeśli zależy nam na dobrze wypozycjonowanej stronie, dzięki której klienci będą mogli zapoznać się z ofertą świadczonych przez nas usług. Aby pozyskać tego typu treści, które pozytywnie wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarkach, powinniśmy zainwestować w teksty SEO. #wiemyjak

teksty seo

Artykuły SEO są tworzone pod indywidualne wymagania klientów. Ich przygotowaniem zajmują się najczęściej profesjonalni copywriterzy. Jednak tekst SEO nie zawsze równa się wysokiej jakości treści, która przynosiłaby wartość dla potencjalnego czytelnika. Czasami teksty SEO przypominają źle przetłumaczony tekst z języka obcego (słowa są nie odmienione, powstają dziwne konstrukcje zdaniowe) niż dobrej jakości materiał. W jaki sposób dbać o to, aby pisanie tekstów SEO było działaniem skutecznym i dobrze wykonanym? Jak przemycać słowa kluczowe w wysokiej jakości treści artykułów SEO?

Jaką wartość mają artykuły SEO?

Artykuły zamieszczane w internecie można podzielić w sposób bardzo ogólny na trzy rodzaje:

1. Materiały całkowicie niezależne, których autorzy skupiają się na przekazaniu wartościowej treści;
2. Teksty SEO nastawione na wysoką jakość przekazywanej treści;
3. Artykuły SEO nastawione wyłącznie na pozycjonowanie stron www, zawierające bardzo dużo słów kluczowych przy niskiej jakości treści.

Pierwsza grupa tekstów jest tworzona zwykle pod potrzeby niezależnych portali, które działają na zasadzie serwisów informacyjnych. Takim portalom zależy przede wszystkim na przekazaniu wartościowej wiedzy czytelnikom. Autorzy tekstów nie zwracają uwagi na słowa kluczowe i tworzą teksty według własnego uznania.

Teksty SEO natomiast charakteryzują się tym, że oprócz treści, która powinna być wartościowa dla czytelnika, przemycają dodatkowo słowa kluczowe, za pomocą których czytelnicy mogą trafić na daną stronę, gdzie umieszczony został tekst. W sytuacji, gdy internauta wpisze w wyszukiwarce poszukiwaną frazę zawierającą słowa kluczowe, w wynikach wyszukiwania ukaże się dany artykuł SEO.

Wartość dobrych tekstów SEO wynika z tego, że po pierwsze przekazują ciekawe treści czytelnikom, ale także potrafią wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i zwiększać ilość wizyt na stronie. Dla przykładu prowadząc sklep internetowy warto prowadzić również bloga, na którym będą umieszczane przydatne wskazówki dotyczące sprzedawanych przez nas produktów. Aby blog ten był wartościowy zarówno dla użytkownika jak i wpływał na widoczność strony w wyszukiwarce, musimy przygotować artykuły tak, aby stały się one tekstami SEO, na przykład poprzez zawarcie słów kluczowych i odpowiedniej optymalizacji tekstu.

Czy każdy artykuł może stać się artykułem SEO?

Pisząc materiał na dowolny temat przy pomocy odpowiedniego narzędzia, bądź po skorzystaniu z pomocy profesjonalisty praktycznie każdy artykuł o wysokiej jakości można przemienić w artykuł SEO. Jedyny problem mogą stanowić artykuły naukowe, zawierające treść popularnonaukową, ale i w nich będzie można zastosować słowa kluczowe i frazy pod wyszukiwanie.

Narzędziem, którym możemy Cię wspomóc przy pisaniu artykułów pod frazy, jest planer słów kluczowych Google AdWords. Narzędzie wskazuje nam, jakie frazy wpisują internauci w wyszukiwarkę, poszukując artykułów i stron związanych z danym tematem. Tworząc artykuł na pewien temat, wystarczy w odpowiednim polu narzędzia od Google wpisać frazy powiązane z tematem naszego materiału i po chwili dowiemy się z jakich korzystają użytkownicy. Narzędzie pokazuje także miesięczną liczbę wyszukań każdej frazy.

Planer słów kluczowych jest bardzo prosty w obsłudze, dlatego każdy powinien sobie z nim poradzić. Oczywiście zawsze można skorzystać z pomocy specjalisty. Osoba posiadająca szeroką wiedzę z zakresu pozycjonowania szybko przetransformuje nasz materiał na artykuł SEO.

Pisanie tekstów SEO z zastosowaniem 5 podstawowych rad

1. Pisz teksty dla ludzi
Podstawowym błędem, jaki można popełnić podczas pisania tekstów SEO, jest zapominanie o tym, że to człowiek ma być odbiorcą takiego artykułu. Używasz słów kluczowych, zwracasz uwagę na najczęściej wyszukiwane frazy, ale czy dbasz o to, by materiał był zrozumiały dla internauty? Czy tekst SEO, który stworzyłeś, przynosi wartość czytelnikowi? Zadbaj o jakość tekstu zarówno od strony merytorycznej, jak i od strony używania słów kluczowych.

2. Co za dużo to nie zdrowo
Dobry artykuł SEO nie powinien zawierać zbyt dużo słów i fraz kluczowych. Czytelnik od razu zorientuje się, że taki tekst został napisany tylko po to, aby zwiększyć ruch na twojej stronie. Czasami także roboty, które działają w wyszukiwarce, mogą uznać Twój artykuł za spam i zaprzestaną jego indeksowania. Umieść każde słowo kluczowe 2-3 razy w całym tekście – taka ilość wystarczy, by artykuł spełnił swoją rolę.

3. Bądź oryginalny – nie kopiuj cudzych tekstów
Staraj się tworzyć autorskie teksty i nie kopiuj cudzych artykułów. Osoba wyszukująca informacji pod daną frazę od razu zorientuje się, jeśli Twój tekst będzie plagiatem.

4. Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe
Zastanów się, jakie słowa kluczowe będą adekwatne do twojego artykułu. Dobierz 3-4 frazy, które mogą wystąpić wspólnie w jednym artykule. Pamiętaj, że im trudniejsze frazy tym trudniej uzyskać wysokie pozycje w Google.

5. Zadbaj o stronę techniczną
Jeśli napisałeś dobrej jakości tekst SEO, postaraj się, aby jego strona techniczna została także dobrze wykonana. Wprowadź tytuł, nagłówki, krótkie wprowadzenie do artykułu. Przygotuj opis, który będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania pod linkiem do twojej strony. Stosuj w tekście wyróżnienia, dodaj kilka obrazków. Zwróć uwagę, aby tekst został podzielony na akapity oraz został odpowiednio sformatowany.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 06/05/2015 oraz aktualizacja: 29/09/2017

29/09/2017
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Radek pisze:

    Wydaje mi się, że samo Google zmieniło już do tego podejście i tak jak to nazwaliście teksty seo, kóre są nastawione wyłącznie na pozycjonowanie, nie rankingują już tak jak kiedyś. Artykuły pod seo są i będą pisane, ale mam wrażenie, że coraz bardziej przywiązuje się wagę do ich jakości, nawet kosztem słów kluczowych. Chyba trzeba znaleźć wypadkową pisania tekstów seo i wartościowych dla użytkowników.

  2. Google musi mieć coraz bardziej zaawansowane algorytmy, żeby rozpoznawać który tekst pisany jest pod seo a który nie.

  3. Basia pisze:

    Cieszę się, że w artykule wspomniane zostało też o wartościowych tekstach seo, które przekazują wiedzę merytoryczną. Często mam wrażenie, że jak wspomina się o seo, to cały czas z myślą o tekstach naprawdę kiepskiej jakości, gdzie słowa kluczowe upychane są bezmyślnie bez jakichkolwiek zasad i odmiany.

  4. Adek pisze:

    W sieci cały czas spotyka się jeszcze mnóstwo tekstów pisanych wyłącznie pod wyszukiwarki. A gdzie w tym wszystkim są użytkownicy? Mam nadzieję, że to się zmieni i nawet teksty typowo pozycjonujące zyskają na wartości.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz