E-commerce a duży ruch na stronie

Wykorzystanie chmury obliczeniowej dla obsługi dużego ruchu w e-commerce

Duży ruch na stronie internetowej może być sporym obciążeniem dla serwerów, na których jest ona umieszczona – powoduje to spowolnione działanie lub nawet wieszanie się strony. A to z kolei, jak już pisaliśmy kiedyś może zniechęcić potencjalnych klientów do ponownych odwiedzin na stronie i dokonania zakupów. Jak więc zatem rozwiązać problem dużego ruchu na stronie, tak aby działała ona płynnie i jednocześnie nie ponosić dużych kosztów. Jak się okazuje wiele firm wykorzystuje dedykowane hostingi, jednak obecnie jest o wiele lepsze rozwiązanie, mniej zawodne od hostingów. Jest nim chmura obliczeniowa, na którą można przenieść hostingowanie strony.

Czym jest chmura obliczeniowa i jak ją wykorzystać dla celów e-commerce?

Cytując specjalistów – analityków Garnera chmura obliczeniowa to „styl obliczeń, w którym dynamicznie skalowalne zasoby są dostarczane jako usługa za pośrednictwem Internetu. Użytkownik nie musi mieć wiedzy na temat tego, w jaki sposób ta usługa jest realizowana, nie musi też zajmować się aspektami technicznymi niezbędnymi do jej działania.

Jak zatem można wykorzystać chmurę obliczeniową dla celów e-commerce? Zanim odpowiemy na to pytanie pragniemy zaznaczyć, że największym problemem dla sklepów internetowych, nie jest sam fakt, że odwiedza go wiele osób, ale to ile osób odwiedza go jednocześnie – właśnie jednoczesne odwiedziny na stronie wielu osób powodują to, że spowalnia się jej działanie. Jeśli strona jest przeglądana w tradycyjny sposób, to nie stanowi to dużego problemu. Jednak zakładając, że sto osób w tym samym czasie otwiera po kilka lub kilkanaście zakładek sklepu na raz może wygenerować ruch na stronie równy jednoczesnym odwiedzinom 2 tysięcy osób, co już stanowi znaczne obciążenie dla serwera.

Wykorzystując chmurę dla e-commerce możemy dostosować infrastrukturę do aktualnych potrzeb sklepu – przecież na początku żaden sklep nie będzie miał odwiedzin na poziomie 200 czy 300 tysięcy odwiedzin w miesiącu. Dzięki skalowaniu chmury możemy bardzo sprawnie, z czasem rozszerzyć ją i doskonale dopasować do zwiększających się potrzeb sklepu. A co najistotniejsze przeskalowanie jej nie będzie ponosiło za sobą żadnych kosztów, co może mieć miejsce przy wykorzystaniu tradycyjnych rozwiązań hostingowych. Jest to też dobre rozwiązanie dla sklepów, które oferują tzw. towary sezonowe. Można wtedy ustawić opcję auto-scale, która w zależności od ustawień będzie zwiększać lub zmniejszać wydajność serwerów.

Kolejną zaletą zastosowania chmury obliczeniowej jest to, że nawet jeśli zdarzy się awaria to rzadko kiedy ma ona fizyczne skutki – tj. jest ona praktycznie niezauważalna dla klienta sklepu. A jak wiadomo, gdy „padnie” serwer fizyczny może wiązać się to nawet z wielogodzinnym, a nawet kilkudniowym brakiem dostępu do strony internetowej sklepu, czyli ze znacznymi stratami dla właściciela. Jeśli już mówimy o awariach warto wspomnieć też o backupie danych. Chmury wykorzystują przyrostowy backup, dzięki czemu możliwe jest odzyskanie w szybkim czasie nawet bardzo odległych plików, a tego typu kopie danych nie zajmują dużo więcej miejsca niż oryginalne dane. Odzyskanie danych jest też o wiele szybsze niż przy wykorzystaniu fizycznych serwerów. Dla przykładu całkowite odzyskanie backupu w przypadku serwerów dedykowanych to czas nawet do 10 godzin, zaś przy chmurze proces ten zajmuje jedynie 30 minut.

Podsumowanie

Wykorzystanie chmury obliczeniowej jako wirtualnego serwera niesie za sobą same korzyści dla właściciela sklepu, ale i dla jego klientów. Strona działa o wiele szybciej, nie zacina się, dzięki czemu klient może sprawnie się po niej poruszać. Eliminowany jest także tzw. problem „wąskich gardeł”, czyli takich miejsc na serwerach, gdzie blokują się dane. Sprawia to, że strona może ładować się nawet do dwóch razy szybciej, w porównaniu do tożsamej umieszczonej na fizycznych serwerach. Istotne są też koszty – te związane z utrzymaniem wirtualnych serwerów początkowo wydają się być droższe (serwer wirtualny w stosunku do dedykowanego jest przeciętnie o około 30% droższy). Jednakże trzeba tutaj podkreślić, że wirtualne serwery zapewniają większe bezpieczeństwo i możliwość dopasowania do aktualnych potrzeb sklepu (skalowanie) oraz znacznie usprawniają pracę sklepu.

Wykorzystanie chmury obliczeniowej może poprawić szybkość ładowania się strony, a jak wiadomo jest to czynnik, który istotnie wpływa na to czy klient dłużej pozostanie na stronie czy też ją opuści a co za tym idzie na jej pozycje. Jeśli chcesz by Twoja strona stała się atrakcyjna dla klientów to skontaktuj się z nami.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem