Co to jest konwersja?

KONWERSJA  – jest to określone, oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę, potencjalnego klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową w internecie czy działania SEO. Inaczej konwersja zachodzi, gdy ktoś wykona ważną dla Twojej firmy czynność (np. dokona zakupu, wypełni formularz rejestracyjny)

#wiemyjak zwiększyć Twoją konwersję
NAPISZ DO NAS

co-to-jest-konwersja

Konwersja to dla sporej części użytkowników internetu źródło zarobków. Są oni właścicielami sklepów internetowych lub też ich strona internetowa jest miejscem, dzięki któremu klienci mogą zamówić oferowane im usługi.

Strony w internecie mogą zakładać także specjaliści, którzy chcą sprzedać swoją wiedzę, firmy zarabiające na pośrednictwie a także typowe, niewielkie firmy, które dzięki swojej stronie internetowej chcą nawiązać kontakt z klientem. Także typowe portale, oferujące klientom treści, grafiki i multimedia również chcą mieć jak największą liczbę odbiorców, co przełoży się na zyski z reklam.

W każdym z tych przypadków właściciele stron internetowych liczą na określone działanie ze strony klienta. Sklepy internetowe oczekują tego, że klient dokona zakupu, specjaliści czekają na zainteresowanie ich usługami, pośrednicy na możliwość przedstawienia oferty, niewielkie firmy i call center dużych firm na kontakt a portale oferujące dostęp do treści na zapisanie się na newsletter, co jest równoznaczne z zostaniem stałym odbiorcą ich treści. Każdy na pytanie co to jest konwersja może odpowiedzieć inaczej, ponieważ każdy z nas może oczekiwać innego działania ze strony odwiedzających witrynę.

Co to jest wskaźnik konwersji?

Wskaźnik konwersji pokazuje liczbę konwersji w przeliczeniu jej na liczbę wszystkich odwiedzin strony. Dzięki niemu możemu sprawdzić efektywnoś swojej strony internetowej czy sklepu internetowego. Wylicza się go tak:

wskaznik_konwersji

Mówiąc prościej, jeśli wskaźnik konwersji dla strony, którą odwiedziło w ciągu miesiąca 15 000 osób wynosi 1.4 proc, to oznacza, że 1.4 proc odwiedzających zrealizowało cel konwersji – a więc dokonało zakupów w sklepie / zainteresowało się katalogiem / spędziło kilka minut na stronie przeglądając materiały.

Cele konwersji – dlaczego powinieneś je wyznaczyć?

Każdy właściciel strony internetowej powinien jasno wyznaczyć cel konwersji dla swojej strony internetowej i dążyć do tego, aby móc go osiągnąć.

Cele konwersji mogą być różne. Dla sklepu internetowego najważniejszym celem konwersji będzie dokonanie zakupu przez klienta. Dla firm, które prowadzą działalność sprzedażową nie tylko w internecie, ale i w formie stacjonarnej, celem konwersji może być nawiązanie kontaktu ze strony klienta za pomocą formularza kontaktowego, maila lub telefonu, co w konsekwencji i tak doprowadzi do zakupu przez niego produktu.

Dla wielu stron celem konwersji może być to, aby użytkownik pozostał na ich stronie jak najdłużej. Najłatwiej zilustrować to na przykładzie portali internetowych, prezentujących wiadomości lub materiały rozrywkowe. Im dłużej użytkownik zostaje na stronie, tym dokonuje więcej odsłon i tym więcej reklam do niego trafia.

Odpowiednio dobrany cel konwersji pozwoli na eliminację tak zwanego pustego ruchu.

Pusty ruch to wiele wejść ze strony użytkowników, z których jednak właściciele stron nie mają żadnego zysku. Klienci nie kupują, nie nawiązują kontaktu, nie pozostają długo na stronie. Dlaczego?

Najprawdopodobniej znaleźli się tu przypadkowo albo też zostali tu skierowani przez nieodpowiednią kampanię reklamową lub źle sprecyzowane słowa kluczowe. Przykład pierwszy – nieodpowiednia kampania reklamowa. Firma, która sprzedaje luksusowe samochody osobowe zamieszcza banery na setkach stron internetowych z krzykliwym hasłem „mamy wspaniałe auto na które Cię stać”. Autentycznie, przyciąga to tysiące użytkowników. Niestety, każdy z nich już po kilku sekundach orientuje się, że choćby sprzedał wszystko co posiada, na to auto go z pewnością nie stać i wpisuje nowy adres innej strony. Tak postępuje 99 procent innych użytkowników.

Przykład drugi – źle sprecyzowane słowa kluczowe. Sklep internetowy używa słów kluczowych „tanie lampy led”. Przyciąga to wielu klientów, ale siedemdziesiąt procent klientów odchodzi, albowiem okazuje się, że sklep faktycznie sprzedaje tanie lampy led, ale tylko w jednym rozmiarze gwinta.

Jak to zmienić? W pierwszym przypadku, aby osiągnąć cel konwersji, którym jest zamawianie przez klientów newsletterów, zadawanie pytań handlowcom i zamawianie jazd próbnych, trzeba zmienić miejsca, w których zamieszczane są banery. Jeśli będą one pojawiały się na stronach odwiedzanych przez ludzi majętnych, pusty ruch zmniejszy się, a zaczną pojawiać się klienci realizujący cel konwersji.

W drugim przypadku wystarczy zmienić słowo kluczowe na „tanie lampy led gu10” aby zmniejszyć nie przynoszący zysków pusty ruch, a przyciągnąć do sklepu klientów, poszukujących takiego właśnie produktu.

Konwersja to jeden z najważniejszych wskaźników w przypadku komercyjnych stron internetowych i ma istotny wpływ na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Decydując się na pozycjonowanie stron czy kampanie Google AdWords możesz wpłynąć na czynniki zwiększające wskaźnik konwersji na Twojej stronie, a efekcie na wzrost konwersji i Twoich zysków.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ

Publikacja wpisu: 11/08/2014 oraz aktualizacja: 10/01/2017

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak


x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

10/01/2017
Michał Kliszczak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Aneta M. pisze:

    Czy można wyznaczyć średni wskaźnik konwersji, który oznacza, że osiągamy dobry wynik? Jaka konwersja jest zadowalająca?

  2. Filip Kaźmierczak EACTIVE pisze:

    Pani Aneto, wszystko zależy od branży, oferty, samej strony/aplikacji, czy warunków w jakich w danym czasie przychodzi działać – sezonowość, konkurencja itd. Oczywiście można i nawet należy wyznaczyć, jaki wskaźnik konwersji jest dobry/zadowalający, jeszcze przed rozpoczęciem działań promocyjnych, aby wiedzieć, co musimy osiągnąć by całe przedsięwzięcie było rentowne – ilość konwertujących osób, life time value itd. Zdarzają się też takie sytuacje, w których firmy specjalnie chcą obniżyć współczynnik konwersji (choć to temat na osobny wpis), więc nie ma jednej reguły na wyznaczenie zadowalającej wartości konwersji.

  3. Rafał pisze:

    A możecie Państwo podać jakieś przykłady praktyczne zmiany konwersji, aby łatwiej było zrozumieć jak o to zadbać​? Pozdrawiam, dziękuję.

  4. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Panie Rafale, przykłady działań dla naszych klientów znajdują się na naszym blogu w dziale „analityka internetowa”. Znajdują się tam także case study mówiące o tym, jak zwiększyliśmy konwersję. Zachęcam do zajrzenia do tej kategorii i zapoznania się z wpisami, pozdrawiam!

  5. Dołączam się do pytania i zapytuję:)Jaka wg was jest zadowalająca konwersja dla popup mających na celu zapis do newslettera?

  6. Mateusz EACTIVE pisze:

    @Jurek Czajkowski
    Ciężko odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie (podając konkretną cyfrę, procent), ponieważ wszystko uzależnione jest od tego jaką rolę pełni pop-up. Inny współczynnik konwersji będzie „zadowalający” w przypadku, gdy ktoś prowadzi specjalistyczny blog, inny dla kogoś kto ma w footerze drobny formularz, inny dla pop-upu. Rola jaką pełni jest tu istotna.

    W związku z tym, można powiedzieć o dużym rozstrzale, ponieważ dla pop-upu równie dobrze może to być skuteczność na poziomie 1%, a także 10%.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział