Jak dzieci odbierają reklamy?

Na pytanie z jakich urządzeń korzystają dzieci oraz jak odbierają reklamy postanowiono odpowiedzieć w badaniu zleconym przez Viacom International Media Networks, w którym udział wzięło 2 800 dzieci w wieku 6-13 lat wraz z rodzicami. Uczestnicy pochodzili z 6 krajów europejskich – Niemiec, Holandii, Polski, Danii , Belgii i Szwecji. Postanowiono sprawdzić, jak dzieci odnajdują się w obecnej rzeczywistości, gdzie urządzenia techniczne dostępne są na każdym kroku.

Pokolenie „Digital natives”

Dzieci w wieku 6-13 lat żyją w świecie zdominowanym przez elektroniczną i internetową rzeczywistość. Jak ją odbierają? Większość z nich ma codziennie styczność z różnymi urządzeniami takimi jak: telewizor (98%), laptop (99%), smartfon (90%), czy tablet (74%). Dzieci w takim wieku to tzw. pokolenie „digital natives”, czyli młodzi użytkownicy, dla których wspomniany sprzęt jest stałym elementem w życiu codziennym. Dodatkowo, już spory odsetek dzieci posiada swój własny sprzęt. Krajem, w którym wyróżniająca się ilość dzieci korzysta z własnego urządzenia jest Dania. Z badań wynika, że 49% małoletnich Duńczyków posiada laptopa, 55% smartfona, a równo połowa badanych korzysta z osobistego tableta. Jak można się domyślić, liczby te dynamicznie się zwiększyły w stosunku do lat poprzednich. Jak Polska przedstawia się w tym rankingu? W naszym kraju 32% dzieci ma dostęp do własnego telewizora, 46% laptopa, 43% smartfona i 35% tableta. Z badania wynika, że młodzi użytkownicy spędzają średnio 210 minut korzystając z urządzeń technicznych, z czego na pierwszym miejscu jest telewizor, a następnie komputer/laptop.

dzieciireklamy

Gdzie reklamy mają największe znaczenie?

Okazuje się, że ciągle przoduje telewizor. Około ośmioro z dziesięciorga dzieci w Niemczech rozumie i pamięta reklamy w telewizji, a połowa z nich przyznało, że często je ogląda. Telewizor jest włączony w większości domów, a reklamy, które w nim się pojawiają podlegają ocenom i dyskusji. Jak wypadają reklamy online? Zauważa się jednak mniejszą podatność dzieci na reklamy pojawiające się na urządzeniach mobilnych – pamięta je jedno z 5 przebadanych dzieci. Mimo tego dotarcie do dzieci za pośrednictwem reklam może być dobrą możliwością dla marketerów, gdyż z badania wynika, że 37% z nich okazjonalnie sprawdza reklamy online.

Dodatkowe badanie dotyczące kampanii cross-mediowych

Dodatkowe badanie zostało przeprowadzone w Niemczech na grupie 120 dzieci – celem było zbadanie wpływu kampanii cross-mediowych dzięki użyciu technologii eye trackingu, analizy mikro ruchów mimicznych oraz wywiadu. Cross-media dotyczą wielokanałowego prowadzenia działań marketingowych – w takiej kampanii media tradycyjne współgrają z mediami elektronicznymi. Okazuje się, że dzieci chętniej oglądają reklamy online, w momencie, gdy wcześniej zetknęły się z daną reklamą w telewizji i efekt kampanii cross-media jest lepszy niż suma działań prowadzonych w pojedynczym medium. Dodatkowo wtedy reklamy online odbierane są przez dzieci bardziej pozytywnie.

A co na to Mama?

 A gdyby rodzic miał umieścić reklamę dla dziecka w wybranym miejscu, którą platformę by wybrał? Tutaj także wygrywa telewizor (54%), drugie miejsce zajął laptop – tam 16% rodziców umieściłoby reklamę. Jak myślicie, kiedy wygra laptop?

mumsmedia

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jakub pisze:

    Ciekawy post :) Od zawsze wiedziałem że dla dzieciaków najważniejszym medium jest telewizja.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem