Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Jak dzieci odbierają reklamy?

Na pytanie z jakich urządzeń korzystają dzieci oraz jak odbierają reklamy postanowiono odpowiedzieć w badaniu zleconym przez Viacom International Media Networks, w którym udział wzięło 2 800 dzieci w wieku 6-13 lat wraz z rodzicami. Uczestnicy pochodzili z 6 krajów europejskich – Niemiec, Holandii, Polski, Danii , Belgii i Szwecji. Postanowiono sprawdzić, jak dzieci odnajdują się w obecnej rzeczywistości, gdzie urządzenia techniczne dostępne są na każdym kroku.

Pokolenie „Digital natives”

Dzieci w wieku 6-13 lat żyją w świecie zdominowanym przez elektroniczną i internetową rzeczywistość. Jak ją odbierają? Większość z nich ma codziennie styczność z różnymi urządzeniami takimi jak: telewizor (98%), laptop (99%), smartfon (90%), czy tablet (74%). Dzieci w takim wieku to tzw. pokolenie „digital natives”, czyli młodzi użytkownicy, dla których wspomniany sprzęt jest stałym elementem w życiu codziennym. Dodatkowo, już spory odsetek dzieci posiada swój własny sprzęt. Krajem, w którym wyróżniająca się ilość dzieci korzysta z własnego urządzenia jest Dania. Z badań wynika, że 49% małoletnich Duńczyków posiada laptopa, 55% smartfona, a równo połowa badanych korzysta z osobistego tableta. Jak można się domyślić, liczby te dynamicznie się zwiększyły w stosunku do lat poprzednich. Jak Polska przedstawia się w tym rankingu? W naszym kraju 32% dzieci ma dostęp do własnego telewizora, 46% laptopa, 43% smartfona i 35% tableta. Z badania wynika, że młodzi użytkownicy spędzają średnio 210 minut korzystając z urządzeń technicznych, z czego na pierwszym miejscu jest telewizor, a następnie komputer/laptop.

dzieciireklamy

Gdzie reklamy mają największe znaczenie?

Okazuje się, że ciągle przoduje telewizor. Około ośmioro z dziesięciorga dzieci w Niemczech rozumie i pamięta reklamy w telewizji, a połowa z nich przyznało, że często je ogląda. Telewizor jest włączony w większości domów, a reklamy, które w nim się pojawiają podlegają ocenom i dyskusji. Jak wypadają reklamy online? Zauważa się jednak mniejszą podatność dzieci na reklamy pojawiające się na urządzeniach mobilnych – pamięta je jedno z 5 przebadanych dzieci. Mimo tego dotarcie do dzieci za pośrednictwem reklam może być dobrą możliwością dla marketerów, gdyż z badania wynika, że 37% z nich okazjonalnie sprawdza reklamy online.

Dodatkowe badanie dotyczące kampanii cross-mediowych

Dodatkowe badanie zostało przeprowadzone w Niemczech na grupie 120 dzieci – celem było zbadanie wpływu kampanii cross-mediowych dzięki użyciu technologii eye trackingu, analizy mikro ruchów mimicznych oraz wywiadu. Cross-media dotyczą wielokanałowego prowadzenia działań marketingowych – w takiej kampanii media tradycyjne współgrają z mediami elektronicznymi. Okazuje się, że dzieci chętniej oglądają reklamy online, w momencie, gdy wcześniej zetknęły się z daną reklamą w telewizji i efekt kampanii cross-media jest lepszy niż suma działań prowadzonych w pojedynczym medium. Dodatkowo wtedy reklamy online odbierane są przez dzieci bardziej pozytywnie.

A co na to Mama?

 A gdyby rodzic miał umieścić reklamę dla dziecka w wybranym miejscu, którą platformę by wybrał? Tutaj także wygrywa telewizor (54%), drugie miejsce zajął laptop – tam 16% rodziców umieściłoby reklamę. Jak myślicie, kiedy wygra laptop?

mumsmedia

Pełna infografika dotycząca badania dostępna jest na stronie: http://vimninsights.viacom.com/post/102291697392/kids-and-media-in-northern-europe-more-media

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jakub pisze:

    Ciekawy post :) Od zawsze wiedziałem że dla dzieciaków najważniejszym medium jest telewizja.

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak